Віднедавна більшість банків почали стягувати додаткову плату за деякі свої послуги. Чи дійсно це так, ми дізнались у найбільших банків України.
Зараз у гаманці практично кожного українця є платіжна картка, за допомогою якої він здійснює певні банківські операції. Проте вже скоро баланс її буде зменшуватись, оскільки час безкоштовних операцій практично минув. Тепер за кожен «банківський крок» потрібно платити.
Раніше керівники таких установ намагалися уникати цієї теми, а тепер уже відкрито говорять, що майже за кожен їх сервіс буде зніматись комісія. Виправдання у них одне: це через те що у нашій країні швидкими темпами зникає кредитування, а єдиним джерелом існування є лише розрахунково-касове обслуговування.
Не хочеться нікого засмучувати, але житомирянам, як і всім українцям, пора звикати до того, що карткові послуги потроху перестають бути безкоштовними.
«Будь-яка операція має якусь собівартість. Це раніше банки могли собі дозволити якісь послуги пропонувати як безкоштовні. Але безкоштовними для банку вони ніколи не були. І зараз такі можливості тільки зменшуються», – на одному із сайтів розповів експерт фінансового ринку Василь Невмержицький.
Теперішні нововведення
Більшість українців зовсім не готові платити за те, що раніше називалося простим «пересуванням» по меню банкомату або платіжного терміналу. Керівникам банків чи не кожному доводиться пояснювати, що це не звичайне натискання по кнопках, а повноцінне використання послуг банку.
ТОП-новинкою стало встановлення банками комісії за три чи не найголовніші послуги, які зазвичай були безкоштовними. Скоро за зміну ПІН-коду й за отримання інформації про стан рахунку стягуватимуться комісійні кошти. Заплатити доведеться і за некоректні операції, пов’язані з неточним уведенням даних, хоча, як показує досвід, «безоплатність» помилок була скасована ще декілька років тому, але це робили лише окремі установи.
«20 хвилин» звернулися до трьох найбільших банків України. По гарячій лінії нас проінформували, за що треба платити, а що й досі доступно безкоштовно.
Спочатку ми зателефонували до «Ощадбанку». Там підтвердили, що за такі послуги дійсно знімаються певні кошти. Так, якщо ви власник стандартної картки, то за зміну ПІН-коду в мережі банкоматів потрібно заплатити 10 гривень. Також банк дає лише дві безоплатні спроби перевірити залишок коштів на вашому рахунку, за наступні запити просить 1 гривню. За некоректне введення гроші не знімаються.
«ПриватБанк» запевняє, що їх сервіс залишився безоплатним. Плату за обслуговування банк не просить, тож власникам таких карток причин хвилюватися немає.
Останнім, кого ми вирішили запитати про нововведення, став «Райффайзен Банк Аваль». Фінансова установа зміну ПІН-коду також просить 9 гривень. Що ж до того, чи треба клієнтам платити за перевірку рахунку, то така послуга тут безкоштовна, проте лише тоді, коли баланс виводиться на екран. У іншому випадку, наприклад, якщо ви просите чек «на руки», комісія стягується у розмірі 3 гривень.
У кого досі залишилися привілеї при знятті готівки у банкоматах, так це у власників зарплатних карт, але лише для своїх банкоматів. Якщо здійснювати операції у інших банках, то, відповідно, треба пам’ятати про додаткову комісію.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер
Анонім
Перейдемо знов на готівку