Валідатори розбрату: кримінальні справи не зупиняють владу у впровадженні е-квитка

Валідатори розбрату: кримінальні справи не зупиняють владу у впровадженні е-квитка

У соцмережі розгорівся скандал між чиновниками: Іван Фурлет звинувачує Євгенія Демчика в саботажі щодо впровадження електронного квитка, інша ж сторона має свої пояснення щодо ситуації, яка склалася.

Новий начальник Житомирського трамвайно-тролейбусного управління Євгеній Демчик 30 жовтня запросив всіх бажаючих ознайомитись з роботою ЖТТУ та його проблемами.На цю подію завітало чимало журналістів, депутатів Житомирської міської ради та громадські активісти. Пройшли лише частину території, але навіть цього було достатньо, щоб побачити, як виглядають цехи підприємства та в яких умовах працюють люди.

Враження досить сумні: немов у часі відкинуло назад все підприємство, причому час зупинився десь років тридцять тому. Ремонту практично немає. Умови роботи жахливі: ні належного освітлення, ні опалення в приміщеннях. Начальник ТТУ Євгеній Демчик розповів, що був вражений, пройшовшись вперше по цехах після свого призначення у вересні цього року. У планах нового керівника – покращення умов праці, роботи з ремонту та утеплення приміщень. Для покращення надання послуг підприємством також планують ряд заходів: налагодження системи техоглядів, ремонт рухомого складу власними силами та будівництво другої лінії для випуску транспорту, що дозволить вдвічі пришвидшити випуск тролейбусів на маршрут. Вартість такої лінії обійдеться орієнтовно у 1,6 млн грн.

Журналістів зацікавило питання, чи бути трамваю у Житомирі, тому що останнім часом дуже багато говорили про ліквідацію трамвайного маршруту. Євгеній Демчик запевнив, що наразі так питання не ставиться, і, можливо, у місті з'явиться ще декілька трамвайних маршрутів. Може змінитися і тролейбусна розв'язка. 

Основним меседжем, який отримали журналісти під час відвідування ЖТТУ, було те, що попередники зовсім не займалися підприємством, а навіть навпаки – просто знищували його. Так, було скорочено багато необхідних посад для обслуговування рухомого складу, при цьому адмінапарат практично залишився той же. Мала кількість працівників не давала змогу робити необхідне технічне обслуговування та поточні ремонти, що призвело до руйнації та виходу з ладу навіть нових машин. Також незрозумілою була позиція міськради передати збір виручки додатковій організації – КП «Житомиртранспорт».

Після екскурсії у ТТУ та появі публікацій про це у місцевих ЗМІ у соцмережі розгорілася, м`яко кажучи, дискусія, а якщо точніше – негласна війна між двома транспортними чиновниками – очільником КП «Житомиртранспорт» Іваном Фурлетом та керівником ЖТТУ Євгенієм Демчиком. Предмет «війни» – валідатори для оплати проїзду. 1 листопада Іван Фурлет на своїй сторінці в соцмережі звинуватив Демчика в тому, що він саботує запровадження електронного квитка в громадському транспорті.

Наступного дня, 2 листопада, очільник КП «Житомиртранспорт» детальніше пояснив ситуацію, яка склалася з валідаторами. За його словами, команда реформаторів за кілька років запровадила електронний квиток у громадському транспорті Житомира, виконавши величезну роботу. У вересні в ТТУ прибула чергова партія валідаторів, але новопризначений начальник ТТУ Євгеній Демчик відмовляється їх приймати на баланс.

Керівник ЖТТУ відреагував на звинувачення у свій бік коментарем у тому ж Фейсбуці. Євгеній Демчик пише, що 20 вересня на підприємство прибула партія валідаторів вартістю 2,3 млн гривень. Однак він не прийняв їх на баланс ТТУ, оскільки існують кримінальні провадження, пов'язані із закупівлею валідаторів. «Я не блокую впровадження програми. Але я б порадив начальнику КП «Житомиртранспорт» не перекладати проблему з хворої голови на здорову. І якщо у команди реформаторів виникла проблема із впровадженням електронного квитка, вирішуйте ці проблеми, а не робіть з мене крайнього. Це ваша зона відповідальності, а не моя. Я готовий до публічних дебатів, у мене є всі документи для підтверджень моїх слів», – резюмував Євген Демчик.

Нагадаємо, новий керівник ЖТТУ приступив до роботи 10 вересня поточного року. «У перші дні перебування на посаді я промоніторив поставки обладнання на підприємство, включаючи і поставку валідаторів. Разом з тим представники колективу повідомили мені, що існують кримінальні провадження, пов'язані із закупівлею валідаторів, і що вже не перший місяць наші працівники змушені ходити на допити в СБУ, не розуміючи, що відбувається, і що певний тиск позначається на якості їх роботи. Як з'ясувалося пізніше, кримінальне провадження було не одне. Варто також зауважити, що тоді, втім, як і зараз, на підприємстві не було оригіналів документів на закупівлю валадіторов, так як всі вони були вилучені правоохоронними органами», – пояснює Євгеній Демчик. «20.09 на підприємство привозять нову партію валідаторів на 2 мільйони 304 тисячі гривень. З огляду на відсутність їх фінансування ми взяли техніку на відповідальне зберігання. Про це трохи нижче. Того ж дня, 20.09, я звернувся з листом в УСБУ в Житомирській області з проханням дати мені роз'яснення, чи має право КП ЖТТУ здійснювати платежі ТОВ «Сімбол Системс», враховуючи відкрите кримінальне провадження відносно цього підприємства за статтею 258-5 ч.1 КК України (Фінансування тероризму, тобто Дії, вчинені з метою фінансового або матеріального забезпечення окремого терориста чи терористичної групи), а також з огляду на той факт, що всі договори підписували попередні керівники підприємства». Як наголошує керівник ТТУ, відповіді на лист він так і не отримав.

За словами Євгенія Демчика, 25 вересня він отримав листа з проханням оформити заявку на фінансування валідаторів, які перебували в КП ЖТТУ на відповідальному зберіганні, з підписом начальника управління транспорту та зв'язку Михайла Грищука.

Далі ця детективна історія набуває обертів. Вже 28 вересня на підприємство прийшли представники УСБУ в Житомирській області та повідомили про існування ще одного кримінального провадження за статтею 191 ч.3 КК України (Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем). Того ж дня, 28 вересня, від мера міста приходить доручення – оформити та подати у встановленому порядку заявку на фінансування заходу «Технічне переоснащення автоматизованої системи оплати за проїзд». Доручення прийшло якраз після того, як з підприємства виїхали представники УСБУ.

Знову цитата Євгенія Демчика: «Я не один раз усно, а також письмово пропонував такий варіант, щоб закупівлею валідаторів займалося КП «Житомиртранспорт», якщо вже вони впроваджують електронний квиток, і що моя зона відповідальності – це випуск транспорту».

Очільник ЖТТУ запропонував таке вирішення ситуації: «1) Валідатори бере на баланс КП «Житомиртранспорт», чисті, як вони кажуть, документи підписує керівник і продовжує впроваджувати систему в Житомирі. ТТУ займається, як і раніше, наданням транспортних послуг. 2) Є пропозиції від Приватбанку обслуговувати житомирські валідатори. При всіх підрахунках це обійдеться дешевше, ніж надання цієї ж послуги КП «Житомиртранспорт». Швидше за все це і розбурхало директора КП «Житомиртранспорт». Рішення за мером. До речі, зараз КП «Житомиртранспорт» складає лише 2% виручки від загальної суми. За обслуговування валідаторів КП ЖТТУ має перераховувати їм близько 75 тисяч гривень на місяць плюс вони забирають 5% від зібраної виручки. При цьому я як керівник не розумію, за що підприємство платить 75 тисяч, адже калькуляції за обслуговування валадіторов просто немає. Крім того, доступу до Асопа у ТТУ теж немає. Ми не бачимо, на якому маршруті, коли були зібрані гроші. Всю інформацію потрібно отримувати в ручному режимі. За два місяці КП «Житомиртранспорт» зібрало близько 100 тисяч гривень, але жодна гривня на КП ЖТТУ не надійшла».

На пост Демчика оперативно відреагував директор КП «Житомиртранспорт». Фурлет пише, що в кримінальному провадженні щодо валідаторів ніяких порушень ніхто не знайшов: «Це провадження скоро відсвяткує свою другу річницю, однак жодних порушень ніхто не знайшов. Повторю, вважаю, що головною мотивацією цього кримінального провадження було бажання отримати вигоду».

За словами Івана Фурлета, закупівлю у ProZorro проводило КП ЖТТУ, і тільки директор КП ЖТТУ може прийняти обладнання, яке вже потрібно встановлювати у транспорт. Очільник «Житомиртранспорту» відповів і на інші пункти Євгенія Демчика: «Дані про зібрану виручку та кількість пасажирів найпершим отримує відділ збору виручки КП ЖТТУ, ще до того, як ці дані потраплять до системи. Ми їх акумулюємо і передаємо в узагальненому вигляді»; «Діяльність КП є прозорою і часто надто зарегульованою. Будь-які рішення, особливо фінансові, погоджуються із органами виконавчої влади. Весь прибуток підприємства, основні засоби, набуті в ході діяльності, є надбанням Житомирської міської ради»; «І найголовніше – якщо керівник розуміє діяльність підприємства і його мету, то він налагоджує співпрацю із партнерами, а не шукає, як їх кинути. Тому питання: чи може Євгеній Демчик виконувати свої обов'язки, якщо він не хоче прийняти відповідальність і реалізовувати ухвалену до нього процедуру реалізації стратегії міста».

Тим часом також у Фейсбуці з'явився пост відомого у Житомирі блогера Віри Іванчук наступного змісту:

«За словами хороших людей, які працюють за адресою: місто Житомир, вулиця Фещенка-Чопівського, придбані валідатори для трамвайно-тролейбусного управління виготовлені в далекому 2015 році. Крім цього, вони були списані самим заводом, так як мали певні дефекти. Відповідно, виникає питання: як списані валідатори виявилися в Україні і яка їхня реальна вартість? Якщо на перше питання у мене, на жаль, відповіді немає, то на друге є. Один валідатор обійшовся місту в 480 євро, притому ціна цього списаного китайського барахла становила 30 доларів за штуку. І це без програмного забезпечення, адже його купували окремо. Причому двічі. Один раз нібито для стаціонарних валідаторів, а другий – для переносних. Вартість кожної програми склала понад 1 мільйон гривень, притому це два абсолютно однакових програмних забезпечення. Ось так молоді таланти, що випали з гнізда «ДемАльянсу» та дивом потрапили в БПП у 2015 році – Діма і Ваня, транспортну реформу у Житомирі здійснювали. Не здивуюся тому, що Ткачук поїхав у Китай не шукати для Житомира нові трамваї і електробуси, а шукати документи, які змогли б врятувати його кістлявий зад. Невже це йому порадила секретар міської ради Наталія Чиж, в кабінеті якої в останні тижні так полюбив засиджуватися заступник мера з питань транспорту? За моєю інформацією, хлопці з СБУ зараз розслідування всіляко гальмують. Кажуть, що їм дали вказівку згори. Але ж на житомирському СБУ світ клином не зійшовся, чи не так? Адже є й інші органи, і в інших областях...»

Наприкінці виникає настирливе бажання пригадати та перефразувати популярну пісню Володимира Висоцького: «Ти ж валідатори не тронь, а, Вань...».

Руслан Мороз

0
0
0
0
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

17:55 З початку року на Житомирщині сталося 2256 пожеж, загинуло 76 осіб 17:30 Під час децентралізаційного форуму 18 громад із Житомирщини та Вінниччини підписали меморандуми про співпрацю 17:01 Аварійний будинок на вул. Троянівській капітально відремонтували 16:40 За вихідні дні інспектори роти ТОР виявили трьох громадян, котрі перебували в розшуку Від читача 18:22 Схід і захід разом: донецькі та тернопільські школярі виявилися найбільш активними у неформальній освіті 16:25 Землевпорядники Житомирщини з початку року надали громадянам 196 тис. адміністративних послуг 16:20 Замість субсидій - "живі" гроші для оплати комуналки 16:08 За рейтингом користування пасками безпеки Житомир посів друге місце в країні 16:00 Житомирська область: упродовж доби миропільські вогнеборці врятували від знищення полум’ям дві оселі 15:40 На Житомирщині обговорили необхідність соціальних послуг у громадах для прийомних сімей та ДБСТ 15:29 На Житомирщині судитимуть екс-поліціейського, який скоїв  смертельне ДТП 15:23 З початку року вартість алкоголю зросла в середньому на 9% 15:00 У Житомирі відбудеться віче до Дня гідності і свободи 14:40 Активних громадян запрошують в Європу 14:20 Майстер тхеквондо із Кореї цілий рік тренуватиме курсантів Житомирського військового інституту 14:00 У Коростишівському районі у ДТП потрапили троє молодих людей, один помер в лікарні 12:37 У міськраді визначилися, хто буде брати участь в конкурсі на кращу концепцію реконструкції центральних житомирських майданів 12:20 Отримати перший документ дитини одразу в пологовому – легко 12:00 Трагедія в Андрушівському районі: вщент вигорів будинок, господар загинув 11:59 Журналісту Василю Муравицькому змінили місце домашнього арешту. ВІДЕО play_circle_filled
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up