Відмовити не можна перевозити: хамство у житомирських маршрутках «процвітає»

Відмовити не можна перевозити: хамство у житомирських маршрутках «процвітає»

Ні для кого не секрет, що у Житомирі з маршрутками повна катастрофа: бруд, грубість водіїв, «їзда на головах» і секретний графік – такі незручності житомиряни відчувають щодня. Це нова мода – спочатку хамити пасажирам, а потім виганяти їх з транспорту. Цікаво, що хамлять здебільшого пенсіонерам та дітям, які не можуть за себе постояти.

 

У маршрутних таксі повинні їздити тільки ті, хто може за таку розкіш платити – впевнені водії цього виду громадського транспорту. Зате пільговики категорично не згодні з цим. Часто можемо побачити, як на зупинці стоїть натовп, а маршрутка їде напівпорожня. І на всі прохання взяти невигідного пасажира відповіді різні: то «я вже виконав норму по пільговиках», то «посвідчення не дійсне, треба міняти», то «грошей мені за такі перевезення не компенсують», то «в автобусі уже є двоє пільговиків».

«Ми не будемо возити повітря! – безапеляційно заявив водій маршрутного таксі Андрій. – Подивіться, після 20 години на зупинках нікого немає. Який сенс витрачати пальне?».

Нерідко порушується право пільговиків на безоплатний проїзд. Водії маршруток відмовляють таким пасажирам, посилаючись на те, що у них ніби вже є інші пільговики, часом навіть виштовхують їх посеред дороги. Подібний випадок стався нещодавно, коли водій «маршрутного таксі» вигнав дитину-пільговика. Восьмирічна дівчинка з багатодітної сім’ї їхала в порожній маршрутці, показавши посвідчення. Водій відмовив у безкоштовному проїзді та показав пальцем на двері, пояснивши, що всі  пільгові місця зайняті. Дівчинка розплакалася і не стала сперечатися з водієм. У автобусі було багато людей, і ніхто не захистив дитину. Може, не подумали, що в такій ситуації зараз їхні діти, онуки, племінники?

Відео дня

Водіям совісно виганяти людей похилого віку

Звичайно, можна почути твердження, що порядок, при якому в салоні маршрутки пільговиків повинно бути не більше двох, вигаданий самими перевізниками. Водії та пільговики переконані, що в маршрутці чи автобусі безкоштовно одночасно можуть їхати лише дві особи. Людина відкриває двері та просить у водія дозволу на безоплатний проїзд. Той роздратовано відповідає, що вже набрав пасажирів, які мають право на пільговий проїзд, хоча часто в салоні немає жодної людини похилого віку, а то й зовсім немає нікого. Пенсіонер розчаровано відходить від авто і йде «просити милостиню» до іншої маршрутки.

Перевізники пояснюють це прагненням працювати без збитків: мовляв, компенсації за перевезення пільговиків від держави не отримують. З іншого боку, ніхто не знає точно, скільки «платних» пасажирів перевозиться у приватних автобусах і маршрутках: в години пік водії набивають людей в салони, як оселедець в бочку, а квитків за оплачений проїзд не видають. Словом, «входити в положення» перевізників буде сенс, коли потік грошей в автобусах стане прозорим.

В управлінні транспорту і зв’язку наголошують: щотижня перевіряють, як компанії-перевізники обслуговують пільгові категорії громадян. Якщо хтось із водіїв безпідставно відмовив у безкоштовному проїзді, то складається акт та вимога до компанії усунути порушення і не допустити його повторення.

«Усі випадки відмови від перевезення пільгових категорій громадян та хамської поведінки водіїв відпрацьовуються по кожному випадку», – зазначили в управлінні.

За словами начальника управління транспорту і зв’язку Вікторії Климчук-Побережник, що до водіїв повинні доносити те, що з людьми потрібно спілкуватися з повагою. Не варто мовчати про недобросовісне ставлення, а скаржитися, і вас неодмінно почують. А за бажання водіїв, проїзд у громадському транспорті може бути комфортним і не завдавати багато клопоту.

Гроші «губляться» ще по дорозі до перевізників

Трапляється, що платоспроможні пасажири не витримують такої неповаги до людей похилого віку і мовчки платять за них. Хоча деякі водії навіть після того як за бабусю хтось із пасажирів заплатив, продовжують на всю маршрутку обурюватися. Тоді пасажири вже заспокоюють водія. Найчастіше жертвами стають бабусі, у яких пенсії ледь на їжу вистачає.

«Лікарня розташована за три зупинки від будинку, тому іноді маю під’їжджати на маршрутках, – розповідає пенсіонерка Галина. – Коли на вулиці гарна погода, завжди намагаюся дочекатися автобуса. Якщо йде дощ або сніг, то вже сідаю в маршрутку. Часто буває: тільки водій чує про те, що я пільговик, починає грубіянити. Тоді відчуваєш себе мало не другосортною людиною».

Як пояснили в управлінні праці та соціального захисту населення Житомирської міської ради, відмова такому пасажирові у проїзді – це самоуправство водія. І щоб його припинити, потерпілому треба письмово звернутися до виконкому, вказати держномер автобуса, в якому стався конфлікт, а також дату і час події, щоб встановити особу водія. На жаль, такий шлях захисту своїх прав люди вибирають рідко, лише в крайніх випадках, коли терпіти свавілля стає вже неможливо.

Проте попри зусилля держслужбовців, якість обслуговування ніяк не покращується: бабусі продовжують самоприниження перед водієм, «виклянчуючи» право на безкоштовний проїзд, а водії по цей час ображають пасажирів.

Юлія Довбня

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі (3)
  • Вікторія

    Про хамство и льготников все правильно написано, но хотелось бы так же обратить внимание на то, в каких условиях зачастую перевозят людей. Маршрутки грязные, чехлы на сиденьях засаленные до такой степени, что к ним прикоснуться противно и страшно, не то что сесть. На окнах болтаются грязные тряпки, которые занавесками назвать просто нельзя, салон прокуренный, так как водители курильщики курят за рулем во время движения, вонь невероятная. Я недавно имела счастье проехаться в такой машине на 11 маршруте, после поездки пыталась дозвониться в управление транспорта при горисполкоме - трубку не взяли...Интересно, а хоть кто-то контролирует техническое и санитарное состояние транспорта наших перевозчиков?
  • Квест Мориа

    Виправлю попердній коментар - маршрут №2 - єдиний на половину вулиці Вільський шлях. Аж потім, після будинку номер 200 з чимось, при перетині з    вулицею Миру, аж там можна сісти на ще два маршрути. Але дійти до них - вибачте мене!, але це знущання.
  • Квест Мориа

    Особисто, майже кожен раз, як користуюсь маршутками, стаю свідком такого поводження: чи вже є двоє пільговиків, чи водій хамло. А про чистоту и безпечність машини навіть згадувати гидко - ніби років 20 не прибирали навіть віником, також таке відчуття, що піді мною зараз провалиться підлога. Капає зі стелі на людей та сидіння під час дощу. Величезні протяги (скільки разів вже протягувало шию та м'язи лопаткової ділянки). Також дуже розгніваний через маршрут №2 - їздить як коли (якось чекав спеціально 40 хвилин), не витримує пасажирське навантаження (особливо ввечері - мені довелось якось їхати на одній нозі, іншу запхало натовпом якійсь сидячій панянці між колін, там де позаду сидячі місця на підвищеннях). Та перевізник хоча б маршутки більші пускав, але ні. Малі жовті консерви. І це враховуючи, що це єдина міська маршутка на Вільський шлях (колишня Максютова).
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:45 Как стулья на работе влияют на спину: важность правильной поддержки (Новини компаній) 17:00 З початку року патрульні зафіксували 8857 порушень водіями швидкісного режиму 16:40 В Україні почастішали випадки укусів кліщів: як вберегтися 16:20 У Житомирі бухгалтерка лікарні нараховувала собі більшу зарплату за рахунок інших працівників Від читача 13:56 На платформі Мегого вийшов короткометражний фільм Віталія Кікотя «Сумні портрети». 16:00 Увага! В Україні очікуються сильні пориви вітру! 15:39 У Радомишлі затримали грабіжника, який вирвав з рук 80-річної бабусі сумку 15:20 На Житомирщині зменшилася кількість виявлених онкохворих з початковими стадіями захворювання 15:00 Як отримати державну допомогу при народженні дитини? ІНФОГРАФІКА 14:40 У Житомирі вночі та вранці 20 квітня сильні заморозки у повітрі! 14:21 Лікарня, що повірила у реформу, матиме ще й наглядову раду 14:00 Військовим передали чергову партію допомоги від Житомира 13:00 Житомир в Instagram: весняний вайб play_circle_filled 12:39 Понад 600 страв: В Україні презентували новий збірник рецептур для шкільних їдалень 12:20 Упродовж доби рятувальники Житомирщини двічі прибирали аварійні дерева 12:00 Чуднівська окружна прокуратура попередила незаконну оренду ставу площею понад 60 га 11:41 У Центру захисту тварин з’явилися нові друзі-волонтери 11:21 У Житомирській обласній універсальній науковій бібліотеці імені Олега Ольжича створено безбар’єрний простір 11:00 Поліцейські у Житомирі вилучили у перехожого великий пакунок з наркотиками photo_camera 10:40 Сьогодні тимчасово призупинено рух трамвая
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up