Вулиця Параджанова: ремонт розпочато, а про підготовку – забули?

Вулиця Параджанова: ремонт розпочато, а про підготовку – забули?

Те, що у Житомирі навчилися створювати проблеми та перешкоди для жителів міста, вже давно нікого не дивує.

Трохи обурює, але – не дивує. Як тільки завершилася (або, точніше, – затихла) історія із включенням тепла у будинках мікрорайону Маликова та на вулиці Шевченка, одразу виринає інтрига на вулиці Параджанова.

Ні, тут із включенням тепла все начебто нормально, оскільки приватний сектор забудови питання теплопостачання вирішує самотужки і, на щастя, без участі міської влади. Але існує інша проблема, яку жителі вулиці Параджанова вирішити аж ніяк самотужки не зможуть. Вулицю Параджанова у цьому році вирішили капітально відремонтувати. Причому не за рахунок міської громади Житомира, а за кошти із Державного фонду дорожнього будівництва. Таким чином Житомирська обласна адміністрація вирішила компенсувати громаді обласного центру ті незручності, яких зазнавали житомирські окраїни під час минулорічного ремонту окружної автомагістралі у районі Калинівки – Левкова. Тоді увесь транспортний потік у напрямку Вінниці змушений був «пробиватися» міськими житомирськими автомагістралями і першою дорогою, яка суттєво постраждала від транспортного «нашестя» у 2017-му році, якраз і стала вулиця Параджанова. Тепер, коли держава і Житомирська ОДА виділили гроші (аж 28,5 млн грн) на ремонт, до справи вирішили взятися капітально і оновити не лише асфальтове покриття, але й тротуари і зливову каналізацію.

Відео дня

Все це добре і навіть похвально, але, як завжди, добру справу хтось обов’язково має зіпсувати. Ось так виходить і у нашому випадку із ремонтом на вулиці Параджанова. Ремонтні роботи тут стартували ще у жовтні, коли розпочалося «підстригання» асфальтового покриття, а потім і демонтаж бордюрів. До речі, із самого початку підрядник, який у Житомирі вперше виконує такий відповідальний обсяг ремонту на дорозі, вдався до підозрілого прийому, який отримав різко негативну оцінку у бувалих дорожніх будівельників. Гранітні бордюри, встановлені по вулиці Баранова у 80-ті роки, які могли послужити ще стільки ж, компанія-підрядник (фірма із Азербайджану) розпочала звозити в одну купу і складати в одному місці. Те, що такий прийом значно ускладнює (а головне – збільшує вартість) ремонту шляхового полотна – факт однозначний. Адже зазвичай ремонтники-шляховики бордюри нікуди не вивозять, а одразу ж встановлюють на підсипану чи оновлену основу. Хоча хтозна, кажуть, що азербайджанські «специ» із цієї ж компанії, що ремонтує вулицю Параджанова, вже встигли зарекомендувати себе на дорогах США і Казахстану. Щоправда, знову ж таки розповідав житомирянам про здібності дорожників із Азербайджану колишній радник мера Житомира Юрій Антіпов, який сьогодні звільнився з мерії Житомира. До речі, якраз у той час, коли фахівці азербайджанської компанії не зуміли вчасно підготувати теплотрасу у мікрорайоні Маликова. Так-так, житомиряни неабияким чином здивовані тим, що у Житомирі дедалі частіше з’являються будівельники, дорожники, ремонтники  та інші фахівці з-за кордону. Звісно, ми завжди розуміли і сподівалися, що закордонне та іноземне завжди краще від нашого. Але цього року переконалися у зворотньому.

Проте що нам підрядна компанія? Вона, як і годиться, розкопує асфальтове покриття по вулиці Параджанова, прокладає труби зливової каналізації і готується до весни 2019-го року, коли на Параджанова розпочнеться основний, або «ударний», період дорожнього ремонту. Те, що у житомирян виникли незручності, так само, як поява транспортних пробок вздовж вулиці Параджанова – це закономірний результат капітального ремонту вуличного та шляхового покриття. Якщо взяти до уваги, що термін для виконання усіх видів ремонту по вулиці Параджанова сягає 13 місяців, то це означає, що раніше осені 2019-го року рух по вулиці Параджанова буде спочатку дуже обмеженим, а згодом – заборонений зовсім. І ось тут житомирська міська влада, яка відповідає за ситуацію на транспортних магістралях міста, частіше киває на обласну адміністрацію, бо ж, мовляв, замовником ремонту по вулиці Параджанова є все ж таки Житомирська ОДА. Але чиновники із мерії Житомира очевидно не второпали, що саме вони, а не їх колеги із обласної адміністрації, несуть головну відповідальність за все, що коїться у місті. І якщо у районі Параджанова вже зараз, у листопаді 2018-го, можна побачити справжні ознаки транспортного колапсу, то що буде тоді, коли навесні 2019-го рух по вулиці Параджанова буде зупинений чи заблокований сповна? Можна не сумніватися – у Житомирі це відчує половина міста, оскільки вантажні автомобілі, які сьогодні курсують по вулиці Параджанова, змушені будуть передислокуватися на вулиці Корольова, Вітрука, Ціолковського і так далі. До речі, якраз у районі вулиці Корольова, на відрізку автомагістралі від шляхопроводу через залізницю до перехрестя із вулицею Параджанова, ситуація нітрохи не краща, аніж на розритих ділянках вулиці Параджанова. На вулиці Корольова ще весною 2018-го працівники ЖУАШу збиралися ремонтувати проїжджу частину, і для цього низка ділянок шляхового полотна була тимчасово «підстрижена» із перспективою подальшого їх асфальтування. Але до асфальтування справа так і не дійшла, хоча директор ЖУАШу (Житомирського управління автошляхів) Сергій Янушевич у вересні нинішнього року на всіх нарадах категорично обіцяв підготувати вулицю Корольова до ремонтно-шляхових робіт на вулиці Параджанова. Зрозуміло, чому виникала така потреба. Адже саме по вулиці Корольова піде основний транспортний потік в об’їзд вулиці Параджанова. Взагалі важко уявити, яким чином двадцяти-тридцяти- чи навіть сорокатонні фури будуть добивати раніше «підстрижену», а потім – вщент розбиту вулицю Корольова із вибоїнами глибиною до двадцяти-тридцяти сантиметрів. А якщо врахувати, що на вулиці Корольова зливова каналізація дихає на ладан, то під час дощів і мокрих снігів тут буде несолодко. І то не лише водіям автомобілів, які змушені будуть їхати повз величезні калюжі зі схованими під водою ямками-вибоїнами. Ще гірше почуватимуть себе мешканці будинків по вулиці Корольова, яким треба буде дістатися до трамвайної зупинки, або якщо трамвай не зможе «плавати» по воді, то сподіватися на маршрутку. І Сергієві Янушевичу, підлеглі якого за період літа – осені 2018-го повинні і просто зобов’язані були привести до порядку вулицю, яка прийматиме сьогодні, а також у наступному році весь транспортний тягар від вулиці Параджанова, тепер має бути не просто соромно за фактично свою фахову непридатність чи навіть елементарний «пофігізм». Хоча у цьому випадку проблема мала вирішуватися за участі міського голови Сергія Сухомлина, бо ж ситуація взимку стане просто жахливою. Адже йдеться не просто про незручності, а про жахливий транспортний ступор у районі так званої промислової зони міста.

Сьогодні говорити про покращення ситуації, а тим паче – сподіватися на певне поліпшення чи покращення умов дорожнього руху по вулицях Параджанова та Корольова не доводиться. Доведеться вкотре терпіти і страждати. У Житомирі, виявляється, інакше – не можна. Така, виходить, карма у цього міста.

Микола Корзун

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
18:36 Затримали підозрюваного у вбивстві чоловіка на Польовій 17:51 Центр протидії дезінформації оприлюднив список TikTok-каналів поширення ворожої пропаганди 17:27 Увага! Ускладнення погодних умов - вітер 15-20 м/с 17:00 У 2023 році українці щодня програвали в онлайн-казино близько 400 млн грн, — дані НБУ Від читача 15:28 У Житомирі гештальт-терапевтка та волонтерка Ксенія Лавріна проведе тренінг про те, як спілкуватися з військовими 16:56 На майданчику офіційного медіацентру Житомирської ОВА відбувся брифінг щодо проміжних підсумків діяльності робочої групи “Прозорість та підзвітність” 16:40 Все про пандемічний грип: діагностика, профілактика 16:23 11 підліткових клубів Житомира змінили свої назви photo_camera 16:00 У цьому році ремонт доріг на Романівщині розпочнуть у червні. Тоді ж – і завершать! 15:38 Чи буде відкритий постійно Ботанічний сад у Житомирі та хто його фінансує photo_camera 15:20 Ув’язнення загрожує директору комунального підприємства за угоду на постачання електроенергії, що завдала збитків на близько 700 тисяч гривень 15:00 На проходження НМТ у Житомирській області за два тижні зареєструвалося 6 649 кабінетів здобувачів освіти 14:41 З 1 квітня збільшиться розмір компенсаційних виплат роботодавцям, - Держслужба зайнятості 14:20 На Бердичівщині через необережність під час паління згоріла оселя - господар загинув 14:01 Прокуратура повернула Ружинській громаді з приватної власності греблю вартістю понад 800 тисяч гривень 12:40 ДТП з мотоциклом на Олевщині: дві жінки в реанімації, травмований і нетверезий керманич photo_camera 12:21 На вимогу Екоінспекції в Житомирі впорядковано територію на схилі річки Лісна біля Сосновського мосту 12:00 Чемпіони України з футзалу U-15 (2009 р.н.) photo_camera 11:40 Як отримати "Пакунок малюка" 11:19 У Житомирі відкрили Почесне Консульство Естонії. ВІДЕО play_circle_filled
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up