Піковий режим ЖТТУ: економія чи шлях до знищення?

Піковий режим ЖТТУ: економія чи шлях до знищення?

В останні кілька років транспортна система Житомира зазнає небувало активних змін – тут вам і спроба відміни маршруток на Київській, і електронні квитки, і поява довгообіцяних тролейбусів на Малікова разом зі скороченням кількості маршруток … Словом, усього вистачає. Однак і цими реформами влада не обмежується.

 

До редакції газети «20 хвилин» звернувся голова вільної профспілки Житомирського трамвайно-тролейбусного управління Сергій Невмержицький і розповів нам про ситуацію, котра склалася на підприємстві.

«На підприємстві – складна ситуація. Справа в тому, що його хочуть перевести на піковий режим роботи. Це означає, що більшість тролейбусів стануть «піковими», а більше 30 тролейбусів – змінними, тобто вдень ходитимуть трохи більше 30 тролейбусів. Інтервали руху будуть більш ніж 20 хвилин. Внаслідок цього ми втрачатимемо виручку, і кишені собі «набиватимуть» маршрутчики, – нарікає Сергій Невмержицький. – Адміністрація міста це пояснює тим, що зараз у них немає коштів, щоб утримувати управління. Мовляв, їх «підкосила» висока ціна на електроенергію, а наше підприємство дуже енергомістке. Ціна питання – близько 88 мільйонів гривень».

Вихід з ситуації голова вільної профспілки ЖТТУ вбачає у скороченні кількості маршруток на центральних вулицях міста. Однак у мерії їм відповідають, що ТТУ не зможе забезпечити місто необхідною кількістю тролейбусів.

Відео дня

Проте Сергій Невмержицький переконаний, що ТТУ не лише «потягне» подібну реформу, а й зможе завдяки їй забезпечувати себе. Як приклад голова профспілки наводить досвід 2015 року, коли з Київської на кілька днів прибрали маршрутки. Тоді ЖТТУ отримали прибуток на 80 тисяч гривень більше.

«Нам порахували як 5 днів, хоча насправді ми їздили 3 дні, – пригадує Сергій Невмержицький. – Якби ми й надалі працювали в такому режимі, то, за приблизними підрахунками, на місяць ми отримували б 480 тисяч гривень. Там три зупинки: Небесної Сотні, Князів Острозьких і Східна. Це була б наша «вудочка», щоб ми могли ловити цю «рибу». Але нічого не вийшло, і маршрутки пішли назад».

За словами голови профспілки, у Вінниці виручка зараз складає 500 тисяч гривень на день, в той час як Житомир збирає трохи більш ніж 90 тисяч.

Ми попросили заступника міського голови Дмитра Ткачука прокоментувати ситуацію, яку описав голова вільної профспілки ЖТТУ Сергій Невмержицький.

«У піковий режим переводять не все підприємство, а окремі графіки, які впродовж дня не заповнюються, тобто які в міжпіковий період не користуються попитом, – пояснює чиновник. – Сьогодні, коли 1 година роботи тролейбуса коштує 200 гривень, а заробляє він 50 – це, безумовно, є нераціональним використанням рухомого складу. Тому в даному випадку перевод у піковий режим – це економія в неефективні години».

Стосовно ж пропозиції щодо скорочення маршруток по вулицям Київській і Бердичівській – то, на думку Дмитра Ткачука, вона є абсолютно слушною і в цьому є логіка, адже тоді виручка ТТУ зросте.

«Але разом з тим по ряду маршрутів таке скорочення є не зовсім комфортним для пасажира, – зізнається заступник міського голови. – Зараз кількість маршрутів уже змінюється: маршрут № 3, № 2, № 53 – раніше були, а на сьогодні ми максимально намагаємося їх закрити силами ТТУ. Тобто нових маршрутів не додають і лише йде скорочення».

А от досвід реформи 2015 року, коли з Київської намагалися прибрати маршрутки, Дмитро Ткачук не вважає вдалим прикладом.

«Стосовно прикладу, який наводить голова профспілки ЖТТУ – він є абсолютно некоректним, бо якщо різко це зробити, то за 3 дні результат з’явиться, а далі пасажири переходитимуть до того транспорту, яким вони звикли їздити й яким їм користуватися комфортніше і такого результату вже не буде».

Тож у що «виллються» для підприємства чергові експерименти влади – економію бюджету чи утвердження позицій приватних перевізників? Відповідь на це питання дасть час і, сподіваємось, не сумний досвід.

Анастасія Кузьмич

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:53 Як держава планує залучити фахівців з інвалідністю до ринку праці? 17:50 Чи загрожує Житомирщині підтоплення? Розповідають гідрологи 17:00 єЧерга для автобусів: на пунктах пропуску з Молдовою кожен автобус зможе обрати час перетину кордону 16:40 Якщо про депутатів, то тут – дисципліна, а якщо про громадськість, то тут… Від читача 18:18 Присвоєння звання ГЕРОЯ УКРАЇНИ посмертно Бондаренко Ігорю Вікторовичу 16:20 У Станишівській громаді зупинили нетверезу водійку: вона запропонувала патрульним хабар 10 тисяч photo_camera 16:17 Не поширюйте фейки: відео нібито з Житомира, як військовий "закопує" ухилянта - російська пропаганда 16:07 У Попільні в гаражі виявлено арсенал зброї: власника підозрюють у резонансному вбивсті чоловіка в Житомирі photo_camera 16:00 У Львові відбувся підсумковий форум «LED Push: Підтримка місцевих економік» 15:40 Житомир попрощався із Захисником Денисом Пекарським 15:20 Вночі у Житомирі зупинили п'яного водія, в салоні авто знайшлися наркотики 15:01 23 випадки захворювання на кір зафіксовано в Україні з початку 2024 року 14:40 Рятувальники ліквідували пожежу в адмінбудівлі приватного підприємства в Житомирі 14:18 ECIDE допоможе 25 громадам організувати літні дитячі клуби: розпочався прийом заявок 13:11 Пил із Сахари знову в Україні 12:40 Пам'ять про героїв-захисників має стати невмирущою photo_camera 12:20 Жителя Житомирського району засуджено на 8 років за умисне вбивство батька 12:02 До уваги водіїв! 25 квітня буде перекрито рух по вулиці Шевченка 11:40 Україна, в якій хочеться жити: Міністерство соціальної політики презентувало демографічну стратегію — 2040 11:20 Житлова субсидія на неопалювальний сезон: кому її призначать автоматично, а кому – за особистим зверненням
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up