1 вересня виповнилось два роки, як на теренах Житомирщини працюють бюро безкоштовної правової допомоги.
Саме цього дня 2 роки тому в Україні розпочали свою роботу 432 бюро правової допомоги, зокрема 19 з них працюють у всіх районних центрах Житомирщини.
“На сьогодні в Україні діє 432 бюро правової допомоги. Безоплатна правова допомога полягає в отриманні юридичної консультації фахового юриста, доступі до необхідної правової інформації. Таку допомогу може отримати кожен, хто звернеться до бюро. За час роботи 19 бюро було видано більше 3 тис. доручень адвокатам, більше 1 тис. 350 наказів представниками бюро для складання процесуальних документів та представлення інтересів клієнтів у судах та іших органах”, - зауважив директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області Олександр Гербеда.
Бюро правової допомоги – всеукраїнська мережа точок доступу до безоплатної правової допомоги, що дає більше можливостей для людей, особливо для мешканців віддалених районів, реалізувати та захистити свої права. На цьому наголосив директор Бердичівського місцевого центру з надання безоплатної правової допомоги Андрій Архіпов.
“Я працюю з початку відкриття бюро, з липня 2016 року . Під діяльність нашого бюро підпадають Ємільчинський, Попільнянський, Романівський, Ружинський та інші райони. До створення бюро, як потім показала статистика, кількість людей, які звернулись за правовою допомогою, зросла на 70%, я пов’язую це з тим, що найбільшою проблемою був саме доступ до правової допомоги, віддаленість центрів та відсутність сполучення. На сьогодні ця поблема вирішена”, - наголосив Андрій Архіпов.
На базі Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області активно проводять навчання працівників бюро, адже робота з людьми потребує певних емоційних компетенцій, тому усі фахівці системи правової допомоги відвідують спеціалізовані тренінги та семінари.
“Дуже важливо, щоб юрист, адвокат був не просто гарним фахівцем в галузі права, а й вмів правильно спілкуватись з людьми. Враховуючи те, що нашими категоріями є вразливі групи населення: діти, особи, які постраждали від домашнього чи інших видів насильства, внутрішньо переміщенні особи, учасники АТО, інваліди, ми навчаємо наших працівників правильно ставити запитання, управляти розмовою, дізнаватись справжній інтерес людини, тому що іноді людина приходить і розповідає дуже велику історію, і важко вичленити, в чому ж справжній інтерес. Задача кожного адвоката - надати правову допомогу людині спираючись на інтерес. Ми навчаємо наших працівників, підвищуємо їх рівень емоційного інтелекту, показуємо, як виконувати свою роботу неформально, саме відчуваючи потреби інших людей. Наші працівники - це найкращі юристи та психологи”, - розповіла заступник директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області Наталія Радушинська.
Директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області Олександр Гербеда також додав, що одним з пріоритетних напрямків роботи фахівців бюро правової допомоги є проведення правопросвітницьких заходів для всіх верств населення в рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО» задля інформування громадян про їх права та механізми захисту.
Аліна Бойко
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер