Піковий режим ЖТТУ: економія чи шлях до знищення?

В останні кілька років транспортна система Житомира зазнає небувало активних змін – тут вам і спроба відміни маршруток на Київській, і електронні квитки, і поява довгообіцяних тролейбусів на Малікова разом зі скороченням кількості маршруток … Словом, усього вистачає. Однак і цими реформами влада не обмежується.

 

Піковий режим ЖТТУ: економія чи шлях до знищення?

До редакції газети «20 хвилин» звернувся голова вільної профспілки Житомирського трамвайно-тролейбусного управління Сергій Невмержицький і розповів нам про ситуацію, котра склалася на підприємстві.

«На підприємстві – складна ситуація. Справа в тому, що його хочуть перевести на піковий режим роботи. Це означає, що більшість тролейбусів стануть «піковими», а більше 30 тролейбусів – змінними, тобто вдень ходитимуть трохи більше 30 тролейбусів. Інтервали руху будуть більш ніж 20 хвилин. Внаслідок цього ми втрачатимемо виручку, і кишені собі «набиватимуть» маршрутчики, – нарікає Сергій Невмержицький. – Адміністрація міста це пояснює тим, що зараз у них немає коштів, щоб утримувати управління. Мовляв, їх «підкосила» висока ціна на електроенергію, а наше підприємство дуже енергомістке. Ціна питання – близько 88 мільйонів гривень».

Вихід з ситуації голова вільної профспілки ЖТТУ вбачає у скороченні кількості маршруток на центральних вулицях міста. Однак у мерії їм відповідають, що ТТУ не зможе забезпечити місто необхідною кількістю тролейбусів.

Проте Сергій Невмержицький переконаний, що ТТУ не лише «потягне» подібну реформу, а й зможе завдяки їй забезпечувати себе. Як приклад голова профспілки наводить досвід 2015 року, коли з Київської на кілька днів прибрали маршрутки. Тоді ЖТТУ отримали прибуток на 80 тисяч гривень більше.

«Нам порахували як 5 днів, хоча насправді ми їздили 3 дні, – пригадує Сергій Невмержицький. – Якби ми й надалі працювали в такому режимі, то, за приблизними підрахунками, на місяць ми отримували б 480 тисяч гривень. Там три зупинки: Небесної Сотні, Князів Острозьких і Східна. Це була б наша «вудочка», щоб ми могли ловити цю «рибу». Але нічого не вийшло, і маршрутки пішли назад».

За словами голови профспілки, у Вінниці виручка зараз складає 500 тисяч гривень на день, в той час як Житомир збирає трохи більш ніж 90 тисяч.

Ми попросили заступника міського голови Дмитра Ткачука прокоментувати ситуацію, яку описав голова вільної профспілки ЖТТУ Сергій Невмержицький.

«У піковий режим переводять не все підприємство, а окремі графіки, які впродовж дня не заповнюються, тобто які в міжпіковий період не користуються попитом, – пояснює чиновник. – Сьогодні, коли 1 година роботи тролейбуса коштує 200 гривень, а заробляє він 50 – це, безумовно, є нераціональним використанням рухомого складу. Тому в даному випадку перевод у піковий режим – це економія в неефективні години».

Стосовно ж пропозиції щодо скорочення маршруток по вулицям Київській і Бердичівській – то, на думку Дмитра Ткачука, вона є абсолютно слушною і в цьому є логіка, адже тоді виручка ТТУ зросте.

«Але разом з тим по ряду маршрутів таке скорочення є не зовсім комфортним для пасажира, – зізнається заступник міського голови. – Зараз кількість маршрутів уже змінюється: маршрут № 3, № 2, № 53 – раніше були, а на сьогодні ми максимально намагаємося їх закрити силами ТТУ. Тобто нових маршрутів не додають і лише йде скорочення».

А от досвід реформи 2015 року, коли з Київської намагалися прибрати маршрутки, Дмитро Ткачук не вважає вдалим прикладом.

«Стосовно прикладу, який наводить голова профспілки ЖТТУ – він є абсолютно некоректним, бо якщо різко це зробити, то за 3 дні результат з’явиться, а далі пасажири переходитимуть до того транспорту, яким вони звикли їздити й яким їм користуватися комфортніше і такого результату вже не буде».

Тож у що «виллються» для підприємства чергові експерименти влади – економію бюджету чи утвердження позицій приватних перевізників? Відповідь на це питання дасть час і, сподіваємось, не сумний досвід.

Анастасія Кузьмич
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

14:01 Про формальну і неформальну місцеву владу 12:43 Завтра у Житомирі визначаться, хто очолюватиме краєзнавчий музей та ансамбль "Родослав" 12:20 Житомиряни скаржаться на поганий вивіз сміття 12:00 У Коростені ножем поранили підлітка, який вступився за жінку Від читача 14:46 Як голова Житомирської обласної спілки поляків України інтереси Польщі на Житомирщині відстоює 11:43 Кожен третій українець уже обрав свого лікаря 11:20 На Житомирщині масово гинуть ліси: проблема потребує негайного вирішення 11:00 Водієві, який кинув авто посеред вулиці у Житомирі у стані наркотичного сп`яніння, загрожує штраф 10:42 Учора на дорогах області сталося 4 ДТП з двома загиблими 10:17 У 4 районах Житомирщини завершили збір ранніх зернових культур 10:03 90% успіху справи залежить від людського чинника або Які вони ОТГ Житомирщини – очима сусіда 09:38 У Житомирі відзначають Перший Спас, або Маковея. ФОТО 09:20 Восени Житомирщина зустрічатиме учасників Асамблеї ім. Н. Скорульської 09:06 Курс валют 14 серпня: долар зростає 08:58 Погода у Житомирі 14 серпня: свято Маковея буде спекотним і сонячним 17:55 Геннадій Зубко: 67% об’єктів соціального сектору і теплопостачальних підприємств готові до опалювального сезону 17:19 Розширено перелік освітніх закладів, для права на податкову знижку 17:00 Як святкуватимемо День незалежності: програма 16:44 ЦВК знайшла можливість не призначити вибори в об’єднаних громадах 16:30 Житомиряни вибороли золото на Чемпіонаті світу з середньовічного бою
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up