Шановний пане Міністре! Ми з сім’єю збираємося переїхати жити до іншого регіону, де моєму чоловіку запропонували постійну роботу. Наскільки проблемним буде змінити місце реєстрації, бо ми чули, що через зміни правил нині це складний процес?
С. Ю. Підвальнюк, м. Бердичів
Не такий страшний вовк, як його малюють. Це українське прислів’я добре підходить до Вашої ситуації. Так, справді, на початку березня ц.р. Кабінет Міністрів затвердив нові Правила реєстрації місця проживання. Однак жодних складнощів для громадян цей документ не несе.
Для того, щоб у добровільному порядку, тобто за власним бажанням, знятися з реєстрації, Вам слід звернутися до виконавчого органу місцевої ради або ж до місцевого ЦНАПу. Сюди ж треба подати наступні документи:
- заяву про зняття з реєстрації місця проживання встановленої форми;
- документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації. Це паспорт або свідоцтво про народження, якщо Вашій дитині не виповнилося 16 років;
- квитанцію про сплату адміністративного збору. Нині це 12 грн 33 коп.;
- військовий квиток або посвідчення про прописку. Цей пункт стосується лише громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на такому обліку.
Якщо Ваші інтереси представляє інша особа, тоді вона повинна надати документ, який посвідчує її особу, і довіреність.
Варто також зазначити, якщо батьки дитини, яка не досягла 14 років, зареєстровані за різними адресами, зняття з реєстрації місця проживання дитини разом з одним із батьків здійснюється лише за письмовою згодою іншого з батьків, яку він надає у присутності особи, яка приймає заяву. Простіше кажучи, для зняття дитини з реєстрації Вам доведеться прийти всією сім’єю.
Питання про зняття з реєстрації має бути розглянутим в день звернення. При цьому, існує лише 3 підстави для відмови в наданні послуги:
1) не подано необхідних документів;
2) у поданих документах містяться недостовірні відомості або ці документи є недійсними;
3) особа, яка звернулася за послугою, не досягла 14 років.
Якщо Ви маєте намір зняти з реєстрації іншу особу, яка відмовляється пройти зазначену процедуру в добровільному порядку, зробити це можна лише шляхом звернення до суду. Така процедура зазвичай застосовується у випадках систематичного порушення правил спільного проживання або за відсутності наймача жилого приміщення без поважних причин понад 6 місяців.
Питання зняття з реєстрації розглядатиметься у судовому порядку в контексті позову про позбавлення особи права користування житловим приміщенням або ж виселення з нього без надання іншого житла.
Детальні роз’яснення та адвокатську допомогу під час супроводження справи можна отримати в одному з наших центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги чи бюро правової допомоги. Дізнатися, де розташований найближчий пункт допомоги, можна на сайті Мін’юсту або за телефоном «гарячої лінії»: 0(800) 213-103.
Читачі «20 хвилин» можуть задати свої питання міністру юстиції Павлу Петренку. Ви можете надсилати ваші запитання на електронну адресу: [email protected] або поштою: місто Житомир, вулиця Рильського, 9, оф.408, газета «20 хвилин», 10014.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер