Валентина, студентка
Зрозуміло, що Житомир не пристосований для людей з особливими потребами. Проблем тут дуже багато: це і перешкоди, які ускладнюють доступ до житлових будинків, транспорту, медичних установ, магазинів; це і неправильно облаштовані пандуси (добре взагалі, що вони хоч у нас є, проте не всюди); і те, що немає кнопок викликів у будинках (для людей на візках, яким потрібна допомога, щоб потрапити в будівлю). У місті дуже мало звукових («таких, що говорять») світлофорів. А як тоді людям з вадами зору без супроводу перейти дорогу? Ми врешті-решт повинні зрозуміти: якщо так зрідка бачимо людей з особливими потребами, це не означає, що їх у Житомирі немає або ж зовсім мало. Це говорить про те, що влада за них забула.
Сергій, учитель
Я вважаю – на 50 %. Якщо аналізувати загальну картину, то, звісно – ні. Піклування про людей з обмеженими можливостями має бути в пріоритеті. Важко уявити, як безперешкодно і без проблем у нашому місті можна дістатись до лікарні, аптеки чи просто місця загального користування. Тут здоровій людині не завжди вдається швидко дістатися від пункту А до пункту Б, що говорити про людей з певними потребами.
Ілона, студентка
Я вважаю, що Житомир – це місто, яке не пристосоване для людей з особливими потребами. При всіх зусиллях до покращання життя житомирян, наше місто не дає змогу людям з фізичними вадами не виділятися серед інших жителів. Пересування містом особливо важке для таких людей, тому що більшість тролейбусів не пристосовані для інвалідних візків. Дуже часті випадки, коли інвалідам доводиться годинами чекати тролейбуса, до якого вони змогли б заїхати. А також житлові будинки здебільшого недоступні для пересування інвалідів-візочників. А це – елементарні пандуси, які повинні бути біля входу до кожного будинку та міського закладу. Ще хочу зауважити, що недоступна й культурна інфраструктура для таких людей.
На мою думку, потрібно не просто говорити, а робити висновки та рішення з боку міської влади, щоб забезпечити максимальний комфорт для людей з обмеженими фізичними можливостями.
Марина, ветлікар
Вважаю, що ні. Однак об'єктивнішою буде думка людини, якій потрібні ці особливі умови. Мабуть, тільки декілька тролейбусів оснащені підйомниками, а про пандуси взагалі окрема розмова, бо лише магазини, які побудовані останнім часом, мають їх.
Лілія, бухгалтер
Звісно, що ні. Я особисто не бачила нормальних пандусів з потрібною довжиною та поверхнею. Більшість з них взагалі без поручнів. Про громадський транспорт я мовчу. У нас люди на візках вважаються другосортними, тому і на вулицях їх не часто зустрінеш – немає умов для пересування. Навіть у аптеках чи банках, наприклад, не часто зустрінеш кнопку виклику для персоналу, щоби хтось допоміг людині зайти всередину.
Сергій, альпініст
Абсолютно не пристосоване. Відсутні елементарні умов для їхнього пересування. Немає відповідних з'їздів на тротуарах. Або якщо взяти кафе, то в Європі людина з обмеженими можливостями може потрапити до будь-якого кафе, а у Житомирі, на жаль, це неможливо. Така ситуація і з громадським транспортом, він не має належних умов, щоб людина з вадами руху спокійно могла б ним пересуватися.
Антоніна, пенсіонерка
Абсолютно не пристосоване. Ви ж подивіться, по місту навіть мало таких людей можна побачити. А все тому, що для них не створені комфортні умови.
Анна, учениця
Наше місто не пристосоване для людей з обмеженими можливостями. І я не розумію, чому влада нічого не робить задля їхнього комфорту. Адже в суспільстві вони повинні себе почувати на рівні з усіма. Але й інші люди не повинні бути байдужими до цієї проблеми та мають брати участь у її вирішенні.
Євгеній, бухгалтер
Абсолютно наше місто не пристосоване для людей з обмеженими можливостями. І щоб воно стало кращим, потрібно змінити владу на більш ефективну, на ту, яка буде дбати про своїх людей.
Іван, пенсіонер
Я думаю, не зовсім. Якщо навіть не всі під'їзди облаштовані належно. Що там вже говорити про пандуси в громадських місцях, які здебільшого не відповідають стандартам. Транспорт міський також абсолютно не пристосований для людей з особливими потребами.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер