В Інтернеті шириться інформація про те, що відсьогодні, 27 вересня, штрафи за порушення ПДР зросли у десятки разів. Журналісти «20 хвилин» звернулися за роз`ясненням до Патрульної поліції Житомирської області.
Речник Патрульної поліції Житомирської області Ігор Іванюк розповів, що інформація не відповідає дійсності.
«Всі штрафи залишились фактично такими ж, як були. Інформація про те, що зросли штрафи за непристебнутий ремінь безпеки до 850 грн, керування без документів до 40 тис. грн, – фейкова», – пояснює речник патрульної поліції.
У Законі №5364 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», який набув чинності 27 вересня, вказано, що зростуть лише штрафи за порушення правил паркування.
«Відповідно до цих змін, упростили процедуру і прописали випадки, у яких поліцейський має право евакуйовувати автомобілі, що припарковані чи зупинились на стоянках з порушенням правил дорожнього руху, спростили саму процедуру, зменшили кількість пояснень і прописали,. що насправді суттєво перешкоджає дорожньому руху. Якщо раніше це було більш суб`єктивне поняття, то тепер його більш деталізували. Тобто вже немає такого, що, на мою думку, цей автомобіль мені заважає. Зараз, відповідно до цих змін, є перелік випадків, коли дійсно автомобіль суттєво перешкоджає дорожньому руху і, як наслідок, поліцейський має більше інструментів для впливу до водіїв, що зупинились чи припаркувались з порушенням ПДР чи суттєво заважають іншим учасникам дорожнього руху», – розповів речник Патрульної поліції Житомирської області Ігор Іванюк.
Згідо змін до закону, відтепер транспортний засіб можна евакуювати, якщо його:
1) поставлено на проїжджій частині у два і більше рядів;
2) розташовано у заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, а саме:
а) на залізничних переїздах;
б) на трамвайних коліях;
в) на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях;
г) на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
ґ) на перехрестях та ближче 10 метрів від краю перехрещуваної проїжджої частини за відсутності на ній пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга;
д) на проїжджій частині, де відстань між суцільною лінією розмітки чи протилежним краєм проїжджої частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 метрів;
е) ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, а за їх відсутності – ближче 30 метрів від дорожнього знака такої зупинки з обох боків;
є) ближче 10 метрів від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в зоні їх виконання;
ж) у місцях, де буде неможливим зустрічний роз'їзд або об'їзд транспортного засобу, що зупинився;
з) ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду;
3) своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, у тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими колясками;
4) розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
5) розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
6) перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
7) порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він блокує проїзд по двох або більше смугах руху.
Однією із змін є автофіксація порушень, але, як зауважують у патрульній поліції, наразі фактична реалізація цього нововведення затруднена, на це потрібен час.
«Також певні зміни були з приводу автофіксації. Те, що тепер це все можна зафіксувати і винести постанову на власника транспортного засобу, однак фактично поки що це буде ускладнено тому, що не всі бази є у нас в користуванні, і, наприклад, буде важко виписати постанову на громадянина, який не керує даним автомобілем», – пояснює Ігор Іванюк.
Ольга Сідлецька
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер