Покупець у магазині подібний хижакові, що вистежує здобич. Але як бути, якщо ця сама здобич сама йде в лапи? Чи завжди так корисні та вигідні акції, знижки та червоні цінники?
Журналісти «20 хвилин» склали список «підступних» прийомів, що використовують магазини задля того, аби витягнути якомога більше папірців із гаманців пересічних покупців.
1.Віч-на-віч
Найбільш дорогі товари завжди знаходяться на рівні ваших очей. Це один із найпоширеніших прийомів мерчендайзерів (спеціалістів, які розставляють товари на полицях). Найімовірніше, саме ці товари ви покладете до свого кошика, а магазин отримає більш високий прибуток.
Порада: дивіться на нижню та верхню частини стелажів. Там ви зможете знайти дешевший аналог.
2. Більше асоціацій
Що, крім потреби, спонукає нас до покупок? Звичайно ж, гарний настрій. Його легко підняти, увімкнувши приємну та ненав’язливу музику. Самі ви не розумієте, що відбувається, але товари раптом стають привабливішими.
Порада: подумки подякуйте адміністрації магазину за гарний настрій, але мисліть раціонально і задайте собі питання: «Чи потрібна мені ця річ насправді?».
3. Вічний хаос
У кожному магазині періодично відбувається перепланування. Це робиться в тому числі й у маркетингових цілях. Так вам доводиться знову шукати, наприклад, відділ випічки. А у процесі пошуку, до речі, ви проходите через купу інших відділів. Таким чином, список покупок може поповнитися, а виторг продавця – збільшитися.
Порада: потрапивши в магазин, відразу йдіть до потрібного вам відділу. Будь-який співробітник магазину завжди знає, що де лежить. Запитайте його. Це позбавить вас від блукань і ризику «розщедритися». Та й час заощадите.
4. Зона ризику
Стоячи в черзі, ми мимоволі розглядаємо стелаж, що знаходиться біля каси. А на ньому – солодощі, горішки, іграшки, жуйки та інші приємні дрібниці. Цілком вірогідно, що ви захочете їх придбати. Руки так і тягнуться кожен раз.
Порада: згадайте про те, що ці продукти продаються з максимальною націнкою, причому в розрахунку на те, що ваша дитина (в зоні ризику саме батьки) почне канючити й все-таки випросить у вас цю дрібноту. Дітям пояснювати такі речі, як націнки на товар, може, і не варто, але перед вами ставиться нелегке завдання: знайти з дитиною компроміс.
Опитування раз по раз показують, що, починаючи економити, житомиряни, в першу чергу, скорочують витрати на їжу. І це зовсім не дивно, якщо згадати, що на харчування йде понад 50% середньостатистичного українського сімейного бюджету. Спочатку з раціону йдуть заморські делікатеси, потім – м’ясо, овочі та фрукти. Зате попит на кондитерські вироби та різноманітні солодощі (особливо найдешевші) залишається практично незмінним.
5. Потрібне – далеко
Хліб, молочну та м’ясну продукцію спеціально розташовують у віддалених частинах магазину. По дорозі до потрібного стелажу ви можете задивитися на якусь милу дрібничку, яка так і проситься в кошик.
Порада: перш ніж йти в магазин, складіть точний список і не відхиляйтеся від нього. Цілеспрямованість допоможе уникнути непотрібних покупок.
6. Заберу скільки зможу
Зазвичай співвідношення кількості візків та кошиків у магазинах приблизно 3 до 1, адже у візок більше влазить. Це ще одна тактика. Якщо візок заповнений лише наполовину, підсвідомо нам хочеться заповнити його до кінця. І туди легше покласти більше товару.
Порада: якщо ви не плануєте закуповуватися за повною програмою, візьміть кошик. Його розмір обмежений, носити важче, а тому швидше дійдете до каси.
7. А-ля розпродажі
Мабуть, кожен з нас спокушався на такі приємності, як «купи один товар – отримай другий у подарунок», різні розпродажі або знижки. Завдання – привернути увагу, щоб ви, не роздумуючи, купили товар, бо ви ж як споживач хочете заощадити й залишитися у виграші. Але це вдається не завжди. Деякі магазини роблять фіктивні знижки, коли вартість спочатку різко збільшується, а потім спеціально зрізається задля створення ефекту вигідної покупки.
Порада: порівняйте цей товар з аналогами в різних магазинах, щоб зрозуміти, чи дійсно зекономите, придбавши його тут. Також перевірте термін придатності. Найчастіше за допомогою знижки магазин збуває продукт, який ось-ось стане не придатним для споживання.
8. Не суди по обгортці
Зупиняєтеся на виборі фасованих овочів і фруктів? А даремно. Фасований товар завжди дорожче, ніж ваговий, хоча часто там лежить той же, що і на вітрині, але гірший за якістю. Так магазин позбавляється від продуктів з вичерпаним терміном придатності.
Порада: краще купувати ваговий товар. Так ви зможете відібрати свіжий і приємний на вигляд продукт та принаймні не будете переплачувати за пакування.
Переконайтеся, що в товарному чеку все підсумували правильно. Якщо ви не згодні з сумою або кількістю, то можете відразу підійти до точки обслуговування клієнтів і скористатися книгою скарг для вирішення цього питання. Завжди потрібно бути напоготові, бо навіть найменша помилка може у значній мірі зменшити вміст гаманця.
Марина Михальчук
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер