(не)PROZORRO: житомирське ТТУ звинувачують у дискримінації учасників торгів

У Житомирі транспортні реформи та інновації – наразі найбільш активні і, в той же час – найсуперечливіші процеси. Вже незабаром автопарк місцевого ТТУ має поповнитись 40 новими низькополими автобусами європейського зразка, але й тут не обійшлося без «підводних каменів» і скарг.

(не)PROZORRO: житомирське ТТУ звинувачують у дискримінації учасників торгів

31 серпня добігає кінця строк подання тендерних пропозицій на закупівлю 40 низькополих автобусів екологічного стандарту Євро-5 для житомирського трамвайно-тролейбусного управління, а вже з 6 жовтня стартує аукціон. Ціна питання – не багато не мало – 124 мільйони гривень. Але разом з кругленькою сумою і вимоги до чотириколісних теж неабиякі – до стандартних «тип кузову», «покриття підлоги», «шини», «вентиляція» тощо додалися потужний двигун – не менше 130 кВт, автоматична коробка передач європейського виробника та ASR (антибуксувальна система).

Здавалося б, що все логічно: «хто платить – той і музику замовляє», але, як виявилося, все не так просто. Один із потенційних учасників торгів – ТОВ «Чернігівський автозавод» проаналізував заявлені замовником характеристики і виявив у них дискримінаційні умови.

Корисне посилання

Найбільша база пропозицій продати чи купити Богдан в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.

Як стверджують у листі-скарзі чернігівчани, тендерна документація торгів не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким замовник не може встановлювати у документації конкурсних торгів вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників:

«Так, тендерна документація Замовника в частині технічних характеристик автобусу, що визначені в Додатку № 1 “Специфікація та технічні умови до предмету закупівлі”, є дискримінаційною, оскільки насправді такі технічні характеристики автобусу відповідають виключно технічним характеристикам автобусу одного виробника – марки МАЗ».

За словами авторів скарги, на сьогодні на ринку з продажу міських автобусів середньої місткості пропозиції стосуються лише кілька марок автобусів різних виробників, зокрема: українські марки «Еталон», «Богдан», «Атаман» та автобус білоруського виробника марки МАЗ.

Як зразок моделі автобусу вітчизняного виробника, який відповідає заявленим характеристикам, ТОВ «Чернігівський автозавод» наводить «Богдан А302.12», але фактично така модель автобусу була виготовлена лише в одному екземплярі в 2014 році і до випуску в 2017 році виробником не планується.

«Додатком № 1 тендерної документації крім інших технічних вимог до товару, що плануються до закупівлі, Замовник також визначив, що автобуси обов’язково мають бути 2017 року випуску, отже, виробник автобусу “Богдан А302.12” фізично вже не встигне взяти участь у тендері і на момент поставки першої партії товару в грудні 2017 року отримати сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу, не кажучи вже про сертифікат на серійне виробництво вказаних автобусів», – йдеться у скарзі.

Що ж стосується «шкурних інтересів» самого Чернігівського автозаводу, то їх «Еталон А08128» не відповідає за параметрами виду коробки передач, потужності двигуна та вимоги щодо наявності ASR у гальмівній системі. При цьому, на думку скаржників, жодна з вказаних характеристик не є визначальною для товару, що є предметом закупівлі.

Далі автори листа від ТОВ «Чернігівський автозавод» пояснюють:

«Так, автобуси, що є предметом закупівлі – міські, тобто будуть застосовуватися лише для перевезення пасажирів по місту. Відповідно до Правил дорожнього руху, затверджених Постановою КМУ від 10 жовтня 2001 р. № 1306, дозволена швидкість для пересування по місту – 60 км\год, а комунальний міський транспорт, що перевозить пасажирів за маршрутами від зупинки до зупинки, фактично рухається з набагато меншою швидкістю. Отже, двигун потужністю більше 123 кВт не має сенсу на міському автобусі-маршрутці, оскільки на дорогах міста та для перевезення пасажирів він не потрібен […].

Автоматична коробка передач європейського виробника також є сумнівною перевагою для комунального транспорту, що купується муніципальною владою за бюджетний кошт: адже автоматична коробка передач є дорожчою для купівлі та для ремонту, більш складною в обслуговуванні та в ремонті, а також потребує більшої витрати палива […].

Щодо наявності ASR (антибуксувальної системи – прим. ред.) на автобусах, то можемо сказати, що наявність такого обладнання за законодавством України не є обов’язковою, а значить не є принциповою у питаннях перевезення пасажирів у межах міст і безпеки руху в цілому, а робить автобус дорожчим, що важливо для транспорту, який купується за бюджетний кошт. Отже, фактично це така коштовна опція для автомобілів преміум-класу, що не відповідає потребам комунального міського середньомісткого транспорту».

На додачу до всього чернігівчани зазначають, що автобус МАЗ 206, який має всі вищезазначені опції, дорожчий, ніж «Еталон» А081.28, на 400-500 тис грн за одиницю, що загалом складатиме до 20 млн грн.

Директор КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Житомирської міської ради Андрій Нечуйвітер прокоментував:

«Я не даю оцінок. ТОВ “Чернігівський автозавод” вважає, що скарга обґрунтована – будь ласка, є Антимонопольний комітет, який повинен винести своє рішення. Це не в моїй парафії робити такі висновки. Ми виписали умови під те, що ми хочемо отримати. Питання не полягає в тому, якого виробника двигун чи коробка передач. Ми, звичайно, хотіли б європейського – Mercedes, Volkswagen чи Toyota, тому що вони зарекомендували себе на ринку, але який буде – не має для нас значення. Ми виписали технічні умови, які ми хотіли б бачити. Ці умови обґрунтовувалися фінансами, які в нас є. Якщо хтось в ці рамки входить – він братиме участь. Може статися таке, що й ніхто не братиме участь – тоді ми виходитимемо з пропозиції або зменшити кількість автобусів, або збільшити фінансування, що, думаю, нереально», – зазначив Андрій Нечуйвітер.

Якщо Антимонопольний комітет прийме скаргу щодо дискримінаційних умов тендерної документації до уваги, то протягом 15 днів комісія повинна буде винести свій вердикт щодо її обґрунтованості. На цей період процедури закупівлі будуть призупинені. Якщо ж скаргу відхилять, бажаючі поповнити житомирський автопарк знайдуться й аукціон пройде успішно, то вже до 30 грудня цього року перші 20 автобусів прибудуть до Житомира, а до 10 березня наступного року – ще стільки ж. Цікаво, а коли на них зможуть почати їздити житомиряни?

Анастасія Кузьмич

 

 

Коментарі
12:35 Наші спортсмени повернулися з перемогами з Кубку України з айкідо 12:16 На Житомирщині чоловік напідпитку зарізав молоду жінку 11:52 Поліцейські Житомирщини зустріли колег, які упродовж кількох місяців працювали у зоні АТО 11:32 Податківці інформують: при перевищенні доходу в 1 000 000 гривень платникам єдиного податку необхідно застосовувати РРО 11:11 Через прорив мережі район Смолянки, Нижньої Польової та вулиця Велика Бердичівська будуть без води 10:50 Проїзд у маршрутках знову по 3 гривні 10:26 На єдиній пішохідній вулиці Житомира запрацювали перші боларди 10:05 У Житомирі обікрали пішохідний міст 09:44 Получат ли четыре тысячи житомирских медиков зарплату? 09:20 Прогноз погоди на сьогодні 17:37 У Житомирі представлять нового тренера ФК «Полісся» 17:31 У 2017 році фінансування галузі спорту збільшили майже на 50% 17:02 Увага! Перекриття руху транспорту на перехресті вулиць Маликова-Клосовського

НЕАНГЕЛИ – єдина жіноча група в українському шоу-бізнесі з унікальними низькими голосами. Кожен концерт – це шоу світового...

Завтра, 22 листопада, у Житомирі представлять нового тренера футбольного клубу «Полісся».

22-24 листопада у Житомирі відбудеться унікальний фестиваль інструментальної  музики  «Сонячні кларнети», який дарує незабутні...

З ощадного рахунку 53-річної жительки Романова було викрадено майже 13 тисяч гривень. У злодіянні підозрюється син жінки,...

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up