Шоу «Дорожня інтуїція»: через демонтаж дублюючих світлофорів водії вчаться їздити «наосліп»

Шоу «Дорожня інтуїція»: через демонтаж дублюючих світлофорів водії вчаться їздити «наосліп»

У грудні минулого року міська влада провела «апгрейд» перехресть і замінила світлофорні об’єкти, демонтувавши місцями дублюючі пристрої оптичних сигналів. Однак чи дійсно ці світлофори були зайвими? Думки проектантів і водіїв з цього приводу кардинально розходяться.

 

Після демонтажу дублюючих пристроїв оптичних сигналів багато водіїв стали нарікати, що небезпека дорожнього руху підвищилася. Бо тепер вони змушені буквально вгадувати, коли і як виконувати маневри на перехрестях.

Для з’ясування ще 31 січня на перехрестя вулиць Східної та Київської виїжджала спеціальна комісія, однак конкретного висновку в управлінні транспорту та зв’язку так і не дійшли.

Повторно дане питання розглядали на засіданні комісії з безпеки дорожнього руху 2 лютого, де, окрім членів комісії, були присутні автор проекту від ПП «Промінь» пан Ярощук і член виконавчого комітету Житомирської міської ради Руслан Годований (котрий, власне, і наголошує на недоцільності демонтажу дублюючих світлофорів).

На думку Руслана Годованого, відсутність дублюючих пристроїв оптичних сигналів не лише ускладнює рух, а й підвищує рівень небезпеки на перехрестях.

«Я не кажу залишати на всіх перехрестях. На пішохідному переході на розі вулиць Велика Бердичівська та Михайлівська точно треба знімати, бо тут є розрив розгону. Я вам кажу, що на Східній - Київській потрібно ставити дублюючий сигнал світлофору, на проспекті Незалежності - Східній потрібно ставити, – переконує член виконкому. – На деяких не треба. Ось до проектантів: кривлячи душею, ви подали проект. Знаючи, що там немає острівців безпеки, нікуди сховатись машині, нікуди сховатись пішоходу – приймаєте рішення і знімаєте дублюючий. Ви розумієте, що дублюючий допомагає всім в той момент? Знаючи, що там немає острівця безпеки, ви взагалі не мали права нічого там міняти», – обурюється Руслан Годований.

У той же час проектант Ярощук стверджує:

«Така система, як зараз, без дублюючих світлофорів на тому боці, вже і була й працювала, поки (я не буду казати хто) вирішив все це змінити, не дивлячись на нормативи».

На його думку, проблема вирішиться тоді, коли водії будуть дотримуватися правил дорожнього руху і не заїжджатимуть за стоп-лінії.

«Порушити не можна дотримуватися»: водії буквально змушені порушувати ПДР

Ми поцікавилися думкою експерта з цього приводу. Заступник директора автошколи «Меблевик» Євген Ярмолюк пояснює:

«Проектанти трошки кривлять душею, особливо в умовах Житомира, тому що, по-перше, вони обладнали цими новими світлофорами перехрестя, де вже були світлофори. Розробники посилаються на п. 16.3 ПДР України, де зазначається: «У разі необхідності надання переваги в русі транспортним засобам, які рухаються по перехрещуваній дорозі, водій повинен зупинити транспортний засіб перед дорожньою розміткою (стоп-лінією) або світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони відсутні – перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкод для руху пішоходів», – цитує Євген Дмитрович. – Але ось в чому «фокус» і чому це не завжди підходить: світлофори у нас зазвичай розміщаються праворуч і бувають випадки, коли в правій смузі стоїть, наприклад, великогабаритний транспортний засіб. У такому випадку ми просто не бачимо, який там сигнал», – розповідає заступник директора автошколи.

По-друге, за словами Євгена Ярмолюка, згідно з правилами дорожнього руху, коли автомобіль виїжджає на перехрестя – він повинна закінчити свій маневр. Але не завжди це безпечно.

«Якщо я не поїду, коли мені горітиме червоний сигнал, (але згідно з правилами, наприклад, я можу закінчити цей маневр), я приймаю рішення не ризикувати і виходить, що я стою вже за тією лінією, де мені  видно світлофор. І виходить, що я стою, не знаючи, на що мені сподіватися», – наводить приклад викладач. – Крім цього, згідно з п. 7.27 ДСТУ «Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосовування та вимоги безпеки» транспортні світлофори типів 1 та 2 потрібно дублювати, якщо рух, що регулюється цими світлофорами, здійснюється двома і більше смугами і в конкретних умовах неможливо забезпечити виконання вимог для розпізнавання сигналів відповідно до 7.20 (Розташованість світлофорів відносно розмітки «стоп-лінія» повинна забезпечувати розпізнаваність їхніх сигналів водіями перших транспортних засобів, що стоять біля неї). Тому дублюючі світлофори обов’язково повинні бути».

Як розповів Євген Ярмолюк, типовим проблемним перехрестям в цьому плані є перехрестя вулиць Бориса Тена і Східної.

«Наприклад, вчора склалася ситуація: я гальмував 40 метрів, уявляєте? Авто просто котилося 40 метрів і добре, що я зупинився якраз перед самим перехрестям. Однак світлофора, котрий встановлений справа, я вже не бачив, а на іншому боці дороги світлофор відключили. Питання: що мені робити в цій ситуації? – розводить руками заступник директора автошколи. – З одного боку, правилами мені заборонено рух заднім ходом на перехресті, а з другого – я розумію, що не поїду, не бачачи сигналу світлофора, що розташований у мене праворуч. Мені довелося порушити правила дорожнього руху і здати назад, інакше просто не зорієнтувався б на перехресті. Не завжди водії можуть зупинитися конкретно в тому місці, де нам вказують правила, згідно п. 16.3», – нарікає Євген Дмитрович.

Що далі робитиме влада зі світлофорами?

У результаті майже годинної дискусії навколо проблемного питання щодо демонтованих дублюючих світлофорів 2 лютого члени комісії вирішили ще раз перевірити відповідність проекту ДСТУ, проінспектувати видимість світлофорів на перехрестях і проаналізувати відповідність реалізації будівельних робіт до проектно-кошторисної документації. Також на засіданні вирішили провести виїзд на проблемні перехрестя, щоб зібрати наочну інформацію та опрацювати її на наступній черговій комісії.

Водіям тим часом лишається й далі маневрувати перехрестями міста, сподіваючись, що ані «водійське чуття», ані взаємоввічливість не дадуть збій, і кількість ДТП на вулицях міста не зросте.

 

До речі, на засіданні комісії з безпеки дорожнього руху 2 лютого Руслан Годований задав питання: «Хто веде аналіз і аналітику причин ДТП у місті?» Виявилося, що Національна поліція, котра веде статистику ДТП, не займається аналізом причин. З огляду на це поруч з питаннями щодо світлофорів було прийнято рішення розробити план щодо збору інформації по фактам і причинам ДТП на дорогах Житомира та винести це на наступне засідання комісії.

Анастасія Кузьмич

 
0
0
0
0
Популярне у Житомирі Популярне у Житомирі
Хто надумався провести дитячий показ у стриптиз-клубі?! Хто надумався провести дитячий показ у стриптиз-клубі?!
У міськраді пояснили шокуючі платіжки за тепло здорожчанням газу і морозами У міськраді пояснили шокуючі платіжки за тепло здорожчанням газу і морозами У Житомирі відбулося Віче пам’яті в День Героїв Небесної Сотні. ФОТО У Житомирі відбулося Віче пам’яті в День Героїв Небесної Сотні. ФОТО У березні жителі Житомирщини отримають «живі кошти» – монетизовану субсидію У березні жителі Житомирщини отримають «живі кошти» – монетизовану субсидію Дитячий гепатит: про що мовчать лікарі. Розслідування Дитячий гепатит: про що мовчать лікарі. Розслідування
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

17:24 Лєна Дарк: «З Божою поміччю, вірою й щоденною працею підкорюються будь-які вершини» 17:10 Піротехніки ДСНС знищили 26 вибухонебезпечних предметів часів минулих війн 17:07 У міськраді пояснили шокуючі платіжки за тепло здорожчанням газу і морозами 17:00 Як не платити зайве за воду і тепло Від читача 12:37 Забіг на честь поляків, що шкодить стосункам України та Польщі 16:54 У Житомирі завтра похолодання: можливо, останнє цієї зими 16:45 У Житомирі акціонерне товариство  сплатить до бюджету міста майже 150 тис грн пайової участі на розвиток інфраструктури 16:40 У Бердичеві поліцейські затримали за вчинення розбою жителя Вінниччини 16:27 У Житомирі відбувся відкритий чемпіонат зі спортивного туризму у закритих приміщеннях photo_camera 16:20 У березні жителі Житомирщини отримають «живі кошти» – монетизовану субсидію 16:03 Незабаром рух тролейбусів за маршрутом №1 буде здійснюватись по кільцю 16:00 Тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів 16:00 Підприємці Житомирщини, які взяли кредит, можуть отримати компенсацію з обласного бюджету 15:39 Транспортний безлад у Житомирі: бездіють чиновники, а страждають люди 15:20 Показник захворюваності ГРВІ у Житомирі - нижче епідемічного порогу на 11 % 15:01 Благодійна вистава «Панда кунг-фу» від маленьких акторів для дітей з інвалідністю 14:46 У Житомирі відбулося Віче пам’яті в День Героїв Небесної Сотні. ФОТО photo_camera 14:39 Хто надумався провести дитячий показ у стриптиз-клубі?! 10:40 Небезпека вибухонебезпечних та підозрілих предметів! 10:20 Право на застосування податкової знижки при переобладнанні транспортного засобу
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up