На початку року з Дорожнього фонду виділили 33 мільярди грн, 60% з яких підуть на державні дороги, решта - на місцеві траси.
Про перспективи та цінову політику платних доріг розповідає радник голови Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Кава.
«За оптимістичним сценарієм наступного року в Україні почнуть будувати платні дороги. Перший платний автошлях ми побачимо вже через чотири-п'ять років. Скоріш за все, першим платним шосе буде дорога від Львова до кордону з Польщею. Також може з'явитися траса від Києва до Білої Церкви. Це буде дорога категорії А, швидкісна автомагістраль. У більш віддаленій перспективі побудують дорогу від Стрия до Мукачева за найкоротшим шляхом через Карпати», – пояснює Олександр Кава.
Вартість користування такими автошляхами буде залежати від моделі фінансування, яку вибере концесіонер. Наприклад, у Європі це приблизно 10-14 євроцентів за кілометр. Потрібно зауважити, що для різних категорій користувачів таких доріг можуть застосовуватись різні тарифні плани. Плюс ціна проїзду по такій дорозі може змінюватись в залежності від дня тижня та часу доби.
Нагадаємо, з 1 січня 2018 р. відбулась децентралізація доріг, запрацював Дорожній фонд. Також з початку року 123 тис. км автошляхів були передані в управління обласним державним адміністраціям, 46 тис. км доріг залишились Укравтодору.
Матеріал підготовлений у рамках співпраціз проектом «VoxConnector»
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер