Піковий режим ЖТТУ: економія чи шлях до знищення?

Піковий режим ЖТТУ: економія чи шлях до знищення?

В останні кілька років транспортна система Житомира зазнає небувало активних змін – тут вам і спроба відміни маршруток на Київській, і електронні квитки, і поява довгообіцяних тролейбусів на Малікова разом зі скороченням кількості маршруток … Словом, усього вистачає. Однак і цими реформами влада не обмежується.

 

До редакції газети «20 хвилин» звернувся голова вільної профспілки Житомирського трамвайно-тролейбусного управління Сергій Невмержицький і розповів нам про ситуацію, котра склалася на підприємстві.

«На підприємстві – складна ситуація. Справа в тому, що його хочуть перевести на піковий режим роботи. Це означає, що більшість тролейбусів стануть «піковими», а більше 30 тролейбусів – змінними, тобто вдень ходитимуть трохи більше 30 тролейбусів. Інтервали руху будуть більш ніж 20 хвилин. Внаслідок цього ми втрачатимемо виручку, і кишені собі «набиватимуть» маршрутчики, – нарікає Сергій Невмержицький. – Адміністрація міста це пояснює тим, що зараз у них немає коштів, щоб утримувати управління. Мовляв, їх «підкосила» висока ціна на електроенергію, а наше підприємство дуже енергомістке. Ціна питання – близько 88 мільйонів гривень».

Вихід з ситуації голова вільної профспілки ЖТТУ вбачає у скороченні кількості маршруток на центральних вулицях міста. Однак у мерії їм відповідають, що ТТУ не зможе забезпечити місто необхідною кількістю тролейбусів.

Проте Сергій Невмержицький переконаний, що ТТУ не лише «потягне» подібну реформу, а й зможе завдяки їй забезпечувати себе. Як приклад голова профспілки наводить досвід 2015 року, коли з Київської на кілька днів прибрали маршрутки. Тоді ЖТТУ отримали прибуток на 80 тисяч гривень більше.

«Нам порахували як 5 днів, хоча насправді ми їздили 3 дні, – пригадує Сергій Невмержицький. – Якби ми й надалі працювали в такому режимі, то, за приблизними підрахунками, на місяць ми отримували б 480 тисяч гривень. Там три зупинки: Небесної Сотні, Князів Острозьких і Східна. Це була б наша «вудочка», щоб ми могли ловити цю «рибу». Але нічого не вийшло, і маршрутки пішли назад».

За словами голови профспілки, у Вінниці виручка зараз складає 500 тисяч гривень на день, в той час як Житомир збирає трохи більш ніж 90 тисяч.

Ми попросили заступника міського голови Дмитра Ткачука прокоментувати ситуацію, яку описав голова вільної профспілки ЖТТУ Сергій Невмержицький.

«У піковий режим переводять не все підприємство, а окремі графіки, які впродовж дня не заповнюються, тобто які в міжпіковий період не користуються попитом, – пояснює чиновник. – Сьогодні, коли 1 година роботи тролейбуса коштує 200 гривень, а заробляє він 50 – це, безумовно, є нераціональним використанням рухомого складу. Тому в даному випадку перевод у піковий режим – це економія в неефективні години».

Стосовно ж пропозиції щодо скорочення маршруток по вулицям Київській і Бердичівській – то, на думку Дмитра Ткачука, вона є абсолютно слушною і в цьому є логіка, адже тоді виручка ТТУ зросте.

«Але разом з тим по ряду маршрутів таке скорочення є не зовсім комфортним для пасажира, – зізнається заступник міського голови. – Зараз кількість маршрутів уже змінюється: маршрут № 3, № 2, № 53 – раніше були, а на сьогодні ми максимально намагаємося їх закрити силами ТТУ. Тобто нових маршрутів не додають і лише йде скорочення».

А от досвід реформи 2015 року, коли з Київської намагалися прибрати маршрутки, Дмитро Ткачук не вважає вдалим прикладом.

«Стосовно прикладу, який наводить голова профспілки ЖТТУ – він є абсолютно некоректним, бо якщо різко це зробити, то за 3 дні результат з’явиться, а далі пасажири переходитимуть до того транспорту, яким вони звикли їздити й яким їм користуватися комфортніше і такого результату вже не буде».

Тож у що «виллються» для підприємства чергові експерименти влади – економію бюджету чи утвердження позицій приватних перевізників? Відповідь на це питання дасть час і, сподіваємось, не сумний досвід.

Анастасія Кузьмич
0
0
0
0
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

17:55 «Ні» смартфону на дорозі: Hyundai запускає III етап освітнього проекту H-Road 17:34 Під час особистого прийому у Ружині і Бердичеві до прокурора області звернулися 13 громадян 17:01 Стань інвестором свого майбутнього! 17:00 У Черняхівському районі автомобіль в’їхав у паркан: водій загинув Від читача 15:44 Священник, українські прапори та канадійці: як пройшов фестиваль "З країни в Україну" на Донбасі 16:40 У Лугинському районі на пожежі загинули двоє людей 16:26 Ремонту набережної у Житомирі - бути! Житомир отримав 12 млн грн від ЄС 16:20 Фахівці землевпорядної служби Житомирщини опрацювали понад 100 тисяч заяв з питань ведення Державного земельного кадастру 16:01 Тарифи на ЖКХ і ефективне енергоспоживання – одна зі сфер відповідальності місцевої влади, - Володимир Гройсман 15:48 У Мирополі горіла шкільна їдальня 15:40 У сквері на Лятошинського тривають роботи з благоустрою 15:20 Працівники Зарічанського лісгоспу готують «спадок» для тих, хто житиме у 2120 році 15:00 У Житомирі поліція затримала підозрюваного у постачанні наркотиків у місця позбавлення волі 14:41 На вулиці Бориса Тена в Житомирі затримали квартирних злодіїв 14:36 На Житомир насувається активний циклон: синоптики попереджають про штормовий вітер і похолодання 14:18 Житомир в скорботі: прощання з Мариною Поплавською. ФОТО 14:04 Житомирянка Юлія Єлістратова стала чемпіонкою світу з триатлону 12:40 За 20 років індекс споживчих цін в Україні зріс до 1256,8% 12:20 На чемпіонаті світу з пара-армрестлінгу спортсмени з Житомирщини здобули 4 медалі 12:00 Контейнери для роздільного збору сміття: вдалий задум і необдумана реалізація
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up