У Житомирі намагаються «поділити» майдан Соборний між автомобілістами й велосипедистами

У Житомирі намагаються «поділити» майдан Соборний між автомобілістами й велосипедистами

Суперечливе питання, як організувати проїзд на майдані Соборному, щоб було зручно як автомобілістам, так і велосипедистам, й при цьому не порушити правила дорожнього руху намагалися вирішити 27 квітня на засіданні робочої групи.

 

Участь в обговоренні взяли представники управління транспорту, правоохоронні органи та проектанти схеми руху.

«Концептуально у нас міняється організація кругового руху на площі, – розповідає керівник проектної організації Олексій Пустовіт. – Якщо раніше була “перешкода справа”, то тепер буде коло головне, яке буде не круглої форми, а грушеподібної. Після погодження концепції будуть допрацьовуватися кути радіусів поворотів, прив’язка розмітки тощо. Окрім цього, у нас змінюються сторони заїду за Дім правосуддя, щоб прибрати аварійне перехрестя вулиць Рильської та Леха Качинського. Відповідно, заїзд за Дім правосуддя ми пропонуємо робити по вулиці Рильського, а виїзд – по вулиці Кафедральній», – пояснює Олексій Пустовіт.

Свої пропозиції вніс і уповноважений з питань велосипедного транспорту Житомирської міської ради Олександр Папірний. На його думку, при впровадженні змін до порядку проїзду по майдану Соборному, потрібно враховувати велоінфраструктуру, оскільки на дорогах Житомира стає все більше велосипедистів, що потенційно несе для них загрозу як для повноправних членів дорожнього руху.

Відео дня

«Перший варіант – звузити кільце, по колу дублюємо велосмугу, але в такому випадку ми маємо мінімум п’ять точок конфлікту між велотранспортом і автомобілями. Альтернативний варіант – це винести велодоріжку на тротуар. Ширина тротуарів дозволяє поєднати і розділити пішоходів із велосипедистами. Велосипедист, проїжджаючи перехрестя, матиме на кільці такі ж права, як і автомобілі. Матиме перевагу, тобто, виїжджаючи з другорядної дороги пропускають пішохода, велосипедиста, а потім автомобіль, який рухається по кільцю», – пропонує уповноважений з питань велотранспорту.

Однак дані пропозиції викликали ряд питань і зауважень від членів робочої групи. Зокрема, проектанти зазначили, що створення велодоріжки в місцях активного автомобільного руху є порушенням державних будівельних норм, а тому ніхто не дасть відповідного дозволу на будівництво.

Представники правоохоронних органів, своєю чергою, відзначили, що подібне рішення наражає на небезпеку самих велосипедистів.

«Ми приводимо до того, що виїзд велосипедиста на проїжджу частину буде здійснюватися з великою швидкістю, і у водія не буде змоги завчасно зреагувати на цей виїзд. Ось у чому ми підставляємось», – пояснює начальник сектору безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції у м. Житомирі Олександр Омельчук.

У результаті тривалої дискусії члени робочої групи вирішили доопрацювати питання і поміркувати ще, як «вписати» велосипедистів у схему курсування по колу майдану Соборного як повноправних учасників дорожнього руху.

«Пропоную наступне, щоб усі залишилися задоволені. Спочатку ми впроваджуємо нову організацію кругового руху. Поки ми це впроваджуємо, у вас до того часу буде розроблена концепція розвитку велоінфраструктури Житомира, на якій у таких же комісіях ми всі ці моменти розглянемо: де можемо робити велодоріжки, а де ні, посилаючись на норми, та обирати, яким чином це буде організовуватись у нашому місті», – запропонував проектант Олексій Пустовіт.

«Будемо працювати далі, і я прошу не акцентувати на тому, що вам відмовили, просто нам потрібно шукати інші варіанти разом із вами», – підсумувала начальник управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради Вікторія Климчук-Побережник.

Анастасія Кузьмич

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
15:22 Акріс Агро (група AST) профінансувала низку соціальних проєктів на Житомирщині (Новини компаній) 15:20 У Житомирі відбувся Чемпіонат області з шахів 15:18 У Довжику зіштовхнулися рейсовий автобус та легковик: травмовано двох осіб 15:00 Рятувальники Житомирщини за тиждень 110 разів виїжджали на ліквідацію надзвичайного роду подій, з них 82 - пожежі Від читача 11:43 Проєкт "Брама" 14:40 У Житомирі відбудеться Форум зацікавлених сторін: як долучитися 14:20 Житомирська громада передала військовим високотехнологічні засоби аеророзвідки на понад 750 тисяч гривень 14:00 За вихідні патрульні області виявили 10 водіїв з ознаками алкогольного чи наркотичного сп`яніння 13:00 У Житомирі у ДТП загинув мотоцикліст 12:44 До 1 року обмеження волі засуджено жителя Житомирського району, який поширював відео з виправдовуванням збройної агресії рф 12:20 На Звягельщині у ДТП загинув водій трактора 12:00 Гороскоп на 14-20 липня 2025 року 11:20 З 14 липня відновлено рух трамваю 10:53 Конференція з питань відновлення України в Римі. Відбудова ліцею №25 у Житомирі 10:40 Голова Житомирської ОВА Віталій Бунечко долучився до створення «Прапора Єднання» з нагоди Дня Соборності України 10:30 Інфузійні насоси у реабілітації: як вони застосовуються у довготривалому лікуванні (Новини компаній) 10:22 Технології буріння свердловин: основні методи та їх особливості (Новини компаній) 10:20 Відпочинок на природі: як посмажити шашлики і не порушити закон 10:00 П’ятьом підозрюваним у вибуху на виробничому підприємстві в Житомирському районі обрано запобіжні заходи 09:40 Протягом минулої доби відбулося 212 бойових зіткнень - Генштаб ЗСУ
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up