Транспортне питання, яке на минулому тижні обговорювалося в усьому Житомирі, буде актуальним наступні декілька місяців. Громадські слухання, що відбулися 14 березня, ще раз підтвердили, що житомирські перевізники не бажають покращувати якість перевезення, але тариф хочуть 5 грн!
На громадських слуханнях жоден перевізник не зміг обґрунтувати вартість проїзду у 5 грн. Ніхто не мав цифр та реальних розрахунків тарифу. Загалом, риторика перевізників зводиться до того, що мінімальна зарплата збільшилася, постійно дорожчає пальне та запчастини. Частково це відповідає дійсності, але ж варто бути відвертими.
Чи отримували раніше водії маршруток 1200 грн заробітної платні? Вочевидь – ні. Адже їхня реальна заробітна платня значно вища. Так само, як і зараз вони отримують більше мінімальної. Після зменшення податків, а саме єдиного соціального внеску (ЄСВ) до 22 %, податки на працівників суттєво не зросли. Пальне останніми місяцями здешевшало на декілька гривень. Маршрутки їздять на метані, ціна якого наразі близько 11-11,5 грн за літр. Тобто і цей аргумент є спекулятивним та не витримує критики. Щодо кількості пасажирів, які користуються маршрутками, то традиційно перевізники не знають, скільки ж людей вони возять.
Вимоги перевізників щодо збільшення вартості проїзду частково мають підстави, адже будь-який бізнес має приносити прибуток, а вартість послуги повинна бути ринковою. Але перевізники не мають диктувати свої умови та вказувати ціну, яка їм до вподоби. Можливо, є потреба збільшити вартість проїзду на 50 копійок, можливо, на гривню, якщо для цього дійсно будуть підстави.
У цій ситуації хочеться відзначити позицію міського голови, який не піддався на тиск перевізників. Якщо перевізники не хочуть виконувати свої обов’язки (та шантажують місто тим, що можуть раптово припинити возити житомирян), влада та громада міста мають зробити усе можливе, щоб якомога швидше усіх приватних перевізників було замінено на комунальний міський транспорт. Це єдиний спосіб позбутися маршрутної «мафії» в нашому місті.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер