З 27 лютого у Житомирі нарешті стартував продаж е-квитків. Тепер пересуватися містом стане ще простіше.
Ще з минулої осені у міській раді говорять про так званий е-квиток. Саме такий електронний «документ» мав значно полегшити перевезення пасажирів та спростити оплату проїзду у громадському транспорті. Говорили не довго – не мало, і от мрія збулась – система запрацювала. Нині вже більше 5 маршрутів Житомира облаштовані валідаторми, за допомогою яких пасажири сплачиватимуть за проїзд. До кінця року влада міста планує повністю перейти на автоматизовану систему оплати проїзду в громадському транспорті.
Поки що кондуктори за допомогою портативних валідаторів видають квитки-чеки пасажирам.
У березні квиток діятиме як звичайний проїзний, який потрібно лише пред’являти. Однак потім, коли термінали будуть встановлені у всьому транспорті, його слід буде валідувати (прикладати до терміналу, – прим. автора) та отримувати паперовий квиток. Вартість нової пластикової картки становить 20 гривень, окрім цього необхідно оплатити проїзний на місяць .
«Вже з квітня свій е-квиток потрібно буде поповнювати у точках продажу ЖТТУ. Продаватимуть його у кіосках КП "Житомирське трамвайно-тролейбусне управління"», – пояснив директор КП «Житомиртранспорт» Іван Фурлет.
При цьому впродовж визначеного часу власники «нового» квитка зможуть безкоштовно пересідати з одного автобуса чи трамвая на інший. Як додав заступник міського голови Дмитро Ткачук, паперових проїзних більше випускати не будуть. А от паперові відривні квитки ще використовуватимуть паралельно з автоматизованою оплатою упродовж півроку.
Встановлення валідаторів обійдеться міському бюджету у 12 мільйонів гривень.
«У минулому році відбувся тендер і підписаний договір на поставку програмного забезпечення та апаратної частини в розмірі 7,9 мільйонів гривень. До цього комплекту входить по 1 стаціонарному терміналу на кожну одиницю рухомого складу. Ми передбачаємо придбання ще одного, щоб було фактично по два термінали на кожні двері в тролейбусі базової комплектації, окрім «гармошок». Орієнтовно десь ще порядка 4 млн грн. Щоб розуміти, багато це чи мало, то в абсолютних показниках – багато. Але якщо ми подивимось на фонд оплати праці кондукторів і відділу збору виручки, то це 12 мільйонів на рік», – вважає заступник Житомирського міського голови.
Найголовнішим у цій системі є те, що вона приносить кілька переваг. Пасажир, який користується громадським транспортом з цим нововведенням, розширює спектр своїх можливостей. Нині вже є проїзні (вартість 140 грн) на місяць. Невдовзі буде впроваджено різні види квитків – разовий квиток та довгостроковий абонемент, а також пільгові квитки. Потенційно влада міста планує, щоб ця картка була не виключно транспортною, а й карткою житомирянина.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер