Газу немає, а рахунки за транспортування приходять

Газу немає, а рахунки за транспортування приходять

Зневірившись відстояти власні права, представники одного з будинків Житомира намагалися потрапити на прийом до керівництва регіональної газової компанії «Житомиргаз». Але нічого не добилися. Саме про це наша історія.

Кілька тижнів тому до нас звернулися мешканці одного з нових будинків за адресою: вулиця Вітрука, 6-г. Справа в тому, що люди придбали житло в цьому будинку ще минулого року, але до цього часу не змогли знайти згоди з постачальником газу – монополістом в області – акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз». 

Мешканці будинку зверталися до всіх інстанцій, куди змогли. Але жоден з чиновників так і не спромігся допомогти. Зрештою, після чергового звернення до «Житомиргазу» у придбаних квартирах було встановлено лічильники, після чого представники постачальника газу опломбували їх. Отже, всі належні операції до пуску газу були виконані.

Відео дня

Але, незважаючи на це, пуск газу в мережу так і не відбувся. Ба більше, мешканцям будинку почали надходити квитанції за транспортування газу. І це при тому, що самого пуску газу відповідно до документації не було! Отже, «Житомиргаз» почав вимагати гроші за послугу, яку не надавав.

Звернення до офісу компанії ТОВ «104.юа» за адресою: вулиця Київська, 54 також не мало успіху. Там порадили звертатися у центральний офіс по вулиці Фещенко-Чопівського.

Одразу звертає не себе увагу те, що всі операції, які раніше надавав один монополіст – «Житомиргаз», зараз поділені між додатковими фірмами, які не мають певного впливу на перебіг події. Послугу надає «Житомиргаз», власне газ нам продає «Житомиргаз Збут», а з клієнтами працює не відоме нікому ТОВ «104.юа». Тут вже, як у приказці про те, що в семи няньок дитя без ока. Тож знайти відповідального за конкретний випадок неможливо.

Діяльність ТОВ «104.юа» за адресою: вулиця Київська, 54 критикувалася у нашому виданні. У червні, коли ми вчергове намагалися висвітлити нелюдські умови для клієнтів у цьому сервісному центрі, де відвідувачі інколи втрачали свідомість від спеки та неможливості присісти відпочити, чекаючи своєї черги, ми отримали коментар від начальника управління зовнішніх комунікацій АТ «Житомиргаз» Юлії Петришеної. Вона повідомила: «З 1 по 5 число кожен споживач відповідно до чинного законодавства має подати актуальні показання спожитого газу. Він може це зробити за допомогою онлайн-сервісу в інтернеті, чат-ботів чи в інший спосіб. Але ми рекомендуємо подавати ці показання з фотофіксацією, тому що це є підтвердженням справжності переданої інформації. Якщо споживач бачить у квитанції, яка потім приходить, інші нарахування, це означає, що нарахування прогнозовані, тобто якимось чином не були зараховані передані показання. <…> Отримані дані вносяться в систему і відповідно потім корегуються».

Черг та інших незручностей представники АТ «Житомиргаз» так і не бачать і на обурення житомирян у соціальних мережах вперто не реагують. Крім того, що «Житомиргаз» монополіст і звернення до будь-якої ланки місцевої влади не дає результатів, навіть звернення до суду не завжди мають певний результат.

Але повернімося до події біля офісу «Житомиргаз» у понеділок, 2 серпня. До мешканців будинку вийшла представниця управління зовнішніх комунікацій АТ «Житомиргаз». Але навіть за її присутності всупереч її запевненням «зателефонуйте та все вирішиться», зателефонувати до керівництва компанії не вдалося. За телефонами, які вказані на сайті компанії, мешканці будинків намагалися зателефонувати разом із представниками вказаної компанії, але слухавку ніхто не брав. Запевнення, що це «секретарка просто відійшла по справах», вже нікого не влаштовували. Телефони не відповідали протягом години. Тільки після того, як представниця управління зовнішніх комунікацій АТ «Житомиргаз» пройшла в офіс, комусь щось сказала, по телефону відповіли, що записати на прийом до керівника компанії не можуть, адже він не вирішує ці питання. На додаткове прохання записати на прийом до того, хто може вирішити це питання, отримали стандартну відповідь: звертайтеся до сервісного центру по Київській, 54. 

