З 1 листопада 2020 року набули чинності нові стандарти дорожньої інфраструктури, які змусять водіїв їздити повільніше. Про це повідомляє Укравтодор.
Згідно зі змінами, що внесені в документ «ДСТУ 4123:2020 Безпека дорожнього руху. Засоби заспокоєння руху. Загальні технічні вимоги», перелік засобів заспокоєння руху або traffic calming measures розширюється.
Дотепер офіційно дозволеними були кільцеві розв’язки, шумові смуги, піднесені пішохідні переходи, звуження смуг руху, напрямні острівці та «лежачі поліцейські».
Тепер до них додадуться:
острівці безпеки,
бордюрні розширення,
чокери,
розділювальні смуги.
Це заходи, які спрямовані на зниження швидкості руху як у населених пунктах, так і поза ними. За основу нового стандарту Укравтодор обрав концепцію VisionZero або ж Нульове бачення. Її мета – зведення цифри смертності на дорозі до нуля завдяки продуманій системі безпеки. Приміром: зменшення ширини смуг, мінімальна кількість реклами, розділення зустрічних потоків зеленою зоною, антикишені, кільцеві перехрестя, освітлення переходів.
Нові стандарти дозволять встановити острівці безпеки, які змусять водія дещо змінити траєкторію руху, чокери – суцільні розширення або острівці, що звужують проїжджу частину. А також центральні (підняті) острівці, що розташовані вздовж осі проїжджої частини.
Вплив людського фактору враховують при будівництві та проєктуванні доріг в усьому світі. Адже водій перебуває у стресі, його увага розсіюється, і помилитися дуже просто. Завдяки додатковим перешкодам, які прописані у ДСТУ, водії обирають постійну швидкість, замість того, аби постійно розганятися та екстрено гальмувати.
На жаль, за статистикою на відремонтованих дорогах збільшується кількість ДТП. Тому безпека всіх учасників руху так само є пріоритетом Укравтодору, як і будівництво якісних доріг. У 2020 році вперше всі проєкти ремонтів обов’язково проходять так звану 5 секцію Технічної ради Укравтодору. Вона оцінює проєкти з точки зору забезпечення заходів безпеки руху.
За словами голови Укравтодору Олександра Кубракова, експеримент із новими дорожніми знаками, який впроваджується із Нацполіцією, також має слугувати задачам безпеки.
Під постом про дані нововведення у соціальній мережі Facebook на сторінці Укравтодору автомобілісти та просто громадяни висловлювали своє бачення даної ситуації. Думки різні.
«Чудова новина! Тільки одне питання висить у повітрі – чому на такі заходи довелось чекати аж 29 років!?» – запитує Nick Deriienko.
«Культури водіння ніякі "заспокоєння" не навчать», – констатує Леся Косюк.
«Як завжди, ні освітлення перешкоди, ні попереджувальних знаків. Смертельне заспокоїння», – підсумовує Ihor Rusyn.
«Якби ще пішоходи і велосипедисти почали одягати світловідбивачі, це були б реальні зміни», – ділиться своєю думкою Victoria Otrokh.
«Вітаю такі зміни. Але радітиму лише після їхнього масового впровадження», – зазначає Ігор Іванов.
«Зміни у державні стандарти – на 80% успішна практика Києва протягом кількох останніх років. Острівці безпеки – понад півсотні. Припідняті переходи. Бордюрні розширення. Все це уже кілька років впроваджується у Києві за ініціативи Департаменту транспортної інфраструктури та Київавтодору. Добре, що нарешті ці норми будуть обов'язковими для вулиць та доріг усіх населених пунктів», – пише Anna Holosinskayа.
Марія Кравчук
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 18 від 25 червня 2025
Читати номер