Статуси листків непрацездатності: які бувають та що означають. Роз`яснення від Пенсійного фонду

Статуси листків непрацездатності: які бувають та що означають. Роз`яснення від Пенсійного фонду

Відкриття е-лікарняного здійснюється автоматично в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок, що створюється лікарем, до якого звернулася людина. Про це повідомляє Пенсійний фонд України. 

Сформований листок непрацездатності надходить в кабінет страхувальника, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Як зазначають в ПФУ, листок непрацездатності може мати такі статуси: «Закритий», «Готово до сплати», «Помилково сформований», «Недійсний» та «Оплачений».

Щоб ефективно працювати з листком непрацездатності, потрібно розуміти, що означає кожен такий статус. У Пенсійному фонді дають детальне роз`яснення кожного статусу. 

Відео дня
  • «Закритий». Це статус, якого електронний лікарняний набуває з дня свого формування (відкриття) в Електронному реєстрі листків непрацездатності. По електронних лікарняних з таким статусом ще не можна нараховувати кошти. Статус «закритий» змінюється на «готово до сплати» через сім днів після дати:

– закриття (закінчення строку дії медичного висновку) — для лікарняних по тимчасовій непрацездатності;

– відкриття (початок строку дії медичного висновку) — для лікарняних по вагітності та пологах. 

Навіть якщо статус зміниться раніше, варто зачекати, адже протягом семиденного періоду до лікарняного можуть вноситися зміни. 

  • «Готово до сплати». Статус, який вказує на те, що страхувальник може працювати з листком непрацездатності та нараховувати кошти. По електронних лікарняних з таким статусом, роботодавець має сформувати на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України заяву-розрахунок на фінансування відповідного виду допомоги та надіслати її до Фонду.
  • «Помилково сформований»  —  статус може отримати листок непрацездатності, якщо медичний висновок, на підставі якого його було сформовано, створено з помилками. У такому разі лікар протягом 7 днів створить коректний медичний висновок, на підставі якого буде створено новий е-лікарняний. А попередній, із неточними чи некоректними даними, отримає статус «Помилково сформований». Виплати по таким електронним лікарняним не проводяться.
  • «Недійсний». Такий статус має е-лікарняний, створений на підставі медичного висновку за іншою категорією, період непрацездатності за яким не виходить за межі періоду непрацездатності за раніше створеним лікарняним. 
  • «Оплачений». Статус, якого листок непрацездатності набуває після того, як страхувальнику на спеціальний рахунок для зарахування страхових виплат надсилаються кошти для здійснення відповідних виплат застрахованій особі.

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі

keyboard_arrow_up