Як стати SMM-спеціалістом і знайти перших клієнтів з нуля: SMM курси, навички та кейси (Новини компаній)

Як стати SMM-спеціалістом і знайти перших клієнтів з нуля: SMM курси, навички та кейси (Новини компаній)

Почати шлях у SMM — страшно. Але рівно до того моменту, поки не з’являється ясність «що робити далі».

Адже сфера охоплює різні інструменти: контент, дизайн, реклама, стратегії, аналітика. І коли збираєте все в систему, знаєте, як працювати на результат. А ще хороша новина — увійти сюди можна з нуля.

Навіть якщо у вас немає досвіду, портфоліо чи знайомств у сфері.

У цій статті зібрали структурний шлях, що робити — віддаємо вам карту!

Які навички вам потрібні, щоб працювати в SMM

SMM — це не тільки «постити меми в інсті». Це маркетингова екосистема.

Основні інструменти:

  • Стратегія — вміння зрозуміти бізнес, його цілі й створити план просування.
  • Контент — генерація ідей під цілі, копірайт.
  • Віжуал — робота у Figma та база графічного дизайну.
  • Відео — монтаж reels, тренди, розуміння інструменту відеоконтенту.
  • Аналітика — читати показники та робити висновки.
  • Комунікація з клієнтом — ставити правильні запитання та вести процес.

А ще є нові інструменти, що можуть підвищит ваш прайс та виділити серед кокурентів

  • Штучний інтелект для креативів і відео.
  • Вміння збирати комплексні стратегії.

З чого почати новачку в SMM?

1. Пройти структурне навчання

Проблема більшості початківців у тому, що вони, здається, і шукають знання з різних відео, файлів, але картина з цих пазлів не складається.

Тому найефективніше — пройти курс, де ви охопите всі SMM-інструменти (а не лише контент чи тексти):

  • SMM-стратегія;
  • stories, reels, дописи;
  • SMM-дизайн;
  • AI-інструменти;
  • аналітика;
  • таргет та просування.

Словом, в інтернеті можна знайти різні смм курси, але ми рекомендуємо навчання з комплексного SMM від Kukurudza, де студенти одразу зможуть практикуватись на реальному проєкті.
Тобто ви працюєте з клієнтом, проходите всі етапи SMM — від аналізу до контент-плану, таргету та результатів.
А наприкінці у вас уже буде не тільки готовий кейс у портфоліо, який можна показати роботодавцям, а структура SMM, яка і допомагає бізнесам досягати цілей.

Плюс у вас буде куратор, який відповідатиме на питання та проходитиме шлях разом із вами.

2. Зібрати перше портфоліо

Навіть якщо ще немає клієнтів, рекомендуємо взяти проєкт по бартеру чи за невелику плату, аби відпрацювати знання на практиці й створити повноцінний кейс: стратегія, таргет, дизайн, контент тощо.

3. Вести власні соцмережі як SMM-фахівець

Це — ваш найсильніший маячок для клієнтів, який покаже ексертність.

  • Публікуйте корисні поради.
  • Показуйте процеси.
  • Розбирайте чужі акаунти (коректно).
  • Діліться трендами.
  • Розповідати про кейси.

Де шукати перших клієнтів у SMM

1. Соцмережі

Найпростіший і найшвидший спосіб.

  • Threads — топплатформа, де бізнес шукає спеціалістів, а спеціалісти — роботу.
  • Instagram — через контент та експертність можна отримувати заявки на ведення.
  • TikTok — також через експертний контент.
  • Telegram — експертні канали та чати фрилансерів.

2. Нетворкінг

Локальні зустрічі, бізнес-події, маркетингові конференції — це золоте джерело контактів.

Одна випадкова розмова = один потенційний клієнт.

3. Фриланс-платформи

Підійде тим, хто любить порядок і чіткі ТЗ.

  • Freelancehunt
  • Upwork

Висновок

Стати SMM-спеціалістом реально. Навіть якщо ви початківець. Головне — рухатись за структурою, не стрибати між уроками та збирати портфоліо вже з першого місяця.

А якщо хочете пройти шлях швидше — курс  з комплексного SMM від Kukurudza дасть вам знання, практику та реального клієнта, з яким ви створите свій перший кейс.

keyboard_arrow_up