Податкові наслідки від отриманої спадщини або подарунку

Податкові наслідки від отриманої спадщини або подарунку

Головне управління ДФС у Житомирській області нагадує громадянам, які у 2016 році отримували доходи в результаті прийняття ними у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, про необхідність подання до органу фіскальної служби за місцем реєстрації річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).

 

Відповідно до статті 174 Податкового кодексу України при оподаткуванні спадщини чи подарунку застосовуються такі ставки податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО): 0%, або 5%, або 18%.

За нульовою ставкою оподатковується, зокрема, вартість власності, отриманої від члена сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Ставка 5% застосовується для будь-якого майна, отриманого у спадщину або у подарунок від осіб, що не є членами сім’ї першого ступеня споріднення.

Якщо ж спадщину (подарунок) отримує спадкоємець від спадкодавця – нерезидента або спадкоємець – нерезидент від спадкодавця – резидента, ставка ПДФО становить 18%.

У Декларації за 2016 рік громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та самостійно визначають податкове зобов’язання з ПДФО за однією із зазначених ставок (0%, або 5%, або 18%) і з військового збору за ставкою 1,5%.

Останній день подання Декларації за 2016 рік для громадян, які зобов’язані подати Декларації, – 3 травня 2017 року.

Нараховані самостійно у Декларації ПДФО та військовий збір необхідно сплатити не пізніше 31 липня 2017 року.

Громадяни, які одержали дохід у вигляді спадщини чи подарунку, котрий оподатковується за нульовою ставкою ПДФО, не зобов’язані подавати річну Декларацію. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (подарунку), який оподатковується за нульовою ставкою ПДФО, звільняється від оподаткування також і військовим збором.

Фізичні особи – платники податків, які одержали дохід лише у вигляді об’єктів спадщини (подарунка) та сплатили ПДФО і військовий збір до їх нотаріального оформлення, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини (подарунка) до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну Декларацію.

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram, YouTube та Google

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:48 На Коростенщині чоловік отримав опіки рук, намагаючись самотужки загасити палаючу оселю 14:10 Естонські волонтери передали партію з 13 автомобілів для українських захисників 13:03 Пухнастики шукають господарів: оголошення у Житомирі станом на 10 жовтня 2026 року 11:48 Лістеріоз: що треба знати та як уберегтися від інфекції Від читача 12:35 Шахраї телефонують від імені поліції та вимагають гроші за «звільнення» від кримінальної відповідальності 11:20 У Житомирському районі 8 жовтня сталися три ДТП з мотоциклістами 10:47 Платники Житомирщини від початку року спрямували понад 3,6 млрд гривень ПДВ до держбюджету 09:22 На 6 років засуджено жителя Житомирщини, який залучав кримінальних авторитетів для повернення неіснуючого боргу 09:00 10 жовтня: яке сьогодні свято, прикмети і заборони, прогноз погоди у Житомирі 08:38 Безпілотники атакували залізничну інфраструктуру Коростенської громади - постраждала одна людина
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up