Житомирські перевізники хочуть підняти ціни за проїзд у маршрутках до 5 грн, а деякі – навіть до 10 грн. Звісно, питання щодо подорожчання проїзду рано чи пізно мало б постати. Але перед цим потрібно з’ясувати, а чи виконують перевізники свої обов’язки (і чи зміниться на краще після можливого подорожчання комфорт пасажирів)?
Особисто я користуюся громадським транспортом, переважно тролейбусом. Але іноді доводиться користуватися й маршрутками. Можна було б платити за проїзд і більше, але, відповідно, якість послуги мала би бути кращою.
Їхати зранку на роботу у брудній, холодній та засмальцьованій маршрутці, яка вщент набита людьми, і при цьому платити 5 грн? Це знущання. Навіть 3 грн забагато за такий «сервіс і комфорт»!
При цьому частина маршруток не дотримуються графіка, не завжди доїжджають до кінцевої зупинки, відстоюються на зупинці, регулярно порушують правила дорожнього руху, зупиняються на пішохідних переходах, заважаючи пішоходам та іншому транспорту.
І постає запитання, скільки ж має коштувати проїзд в маршрутках? Чому 5 грн або 10 грн, а не 2,5 грн?
Можу з усією відповідальністю сказати, що ніхто не знає, яку кількість пасажирів вони перевозять протягом дня. Відповідно, жодних економічних розрахунків зробити неможливо. Не знаючи кількості пасажирів, не можна розрахувати економічно обґрунтований тариф.
Перевізник рахує свій тариф як йому заманеться, закладаючи туди будь-які витрати. Ось і маємо ситуацію, коли власники маршрутів отримують надприбутки, а житомиряни вимушені їздити, вибачте,у іржавих коритах.
Вихід, звісно, є.
Це збільшення кількості електротранспорту та використання великогабаритних автобусів. Вони можуть бути як приватними, так і комунальними. Якщо у Житомирі замінити малогабаритні маршрутки на автобуси, можна не лише зробити проїзд комфортним, а й зменшити затори на дорогах міста.
Житомир має брати приклад з міста Конотопа, де міська влада не піддалася на шантаж маршрутної «мафії», зменшивши вартість проїзду з 3 грн до 2,5 грн. А з іншими перевізниками просто розірвала угоди і замінила ті маршрути комунальним транспортом.
Микола Череднік
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер