Працівники китайської компанії «Sinohydro Corporation Limited», які ремонтувала об’їзну ділянку дороги «Київ – Чоп» на перетині з трасою «Житомир – Виступовичі», виконали усього-на-всього половину робіт, передбачених договором, та й ті з низкою порушень.
Про це нам розповів начальник відділу держпідприємства «Укрдорінвест» Віктор Кравченко. Він повідомив, що підрядник неякісно виконав всього половину передбачених контрактом будівельних робіт.
У травні представники китайської компанії обіцяли відкрити об’їзну 19 червня, а натомість ця дорога і досі залишається об'єктом незавершеного будівництва:
«На сьогодні роботи не завершені підрядником. Частково виконані роботи з відсипання земляного полотна, спорудження дорожнього одягу та споруд водовідведення, зведення штучних споруд – мостів, шляхопроводів і так далі. Це все розпочаті, проте незавершені роботи», – зазначає Віктор Кравченко.
Нагадаємо, що реконструкція проводиться в межах проєкту Укравтодору, Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) – «Пан’європейські коридори»/Європейські дороги України II».
Відповідно до останньої програми робіт (від 25 травня 2020 року) станом на початок жовтня відсоток виконання будівельних робіт підрядником мав би скласти близько 80%. Натомість фактичне виконання – 49,17%. З них велика частина містить серйозні зауваження щодо якості виконання.
Китайська компанія «Sinohydro Corporation Limited» працювала на автошляху М-06 з листопада 2017 року і за контрактом мала реконструювати 22 кілометри дороги до червня 2020 року.
Представник підрядника запевняв, що відкрити рух по відремонтованій ділянці до 19 червня компанія встигне, але це виявилось не так.
Також на об’єкті збільшували кількість працівників та техніки, затримки у роботах пояснювали карантином та відсутністю досвіду роботи на українському ринку.
Ще 15 жовтня на своєму сайті у Facebook «Укравтодор» повідомив про розрив контракту з китайською компанією за порушення умов контракту, низькі темпи та погану якість робіт.
«Роботи в будь-якому випадку будуть завершені, цим чи іншим підрядником, імовірніше, іншим. Чинний підрядник не показав ні якісних темпів, ні знань і потенціалу для якісної праці. Рішення по зміні підрядника має прийняти замовник – компанія "Укравтодор"», – запевняє начальник відділу держпідприємства «Укрдорінвест» Віктор Кравченко.
Компанія з технагляду виявила низку порушень та недоліків у ході виконання робіт, зокрема, руйнування цементобетонного покриття на ділянці, недоущільнення земляного полотна, замокання його нижніх шарів, неякісний монтаж залізобетонних труб, систематичні порушення при знятті рослинного шару, розмиви по всій ділянці, пошкодження балок та плит прогонової будови при демонтажу шляхопроводу.
«Розірвання відбувається на підставі загальних умов контракту, зокрема:
підрядник не подовжив термін дії забезпечення виконання контракту;
підрядник не дотримується повідомлень про необхідність виправлення результатів робіт;
підрядник без розумних пояснень не продовжує роботи відповідно до умов контракту.
Серед конкретних прикладів робочого браку – руйнування цементобетонного покриття на ділянці. За висновками компанії технагляду «IRD ENGINEERING S.R.L.», руйнування виникли внаслідок недотримання підрядником методології проведення будівельних робіт. Технагляд виявив також інші порушення, які стосуються влаштування асфальтобетонного покриття, зведення штучних споруд тощо. Ці та інші випадки змушують Укравтодор припинити дію контракту», – йдеться у повідомленні Укравтодору
«Прикро, що співпраця з Sinohydro дійшла до точки неповернення. Зі свого боку ми намагалися робити все, щоб дати шанс компанії реабілітуватися та виправити ситуацію. Однак через подібне ставлення втрачає держава та громадяни. Ми не можемо дозволити собі зволікати чи очікувати на зустрічні кроки – дорога потрібна Україні вже зараз», – так розірвання співпраці прокоментував на сторінці у Facebook Олександр Кубраков, голова Укравтодору.
Марія Кравчук
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер