Шоу «Дорожня інтуїція»: через демонтаж дублюючих світлофорів водії вчаться їздити «наосліп»

У грудні минулого року міська влада провела «апгрейд» перехресть і замінила світлофорні об’єкти, демонтувавши місцями дублюючі пристрої оптичних сигналів. Однак чи дійсно ці світлофори були зайвими? Думки проектантів і водіїв з цього приводу кардинально розходяться.

 

Шоу «Дорожня інтуїція»: через демонтаж дублюючих світлофорів водії вчаться їздити «наосліп»

Після демонтажу дублюючих пристроїв оптичних сигналів багато водіїв стали нарікати, що небезпека дорожнього руху підвищилася. Бо тепер вони змушені буквально вгадувати, коли і як виконувати маневри на перехрестях.

Для з’ясування ще 31 січня на перехрестя вулиць Східної та Київської виїжджала спеціальна комісія, однак конкретного висновку в управлінні транспорту та зв’язку так і не дійшли.

Повторно дане питання розглядали на засіданні комісії з безпеки дорожнього руху 2 лютого, де, окрім членів комісії, були присутні автор проекту від ПП «Промінь» пан Ярощук і член виконавчого комітету Житомирської міської ради Руслан Годований (котрий, власне, і наголошує на недоцільності демонтажу дублюючих світлофорів).

На думку Руслана Годованого, відсутність дублюючих пристроїв оптичних сигналів не лише ускладнює рух, а й підвищує рівень небезпеки на перехрестях.

«Я не кажу залишати на всіх перехрестях. На пішохідному переході на розі вулиць Велика Бердичівська та Михайлівська точно треба знімати, бо тут є розрив розгону. Я вам кажу, що на Східній - Київській потрібно ставити дублюючий сигнал світлофору, на проспекті Незалежності - Східній потрібно ставити, – переконує член виконкому. – На деяких не треба. Ось до проектантів: кривлячи душею, ви подали проект. Знаючи, що там немає острівців безпеки, нікуди сховатись машині, нікуди сховатись пішоходу – приймаєте рішення і знімаєте дублюючий. Ви розумієте, що дублюючий допомагає всім в той момент? Знаючи, що там немає острівця безпеки, ви взагалі не мали права нічого там міняти», – обурюється Руслан Годований.

У той же час проектант Ярощук стверджує:

«Така система, як зараз, без дублюючих світлофорів на тому боці, вже і була й працювала, поки (я не буду казати хто) вирішив все це змінити, не дивлячись на нормативи».

На його думку, проблема вирішиться тоді, коли водії будуть дотримуватися правил дорожнього руху і не заїжджатимуть за стоп-лінії.

«Порушити не можна дотримуватися»: водії буквально змушені порушувати ПДР

Ми поцікавилися думкою експерта з цього приводу. Заступник директора автошколи «Меблевик» Євген Ярмолюк пояснює:

«Проектанти трошки кривлять душею, особливо в умовах Житомира, тому що, по-перше, вони обладнали цими новими світлофорами перехрестя, де вже були світлофори. Розробники посилаються на п. 16.3 ПДР України, де зазначається: «У разі необхідності надання переваги в русі транспортним засобам, які рухаються по перехрещуваній дорозі, водій повинен зупинити транспортний засіб перед дорожньою розміткою (стоп-лінією) або світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони відсутні – перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкод для руху пішоходів», – цитує Євген Дмитрович. – Але ось в чому «фокус» і чому це не завжди підходить: світлофори у нас зазвичай розміщаються праворуч і бувають випадки, коли в правій смузі стоїть, наприклад, великогабаритний транспортний засіб. У такому випадку ми просто не бачимо, який там сигнал», – розповідає заступник директора автошколи.

По-друге, за словами Євгена Ярмолюка, згідно з правилами дорожнього руху, коли автомобіль виїжджає на перехрестя – він повинна закінчити свій маневр. Але не завжди це безпечно.

«Якщо я не поїду, коли мені горітиме червоний сигнал, (але згідно з правилами, наприклад, я можу закінчити цей маневр), я приймаю рішення не ризикувати і виходить, що я стою вже за тією лінією, де мені  видно світлофор. І виходить, що я стою, не знаючи, на що мені сподіватися», – наводить приклад викладач. – Крім цього, згідно з п. 7.27 ДСТУ «Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосовування та вимоги безпеки» транспортні світлофори типів 1 та 2 потрібно дублювати, якщо рух, що регулюється цими світлофорами, здійснюється двома і більше смугами і в конкретних умовах неможливо забезпечити виконання вимог для розпізнавання сигналів відповідно до 7.20 (Розташованість світлофорів відносно розмітки «стоп-лінія» повинна забезпечувати розпізнаваність їхніх сигналів водіями перших транспортних засобів, що стоять біля неї). Тому дублюючі світлофори обов’язково повинні бути».

Як розповів Євген Ярмолюк, типовим проблемним перехрестям в цьому плані є перехрестя вулиць Бориса Тена і Східної.

«Наприклад, вчора склалася ситуація: я гальмував 40 метрів, уявляєте? Авто просто котилося 40 метрів і добре, що я зупинився якраз перед самим перехрестям. Однак світлофора, котрий встановлений справа, я вже не бачив, а на іншому боці дороги світлофор відключили. Питання: що мені робити в цій ситуації? – розводить руками заступник директора автошколи. – З одного боку, правилами мені заборонено рух заднім ходом на перехресті, а з другого – я розумію, що не поїду, не бачачи сигналу світлофора, що розташований у мене праворуч. Мені довелося порушити правила дорожнього руху і здати назад, інакше просто не зорієнтувався б на перехресті. Не завжди водії можуть зупинитися конкретно в тому місці, де нам вказують правила, згідно п. 16.3», – нарікає Євген Дмитрович.

Що далі робитиме влада зі світлофорами?

У результаті майже годинної дискусії навколо проблемного питання щодо демонтованих дублюючих світлофорів 2 лютого члени комісії вирішили ще раз перевірити відповідність проекту ДСТУ, проінспектувати видимість світлофорів на перехрестях і проаналізувати відповідність реалізації будівельних робіт до проектно-кошторисної документації. Також на засіданні вирішили провести виїзд на проблемні перехрестя, щоб зібрати наочну інформацію та опрацювати її на наступній черговій комісії.

Водіям тим часом лишається й далі маневрувати перехрестями міста, сподіваючись, що ані «водійське чуття», ані взаємоввічливість не дадуть збій, і кількість ДТП на вулицях міста не зросте.

 

До речі, на засіданні комісії з безпеки дорожнього руху 2 лютого Руслан Годований задав питання: «Хто веде аналіз і аналітику причин ДТП у місті?» Виявилося, що Національна поліція, котра веде статистику ДТП, не займається аналізом причин. З огляду на це поруч з питаннями щодо світлофорів було прийнято рішення розробити план щодо збору інформації по фактам і причинам ДТП на дорогах Житомира та винести це на наступне засідання комісії.

Анастасія Кузьмич

 
Коментарі

Урочисте складання Присяги відбулося 18 травня поблизу адміністративного приміщення Головного управління Нацполіції Житомирщини.

На Житомирщину надійшли ліки проти зміїної отрути.

Кампанія з вільного вибору лікаря у Житомирі впевнено продовжується. Станом на 17 травня підписано 59058 декларацій з лікарями...

У третій четвер травня в рмках святкування Всесвітнього дня виишиванки у Житомирі відбувся «Марш у вишиванках». Участь у...

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up