Кому вигідно бездоріжжя у Житомирі, або Чому відремонтовані дороги постійно потребують ремонту?

Кому вигідно бездоріжжя у Житомирі, або Чому відремонтовані дороги постійно потребують ремонту?

Нещодавно у Житомирі прийнято рішення завершити капітальний ремонт вулиці Київської та вже оголошено тендер на проєкт. Це чудова новина, однак виникає питання: чому вже відремонтовані дороги знов потребують ремонту?

Кожен житомирянин, щодня проїжджаючи через ці ями, мріє про те, що ось-ось комунальні служби міста їх відремонтують, але ремонтні роботи у місті проводяться щороку і переважно на одних й тих самих ділянках. Постає питання: чому дорогу відремонтували, як на Київський, а вже через місяць там були ями? Кому вигідні постійні ремонти та реконструкції? Чому роками виділяються кошти, а вже через рік потрібно все робити заново? Чому замість нормального ремонту доріг переважає ямковий ремонт? Скільки коштів передбачено на ремонт міських доріг? Чи є гарантійні терміни на ті дороги, які ремонтують у Житомирі? Ось саме на ці запитання ми намагалися отримати відповіді у цьому матеріалі.

Міська влада планує цього року продовжити капітальний ремонт вул. Київської. Управління капітального будівництва вже оголосило тендер на розробку проєкту. Зазначається, що переможець тендеру має розробити проєкт з капремонту вулиці Київської від вул. Небесної Сотні до Київського шляхопроводу. Орієнтовна протяжність дороги – 2,12 км. Згідно з технічною документацією капітальний ремонт ділянки дороги здійснюватиметься у дві черги: від вул. Небесної Сотні до вул. Східної і від вул. Східної до шляхопроводу по Київському шосе. Тендерні пропозиції приймаються до 7 липня. Терміни виготовлення документації становлять 60 календарних днів, кінцевий термін – 30 вересня 2021 року. 

Тільки минулого року закінчився ремонт ділянок двох центральних вулиць міста: Київської від Соборного майдану до вулиці Небесної Сотні та Великої Бердичівської від центру міста до Польової.

Відео дня

Метод, за яким виконувався ремонт, наприклад, ділянки по вулиці Великій Бердичівській, від вулиці Шевченка до Гагаріна, викликав свого часу багато обурень повторенням одних і тих же дій різними фірмами, які почергово виконували спочатку ремонт основного полотна проїжджої частини, потім асфальт біля тротуарів зрізався і встановлювалися бордюри. Потім знову відновлювали шар асфальту, але знімали його в місцях з’їздів. І знову все поновлювали.

На зупинках пасажири громадського транспорту вимушені були стрибати, ніби акробати на олімпіаді. І ці роботи, як тоді вдалося дізнатися, виконувала вже інша фірма. Але для чого тільки недавно покладений асфальт зрізається фрезою, після чого викопується траншея для встановлення кам'яних бордюрів і вже після цього знову укладається втретє на одне і те ж місце новий асфальт? Чому не можна було такі роботи провести до основного ремонту дорожнього полотна або одночасно з ним, як це вже робилося раніше?

А відповідь на головне запитання: яка якість тричі зрізаного асфальту – невідома. Тричі заплатити гроші за одну роботу і до того ж вельми сумнівно, що тричі розритий асфальт буде мати всі властивості щойно покладеного монолітного полотна.

Нагадаємо, що у 2019 році було прийнято рішення продовжити ремонт Великої Бердичівської та оголошено тендер на 27 млн грн на капремонт ділянки від Старого бульвару до вулиці Довженка. У серпні 2019 року тендерна комісія визначилась з переможцем – ним знову стало ПП «Автомагістраль», яке запропонувало відремонтувати цю ділянку за 23 млн грн.

І ось знову новий тендер!

На останній сесії Житомирської міської ради говорили про зміну дорожньої розмітки. Нагадуємо, що жодного разу це не призвело до покращення дорожнього руху у Житомирі. Так, кілька років тому молода команда мера намагалася створити «громадський простір» прямо серед автівок на Соборному майдані. Спроби пояснити, що це просто небезпечно, ні до чого не призвели. Один зі співучасників цього кошмару, а за сумісництвом руйнівник системи громадського транспорту у Житомирі Іван Фурлет недавно був призначений на посаду очільника управління транспорту у місті Рівному. Тут вже жителям Рівного можна тільки висловити співчуття. «Молоді та талановиті» реформатори здатні зруйнувати будь-яку систему у світі. До речі, у Рівному ще не закінчилося кримінальне провадження з приводу китайських валідаторів з російським програмним забезпеченням.

Також у 2019 році житомирські громадські діячі перевіряли розмітку на відремонтованій ділянці дороги по Великій Бердичівській від вулиці Театральної до Старого бульвару. За результатами перевірки було викликано поліцію, яка також зафіксувала порушення чинних норм.

Коли поліціянти заміряли ширину смуг, з’ясувалося, що ширина так званої велосмуги складає 70 см, ширина бокової смуги – 2,7 метра, основної – 2,5 метра. Це при тому, що габарити тролейбуса по ширині також становлять 2,5 метра. Отже, тролейбус не може фізично вписатися в смугу, а під час руху обов’язково буде вимушений заїжджати за нанесену смугу у той чи інший бік. Було написано заяву до поліції з аргументацією порушень, яку прийняли та зареєстрували. 

Основні зауваження до нанесеної розмітки: 

1. Вулиця В. Бердичівська у м. Житомирі належить до магістральної вулиці; згідно з ДБН В.2.3-5:2018 таб.5.1, мінімальна ширина смуги руху – 3 м. Фактично зараз ширина 2,7 м та 2,5 м; 

2. На велосмузі немає розмітки 1.29 (позначення доріжки для велосипедистів);

3. На велосмузі не встановлені знаки 3.34 (зупинка заборонена) та знак 4.12 (доріжка для велосипедистів);

 4. Облаштування велосипедної інфраструктури передбачає позначення велосипедних маршрутів, встановлення велопаркувальних стійок, організацію оренди велосипедів, створення консультаційних та інформаційних пунктів тощо;

 5. Згідно з ДБН.В.2.3-5:2018, мінімальна ширина велосипедних смуг та доріжок – 1,50 м. Фактично – 0,7 м;

6. За наявності паркування на вулиці слід передбачати смугу безпеки не менше 0,5 м (за паралельного паркування) та 0,75 м (за паркування під кутом до проїжджої частини чи перпендикулярного паркування).

Згодом, коли нарешті вдалося позбутися «молодої команди мера», представники міської влади почали запевняти, що ніколи велодоріжок у місті не було і не могло бути. Крім цього, наявність автівок, які паркуються на суцільній лінії біля міської ради, взагалі нікого не турбує. На це питання представники міської влади не змогли надати чіткої відповіді на останній сесії.

Ще у 2019 році тодішній заступник Житомирського міського голови Дмитро Ткачук у коментарі нашому виданню зазначив: «Невідомо хто і як міряв розмітку, та вся розмітка відповідає чинним нормам. Всі погодження від відповідних служб в наявності». 

Натомість у відділі безпеки дорожнього руху нам тоді повідомили: «Жодного погодження з ними не було, і зараз співробітники відділу готують листа до Житомирського міського голови Сергія Сухомлина із запереченням цієї розмітки». Що саме тоді направили представники відділу безпеки дорожнього руху в мерію, нам невідомо, але за ці роки нічого не змінилося.

Повертаємося до якості ремонту доріг у Житомирі

Це питання стоїть зараз особливо гостро. Вже майже середина літа, а більшість доріг не відремонтовано. Крім того, тендери тільки починають оголошувати. А куди поділися кошти, які вже були виділені на ремонтні роботи? І скільки саме грошей потрібно на це ще передбачити в майбутньому?

Журналісти газети «20 хвилин» намагалися взяти додатковий коментар у заступника міського голови Житомира Олександра Шевчука, але нам не вдалося його отримати, очевидно, через велику завантаженість чиновників міської ради.

Часто єдина можливість щось донести до органів міської влади – публікація у соціальній мережі «Фейсбук». На інші звернення, прохання, вимоги міська влада просто не реагує.

Так, дійсно, проблема з дорогами з’явилася у місті не вчора. Зараз відбувається багато ремонтних робіт, пов’язаних з водоканалом, теплопостачанням. Але щороку проблем не стає менше. Ями, просідання люків та інші несподіванки чекають водіїв на кожному метрі. За словами водіїв, за рік вже на підході друга рульова рейка. Така проблема у багатьох водіїв у місті. Зараз на станціях техобслуговування у місті значні черги на ремонт ходової автівок.

На це зауваження заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр Шевчук надав відповідь:

«Не може місто зациклюватися на одній проблемі. Якщо ми будемо зосереджуватися тільки на дорогах, то все інше буде занепадати. На сьогодні ми прийняли фактично дороги, які будувалися ще в радянські часи. І коли звучить фраза: коли влада почне щось робити, то всі бачать на сьогодні кількість вулиць, яку за останні роки відремонтовано. І ми збільшуємо бюджет на капітальний ремонт вулиць міста. Але все ж так, є проблема у наших мережах. 

Є проблеми з водоканалом, є проблеми з теплопостачанням. І більшість вулиць, на яких потрібно це робити, повністю вичерпаний ресурс. Але щорічно під час весняного огляду дорожнього покриття беруться заявки у всіх комунальних підприємствах, де у них критичний стан, де у них заплановані роботи. І тільки після того формується перелік вулиць, які потрапляють під поточний ремонт. Пріоритет завжди – це вулиці, якими ходить громадський транспорт. Далі цей перелік погоджується з депутатськими комісіями».

Історія з повторними ремонтами доріг продовжується

Під час II пленарного засідання 8 сесії Житомирської міської ради восьмого скликання 5 липня 2021 року також порушувалося питання щодо ремонту доріг та об’єму коштів, які виділяються на ці потреби.

Крім того, до депутатів прямо на сесії звернулися жителі вулиці Героїв Пожежних стосовно будівництва тролейбусної лінії на Мальованку. Питання виникло після того, як київська фірма, яка розробляла проєкт, схоже, взагалі не виїжджала на місце і допустила порушення певних будівельних норм.

Так, зараз по вулиці Героїв Пожежних немає каналізації, дуже маленька відстань від проїжджої частині до тротуарів. Опори зараз встановлюють просто посеред тротуарів.

Жителі також стверджують, що Мальованка розташована в районі плавунів, тому дуже часто при встановленні опор з'являються гейзери з підземних вод. Те, що частину опор було встановлено з порушенням, визнали прямо на сесії, тому депутати міськради вирішили виїхати на місце. Також вирішується питання з каналізуванням району.

Крім того, начальник управління транспорту і зв’язку Костянтин Підпокровний заявив, що найближчим часом комісія перевірить наявність дорожніх знаків. На жаль, частину встановлених знаків вже вкрадено.

Депутатка Любов Цимбалюк поцікавилась, чому питання прокладення каналізації по вулиці постає після робіт зі встановлення опор для контактної мережі тролейбусів. Якщо буде розв'язано питання з каналізуванням вулиці, то всі роботи щодо ремонту проїжджої частини доведеться виконувати ще один раз. Хто за це буде платити? 

Жителі району висловити побажання, і частина депутатів з цим погодилась, призупинити тимчасово будівництво тролейбусної лінії на Мальованку по вулиці Героїв Пожежних і розглянути можливість проведення тролейбусної ліні через вулицю Піонерську, де вже встановлені стовпи і з минулих часів був проєкт тролейбусної лінії саме по вулиці Піонерській. Депутати вирішили створити робочу групу для розв'язання цього питання.

І знову основним є питання, скільки ще грошей потрібно виділити міській раді на виконання однієї й тієї ж самої роботи. І чому в підсумку за прорахунки чиновників Житомирської міської ради повинні платити зі своїх податків містяни?

Руслан Мороз

Хочете отримувати новини першими – приєднуйтеся до нас у соцмережах

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі

keyboard_arrow_up