Шоу «Дорожня інтуїція»: через демонтаж дублюючих світлофорів водії вчаться їздити «наосліп»

Шоу «Дорожня інтуїція»: через демонтаж дублюючих світлофорів водії вчаться їздити «наосліп»

У грудні минулого року міська влада провела «апгрейд» перехресть і замінила світлофорні об’єкти, демонтувавши місцями дублюючі пристрої оптичних сигналів. Однак чи дійсно ці світлофори були зайвими? Думки проектантів і водіїв з цього приводу кардинально розходяться.

 

Після демонтажу дублюючих пристроїв оптичних сигналів багато водіїв стали нарікати, що небезпека дорожнього руху підвищилася. Бо тепер вони змушені буквально вгадувати, коли і як виконувати маневри на перехрестях.

Для з’ясування ще 31 січня на перехрестя вулиць Східної та Київської виїжджала спеціальна комісія, однак конкретного висновку в управлінні транспорту та зв’язку так і не дійшли.

Повторно дане питання розглядали на засіданні комісії з безпеки дорожнього руху 2 лютого, де, окрім членів комісії, були присутні автор проекту від ПП «Промінь» пан Ярощук і член виконавчого комітету Житомирської міської ради Руслан Годований (котрий, власне, і наголошує на недоцільності демонтажу дублюючих світлофорів).

Відео дня

На думку Руслана Годованого, відсутність дублюючих пристроїв оптичних сигналів не лише ускладнює рух, а й підвищує рівень небезпеки на перехрестях.

«Я не кажу залишати на всіх перехрестях. На пішохідному переході на розі вулиць Велика Бердичівська та Михайлівська точно треба знімати, бо тут є розрив розгону. Я вам кажу, що на Східній - Київській потрібно ставити дублюючий сигнал світлофору, на проспекті Незалежності - Східній потрібно ставити, – переконує член виконкому. – На деяких не треба. Ось до проектантів: кривлячи душею, ви подали проект. Знаючи, що там немає острівців безпеки, нікуди сховатись машині, нікуди сховатись пішоходу – приймаєте рішення і знімаєте дублюючий. Ви розумієте, що дублюючий допомагає всім в той момент? Знаючи, що там немає острівця безпеки, ви взагалі не мали права нічого там міняти», – обурюється Руслан Годований.

У той же час проектант Ярощук стверджує:

«Така система, як зараз, без дублюючих світлофорів на тому боці, вже і була й працювала, поки (я не буду казати хто) вирішив все це змінити, не дивлячись на нормативи».

На його думку, проблема вирішиться тоді, коли водії будуть дотримуватися правил дорожнього руху і не заїжджатимуть за стоп-лінії.

«Порушити не можна дотримуватися»: водії буквально змушені порушувати ПДР

Ми поцікавилися думкою експерта з цього приводу. Заступник директора автошколи «Меблевик» Євген Ярмолюк пояснює:

«Проектанти трошки кривлять душею, особливо в умовах Житомира, тому що, по-перше, вони обладнали цими новими світлофорами перехрестя, де вже були світлофори. Розробники посилаються на п. 16.3 ПДР України, де зазначається: «У разі необхідності надання переваги в русі транспортним засобам, які рухаються по перехрещуваній дорозі, водій повинен зупинити транспортний засіб перед дорожньою розміткою (стоп-лінією) або світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони відсутні – перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкод для руху пішоходів», – цитує Євген Дмитрович. – Але ось в чому «фокус» і чому це не завжди підходить: світлофори у нас зазвичай розміщаються праворуч і бувають випадки, коли в правій смузі стоїть, наприклад, великогабаритний транспортний засіб. У такому випадку ми просто не бачимо, який там сигнал», – розповідає заступник директора автошколи.

По-друге, за словами Євгена Ярмолюка, згідно з правилами дорожнього руху, коли автомобіль виїжджає на перехрестя – він повинна закінчити свій маневр. Але не завжди це безпечно.

«Якщо я не поїду, коли мені горітиме червоний сигнал, (але згідно з правилами, наприклад, я можу закінчити цей маневр), я приймаю рішення не ризикувати і виходить, що я стою вже за тією лінією, де мені  видно світлофор. І виходить, що я стою, не знаючи, на що мені сподіватися», – наводить приклад викладач. – Крім цього, згідно з п. 7.27 ДСТУ «Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосовування та вимоги безпеки» транспортні світлофори типів 1 та 2 потрібно дублювати, якщо рух, що регулюється цими світлофорами, здійснюється двома і більше смугами і в конкретних умовах неможливо забезпечити виконання вимог для розпізнавання сигналів відповідно до 7.20 (Розташованість світлофорів відносно розмітки «стоп-лінія» повинна забезпечувати розпізнаваність їхніх сигналів водіями перших транспортних засобів, що стоять біля неї). Тому дублюючі світлофори обов’язково повинні бути».

Як розповів Євген Ярмолюк, типовим проблемним перехрестям в цьому плані є перехрестя вулиць Бориса Тена і Східної.

«Наприклад, вчора склалася ситуація: я гальмував 40 метрів, уявляєте? Авто просто котилося 40 метрів і добре, що я зупинився якраз перед самим перехрестям. Однак світлофора, котрий встановлений справа, я вже не бачив, а на іншому боці дороги світлофор відключили. Питання: що мені робити в цій ситуації? – розводить руками заступник директора автошколи. – З одного боку, правилами мені заборонено рух заднім ходом на перехресті, а з другого – я розумію, що не поїду, не бачачи сигналу світлофора, що розташований у мене праворуч. Мені довелося порушити правила дорожнього руху і здати назад, інакше просто не зорієнтувався б на перехресті. Не завжди водії можуть зупинитися конкретно в тому місці, де нам вказують правила, згідно п. 16.3», – нарікає Євген Дмитрович.

Що далі робитиме влада зі світлофорами?

У результаті майже годинної дискусії навколо проблемного питання щодо демонтованих дублюючих світлофорів 2 лютого члени комісії вирішили ще раз перевірити відповідність проекту ДСТУ, проінспектувати видимість світлофорів на перехрестях і проаналізувати відповідність реалізації будівельних робіт до проектно-кошторисної документації. Також на засіданні вирішили провести виїзд на проблемні перехрестя, щоб зібрати наочну інформацію та опрацювати її на наступній черговій комісії.

Водіям тим часом лишається й далі маневрувати перехрестями міста, сподіваючись, що ані «водійське чуття», ані взаємоввічливість не дадуть збій, і кількість ДТП на вулицях міста не зросте.

 

До речі, на засіданні комісії з безпеки дорожнього руху 2 лютого Руслан Годований задав питання: «Хто веде аналіз і аналітику причин ДТП у місті?» Виявилося, що Національна поліція, котра веде статистику ДТП, не займається аналізом причин. З огляду на це поруч з питаннями щодо світлофорів було прийнято рішення розробити план щодо збору інформації по фактам і причинам ДТП на дорогах Житомира та винести це на наступне засідання комісії.

Анастасія Кузьмич

 

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:29 Історії сили, віри й спорту: грошовими сертифікатами нагородили спортсменів, параспортсменів і параспортсменок, ветеранів і ветеранок та їхніх тренерів photo_camera 17:00 Житомир відправить на фронт 25 комплектів квадрокоптерів 16:37 У Житомирі проведуть майстер-клас із тілесноорієнтованої терапії — розкажуть, як відновити зв’язок із тілом і зняти напругу 16:20 У Житомирському Гідропарку облаштовують зручний спуск до води для маломобільних груп населення Від читача 18:31 Для кого Вапорайзер Firefly 2+? 16:01 У Чуднові помітили роздягнену однорічну дівчинку, що сама гуляла містом 16:00 У Житомирі засуджено податківця, який підбурював до надання хабаря для скасування податкового зобов’язання 15:40 ДТП у Брусилові: BMW збив комунальника, який прибирав сміття на узбіччі 15:20 У Житомирі буде досить тепла погода з туманами 15:00 Бути поруч і просто допомагати: як у Житомирській громаді працює нова соціальна послуга — супровід дитини асистентом 14:40 Рік після урбан-форумів, присвячених кінотеатру «Космос» та Соколовському кар’єру: результати photo_camera 14:22 Водія, який вчинив смертельне ДТП у Хорошівській громаді та втік, взято під варту без права внесення застави 14:00 За минулу добу патрульні виявили 8 випадків порушення правил перевезення лісопродукції 12:40 Легковик і маршрутка не розминулися поблизу Коростеня 12:21 У Бердичеві фахівці ДСНС ліквідували пожежу в двоповерховій господарчій будівлі 12:00 В українців через борг за комуналку зможуть забрати єдину квартиру: Рада підтримала скандальний законопроєкт 11:40 Вибухотехніки поліції Житомирщини продовжують знешкоджувати бойові елементи російських ракет і безпілотників play_circle_filled photo_camera 11:21 Ветерани й ветеранки зможуть скористатися трьома новими програмами підтримки від Уряду 11:00 Понад тисячу операцій у новому операційному блоці: як працює сучасна хірургія в КП «Лікарня №2 ім. В. П. Павлусенка» 10:39 Листопад — місяць обізнаності про чоловіче здоров’я
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up