Літо - на фінальній стадії, тому влада поспішає визначитися з форматом навчання дітей в школах.
Ще поки невідомо, планують впровадити дистанційну систему навчання чи все ж діти підуть до школи, проте Житомир став першим містом в Україні, де реалізували проєкт «Альтернатива є – безпечна школа». Його ініціаторкою стала підприємиця, засновниця громадської організації «Житомир, зроби голосніше» Людмила Зубко.
«Безпечна школа» передбачає впровадження сучасного та свідомого підходу до організації навчального простору в умовах карантину, про що детально розповіли під час запуску проєкту в житомирській школі «Сяйво», 21 липня.
«Сьогодні, ми маємо бути чесними і з нашими вчителями, і з нашими батьками та з нашими дітьми. Що змінилося на сьогодні? Чи зник вірус? Ні. Ми живемо з вірусом. Чи є ефективним дистанційне навчання? Ні. Чи готові ми прийти до школи, і вчитися так, як вчилися до карантину? Звісно, ні. Чи готові батьки сьогодні залишити роботу, звільнитися й сидіти вдома з дітьми? Звісно, ні.
Також хочу сказати про педагогів, які недоотримують зарплату, хочу сказати про дітей, які не мають інтернету, і, відповідно, навчання у них на дуже низькому рівні. Всього 17% дітей на карантині мали можливість якісного дистанційного навчання», - зазначила Людмила Зубко на початку презентації проєкту.
«Безпечна школа» передбачає декілька етапів:
Ретельний аудит навчального закладу з точки зору інфекційної безпеки;
Розробка програми з інфекційної безпеки;
Навчання персоналу, дітей та батьків;
Моніторинг і контроль за дотриманням правил.
До школи «Сяйво» приїхала група фахівців NEGIC, яка безпосередньо оглянула всю будівлю, щоб визначити ключові моменти роботи, для створення безпечних умов навчання дітей. За їх словами, важливо забезпечити постійний доступ дітей до рукомийників, використовувати паперові рушники та рідке мило, а також проводити температурний скринінг, провітрювати приміщення та відпрацювати комфортний розклад занять для того, аби чергувати перебування дітей в класі та на вулиці.
«У нашій країні є велика проблема того, що 99,9% дитячих садочків, шкіл, закладів охорони здоров’я не мають дороговартісної, ефективної механічної системи вентиляції. Важливо розуміти, що шлях передачі інфекційних захворювань один і той самий – ми не повинні думати про безпеку від Covid-19, а ми повинні думати про всі інфекції, які передаються повітряно-крапельним шляхом та контактним шляхом.
Наші основні правила будуть стосуватися провітрювання приміщення, ефективної гігієни рук та за можливості – слідкувати за температурним режимом та вологістю приміщення», - пояснює голова Національної експертної групи з інфекційного контролю NEGIC Андрій Александрін.
Завдання, які стоять перед школою:
Альтернатива механічній вентиляції – постійне провітрювання приміщень: перед початком занять та під час кожної перерви;
Використання рідкого мила, а не брусків, та заміна звичайних рушників на паперові. Миття рук не менше 20 секунд;
Правильний розклад занять: по можливості організація відпочинку та роботи на вулиці;
Достатньо звичайного частого прибирання приміщень та поверхонь, вони не потребують постійної хімічної обробки;
Зволоження приміщень мінімізує розповсюдження вірусів та інфекцій.
«Ми повинні розуміти, що мікроорганізми не живуть в нашому світі, це ми живимо в світі мікроорганізмів. Ми повинні навчитися співіснувати з мікроорганізмами, і найголовніше – ми повинні навчити цьому наших діточок», - наголосив Андрій Александрін.
Насамкінець ініціаторка проєкту Людмила Зубко зазначила, що допоки ініціативи від уряду та МОЗ щодо роботи шкіл немає, треба брати відповідальність на себе:
«Я не чую від уряду та МОЗ сьогодні, що ми маємо підготувати наші школи, тому ми маємо брати відповідальність на себе, тому що ми тут живемо. Разом із командою ми хочемо відпрацювати одну школу в Житомирі, щоб навчання тут було безпечним. Це спільна відповідальність, і спільна робота. Цей досвід, і ці результати ми передамо міській раді та уряду».
Письмовий звіт щодо аудиту підготують упродовж тижня.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер