Житомирському ТТУ бракує 20% водіїв: підприємство безоплатно навчає професії керманича електротранспорту

Пані Ніна працює водійкою тролейбуса. Взимку вона пройшла безоплатні курси при ТТУ і півтора місяці тому сіла за кермо міського електротранспорту. До цього працювала диспетчером у цьому ж комунальному підприємстві. Але тепер, каже, здійснилася її мрія.
Нова професія жінці подобається, хоч і нелегка через переповнення міста транспортом.
"Звісно, потрібно вміти вчасно зреагувати. Але я справляюся. З технічних питань допомагають наставники. Їздити містом за кермом і працювати з людьми — це моє", — каже Ніна Неподобна.
І на роботу вона йде із задоволенням. О 06: 00 розпочинається вже перша зміна.
"Якщо людина далеко живе, по неї спеціально виїжджають, бо перші виїзди дуже ранні. Я приходжу на роботу ще раніше, оскільки треба завчасно підготуватися: готую кабіну, перевіряю технічну справність тролейбуса", — розповідає.
На сьогодні ТТУ бракує 20% водіїв. До лав ЗСУ з комунального підприємства мобілізували до сотні чоловіків. Це є однією з причин, чому на сьогодні тролейбуси водять переважно жінки. Таких більше половини від загальної кількості водіїв електротранспорту.
Ба більше, місто створило умови для опанування нової професії. На базі ТТУ є можливість пройти безоплатні курси всім охочим здобути нову професію. Вимога — мати посвідчення водія.
Навчання триває три місяці і передбачає теоретичну та обов'язково практичну частини. Містом часто можна зустріти тролейбуси без пасажирів з написом "стажер".
"Це тролейбуси навчальні, — пояснює заступник міського голови Олександр Шевчук.— Водії, що проходять курси, стажуються і випробовують різні маршрути."
З 10-ти випускників останньої групи 9 вже працюють на лініях, як- от пані Ніна. З- поміж цієї дев'ятки семеро — жінок.
Той факт, що жінки полюбляють електротранспорт ,доводить ще й те, що за кермом житомирського трамваю завжди були жінки, і на сьогодні з-поміж водіїв трамваю є і тільки один чоловік.
Наразі ТТУ оголосило новий набір на курси. Навчання стартуватиме, коли набереться група з десяти осіб. По завершенню видається документ "Водій електротранспорту".
До слова, відразу по завершенню курсів водій електротранспорту отримує заробітну плату у розмірі 18 тис грн. Керманич тролейбуса зі стажем — до 25 тис грн. в залежності від кількості годин, відпрацьованих на лінії.
Поки пані Ніна працює на тролейбусі ЗІУ. Її маршрути — №3 й №2. Та коли рівень і клас вона підвищить, зможе пересісти на сучасний електротранспорт.
Про свою нову професію каже: "В цій сфері я точно себе знайшла".
Джерело: Житомирська міська рада
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
-
Світлана ТимошенкоЗдоров'я, здоров'я та ще раз здоров'я міцного і щоб руці та спина не боліли та тиск був 120/80 і нирки витримали, а людина до всього звикне.