Отже, навіть за присутності представників компанії «Житомиргаз» жодного питання вирішити не вдалося! І це також за присутності журналістів та великої кількості мешканців будинку. 

Щодо звернень, то майже на жодне не було отримано відповіді або знову формальна відписка: звертайтеся до сервісного центру. 

Поки ми протягом майже півтори години перебували біля офісу компанії, там приходили ще житомиряни зі скаргами на незаконне відключення, порушення прав споживачів та з іншими питаннями, але вирішити проблему не вдалося.

Складається враження, що якщо комерційна організація надає якусь послугу і є повним монополістом в області, то це де-факто держава в державі і всі закони України тут безсилі. 

Власники житлових приміщень у багатоквартирному будинку по вул. Вітрука, 6-г (ЖК «Фаворит») надсилали інформаційний запит до Житомирського міського голови Сергія Сухомлина з проханням надати інформацію про заплановані строки первинного пуску газу в будинку та про причину затримки проведення таких робіт. У запиті, зокрема, зазначалося:

«Більшість власників нашого будинку отримали правовстановлюючі документи на наші квартири у січні 2021 року. Відтоді жодних відповідей про строки, коли ми зможемо користуватись газом, нам надано не було ні від КК «Комфорт-Плюс», ні від працівників «Житомиргазу». Крім того, від квітня 2021 року ми маємо оформлені особові рахунки в «Житомиргаз», і деякі власники на початку травня оформили договори на постачання газу та на технічне обслуговування, оплативши їхню вартість в повному обсязі. Відтоді, після підписання і оплати договорів, нам обіцяли зробити пуск газу протягом 3 робочих днів, чого станом на 16.06.2021 р. не відбулося.

Ми фактично не маємо можливості заселитись у власні квартири, не можемо закінчити ремонт, адже газові труби розташовані таким чином, що вимагають перенесення на пів метра вище без зміни розташування лічильника (кінці труб і вентилі находять на робочу поверхню поверху керамічної плитки, що має неестетичний вигляд, заважає правильному встановленню кухонних меблів тощо). Але без первинного пуску газу, за словами керуючої компанії та працівників Центру обслуговування клієнтів «Житомиргаз», ми офіційно не маємо права змінювати проєкт газових мереж або вносити жодних змін до первинного пуску газу.

Більшість власників, маючи власну нерухомість, змушені вже пів року орендувати житло. Деякі власники були змушені заселитися в квартири без газу, постійної електрики (сплачуємо забудовнику за тарифом 4,5 грн/кВт – взимку рахунки у тих, хто проводив ремонтні роботи, становили від 3500 до 16000 гри на місяць!) та без ліфту».

Було направлено листа до голови правління акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» В. І. Ющенка. Крім аналогічних питань, мешканці будинку цікавилися тим, на якій підставі без акту підключення та без пуску газу власникам квартир надходять рахунки за транспортування газу у той час, коли газ у будинку взагалі відсутній і мешканці будинку не мають змоги користуватись і відповідно не користуються ним. Відповіді мешканці також не отримали.

Після тривалого та напруженого спілкування біля офісу «Житомиргазу» мешканців будинку за адресою: вул. Вітрука, 6-г все ж запевнили, що 5 серпня 2021 вони отримають відповіді та зможуть дізнатися про долю комунальних послуг.

У будь-якому разі наша редакція слідкуватиме за перебігом подій та інформуватиме про це. 

Руслан Мороз

Хочете отримувати новини першими – приєднуйтеся до нас у соцмережах

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі (10)
  • Владимир Травкин

    Да и сейчас на Киевской очереди торчат, платят люди огромные деньги а обслуживание не налажино
  • Олександр Нікітчин

    Самі вибрали..
  • Иван Семенчук

    У меня уже 3 года нету Газа,(отключили за долг) судом вызвано что долг не законый потому что щечик розгерметезирован, и строк експуатации истек ещё 5 лет, назад, и за транспортировку нащитывают с розщета шо я использую КАЖДЫЙ месяц  по 173м³! И нехрена нельзя им доказать!  Суд им не указ! Долг весит, газа нету!!
  • Нина Захарченко

    Я не пользуюсь давно а платить застовляют,говорят труба есть плоти и содрали до конца года хамло

keyboard_arrow_up