Уже зовсім скоро Житомир зрівняється з такими містами, як Дніпропетровськ, Одеса, Київ і Харків. Але не подумайте, що за рівнем зарплатні. Ні, ми входимо у їхні ряди за вартістю проїзду у маршрутках.
Питання підняття вартості проїзду у міських маршрутках «крутилося» у стінах міської ради ще з вересня минулого року, та протягом усього цього часу перевізники усе ніяк не могли подати обгрунтовані розрахунки.
Однак 10 травня влада таки підійшла впритул до межі підняття тарифу з 3 до 5 гривень на позачерговому засіданні виконкому. Тоді обговорення питання протягом 1,5 години супроводжувалося суперечками і уточненнями з боку членів виконкому, перевізників і присутніх у залі активістів. Однак того дня члени виконкому так і не дійшли консенсусу й проект рішення не набрав необхідної кількості голосів.
Повторно питання розглядали 16 травня. У зв’язку з великою кількістю бажаючих бути присутніми під час розгляду даного питання засідання виконкому перенесли до сесійної зали.
Цього разу обговорення тривало ще довше і бурхливіше, й попри натиск і численні обурення громадськості, рішення таки було прийнято: руки підняли 14 із 22 присутніх членів виконкому (усього кількісний склад міськвиконкому – 25 осіб).
Під час дискусії можновладці вперто акцентували увагу на тому, що віднині абсолютно всі пільгові категорії, включаючи пенсіонерів за віком, їздитимуть у маршрутках безкоштовно, а перевізники оновлять рухомий склад, розмістять у себе додаткову інформацію в салонах і віднині «боятимуться» штрафів.
З огляду на це з перевізниками укладуть додаткові угоди, у яких пропишуть наступні вимоги:
1. Прозорість обліку пасажирських перевезень — встановлення валідаторів до кінця 2017 року.
2. Низькополий транспорт, доступний для людей з інвалідністю (мінімум 1 машина на маршрут).
3. Оновлення рухомого складу: протягом місяця замінити машини, яким більше 10 років (таких наразі функціонує 23 одиниці).
4. Штрафні санкції: 50 неоподаткованих мінімумів за кожне порушення, оскільки наразі єдиний механізм впливу – розірвання договорів.
5. Пільговики мають право користуватися послугами з перевезення необмежено. Право на безкоштовний проїзд – усі пільгові категорії згідно із законодавством України, включаючи пенсіонерів за віком. Тарифи на дитячий (шкільний) проїзд – 2 гривні протягом усього періоду.
Після голосування присутні активісти з криками «ганьба» залишили сесійну залу. Перевізники, котрі, по суті, добилися свого, коментувати події відмовилися.
Рішення вступить в силу з 1 червня. Тому, дорогі житомиряни, готуйте гаманці. Тепер ми їздитимемо за київськими цінами. Щоправда, з житомирськими зарплатами, в житомирських маршрутках і, відповідно, житомирськими дорогами.
Дмитро Соколов
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер
Александрюк Степан