Однозначно – на схід! (розвиток Житомира, як і раніше, спрямований у столичному напрямку)

Однозначно – на схід!
(розвиток Житомира, як і раніше, спрямований у столичному напрямку)

У Житомирі упродовж кількох останніх місяців неодноразово бував екс-міністр економіки України Павло Шеремета. Засновник Києво-Могилянської бізнес-школи сьогодні тісно співпрацює із житомирською владою у питаннях стратегічного планування розвитку Житомира на період до 2030-го року. 

Робота над стратегією розвитку Житомира – у самому розпалі, але вже сьогодні певні висловлювання Павла Шеремети щодо майбутнього бачення розвитку найближчого до столиці України обласного центру можуть стати предметом деталізації та стимулом для подальших пошуків вдалих варіантів вирішення найбільш актуальних для Житомира проблем. Наприклад, Павло Шеремета у своїх виступах вже зазначав, що бачить перспективу швидкого розвитку східної частини Житомира, де у найближчі десятиліття будуть сконцентровані потужні ресурси та потенціал розвитку міста. Певних конкретизацій своїх думок Павло Шеремета ще не розкривав, однак його увага до очевидних переваг розвитку східної окраїни Житомира є природною і зрозумілою. Власне кажучи, подібні бачення розвитку Житомира висловлювалися набагато раніше, ще у 80-ті роки минулого століття, коли радянська економіка і промисловість Житомира знаходились у цілком робочому стані, а керівники міста періодично займались прогнозуванням і плануванням його майбутнього.

Про те, як мав виглядати Житомир очима радянських фахівців зразка 80-х років минулого століття, можна було б написати потужне дослідження, яке однозначно було б цікавим і повчальним для нинішніх стратегів і керманичів житомирської влади. Проте, важливо звернути увагу ще на одну спробу привернути увагу житомирян, житомирської управлінської еліти до необхідності потужної розбудови східної околиці Житомира вже на початку ХХ I століття. Йдеться про осінь 2010-го року, коли у Житомирі було представлено Концепцію розміщення житлового масиву по Київському шосе в районі аеропорту. Автором та ідейним натхненником розробки такої концепції був Микола Савенко, випускник факультету містобудування Київського інженерно-будівельного інституту, свого часу –керівник управління житлово-комунального господарства Житомирської міської ради, а сьогодні власник відомої в Житомирі фірми «Віндзор».

Які переваги отримував Житомир у мікрорайоні «Аеропорт»?

Відео дня

Суть Концепції розміщення житлового масиву по Київському шосе полягала у тому, щоб упродовж 5-7-ми, максимум 10-ти років, розмістити на площі у 180 гектарів абсолютно новий мікрорайон житлової забудови, розрахований на 50 тисяч мешканців. Для цього авторів Концепції спонукали цілий ряд факторів, які надавали очевидних переваг концентрованій розбудові Житомира у східному напрямі. Адже вже тоді, у 2010-му році, стало очевидним, що завдяки модернізації автомагістралі Київ – Чоп дістатися із Житомира до західної околиці української столиці можна швидше, ніж наприклад, із Троєщини до центру Києва. Тим паче, вже тоді було зрозуміло, що Києво-Святошинський район стрімко розвиватиметься вздовж саме «житомирської» автомагістралі. Цілком логічно, що східна частина Житомира мала стати своєрідними «воротами» для киян, а тим паче – місцем проживання багатьох тисяч працівників тих підприємств, що з кожним роком все інтенсивніше «обживають» найбільшу автомагістраль України. Ще одна «родзинка» майбутнього мікрорайону міста Житомира полягала у тому, що у ньому передбачалося будівництво житла бізнес-класу та соціального житла. Звісно – за найновішими проектами, з використанням найсучасніших будматеріалів і вирішенням урбаністичних зручностей. Якщо «бізнесові»житлові будинки передбачались для продажу, то так зване соціальне житло новозбудованого мікрорайону мало виконати трохи інші завдання. Адже вже давно (років 30-40 тому) житомирські архітектори наполягали на тому, щоб суттєво оновити та впорядкувати житлову забудову та обличчя центральних кварталів Житомира. Йшлося про відселення мешканців центральних кварталів облцентру до помешкань очевидно вищого класу зручності, аніж «сталінки» та «хрущовки», не кажучи про будинки аварійного типу. Звісно, автори Концепції прорахували абсолютно усі економічні та бізнесові аспекти спорудження нового житлового мікрорайону по Київському шосе. Було враховано, що майбутній мікрорайон матиме свою «гілку» міського електротранспорту, адже проект продовження тролейбусного руху в район аеропорту у Житомирі передбачався ще із радянських часів. У 2010-му році передбачалося продовжити тролейбусний рух вздовж новозбудованого мікрорайону з виходом на вулицю Баранова (тепер Параджанова).

Автори Концепції розбудови нового мікрорайону врахували ряд дуже важливих факторів, які однозначно сприяли майбутньому будівництву. Враховано те, що у цьому районі рівень грунтових вод був низьким, а це сприяло побудові висотних будинків бізнес- класу із підземною парковкою автотранспорту. Важливо, що мікрорайон має значний енергетичний потенціал, свого часу «запрограмований» на розвиток потужної промислової зони Житомира. Майбутній мікрорайон мав очевидні переваги і щодо водо-каналізаційної інфраструктури, оскільки очисні споруди колишнього заводу «Хімволокно» знаходились зовсім недалеко. Важливою особливістю побудови нового мікрорайону мала стати відсутність котельного господарства, оскільки новобудови передбачалося оснастити автономними системами опалення. Передбачалось, що периметр майбутнього мікрорайону від Київського шосе мав бути забудований об’єктами культурно-соціальної сфери. Так, на в‘їзді до мікрорайону передбачалося місце для спорудження «Житомир-Арени» — сучасного стадіону для 20 тисяч глядачів та легкоатлетичного манежу. Тут же мав бути збудований і готельний комплекс. Завдання міської влади міста Житомира зводилося лише до одного – до пошуку інвесторів і створення сприятливих умов для інтенсивної забудови мікрорайону. Як показує досвід процесу житлового будівництва у Житомирі за час, що минув після 2010-го року, інвесторів, які бажають будувати у Житомирі житло, не бракує. Однак, вибір нових майданчиків для житлового будівництва вже тривалий час відбувається у Житомирі хаотично, без врахування потужностей комунальної інфраструктури, без належного обгрунтування навантажень на установи соціально-побутового призначення, мережу дитячих та освітянських закладів. Житомир усі ці роки будується на інфраструктурі та потужностях ще радянських часів, ресурси яких сьогодні знаходяться у вкрай плачевному стані.

Новий мер – новий вектор розвитку! Чи це правильно?

У Житомирі упродовж останніх десятиліть склалася сумна тенденція, коли очільники міста, отримавши владні повноваження, ледь не автоматично забувають про будь-які напрацювання, пропозиції своїх попередників чи політичних конкурентів. Так, власне, сталося із Концепцією розміщення житлового масиву по Київському шосе, яка виринула у полі суспільної уваги восени 2010 року і ледь не одразу зникла із поля зору житомирян. Адже обраний восени 2010 року мер Житомира Воломир Дебой та його «команда» навіть не спробував детально розглянути «плюси» та «мінуси» раніше  запропонованої М.М.Савенком Концепції. Натомість вже в 2011 році у Житомирі вирував скандал навколо побудови торгового маркету «Епіцентр» на території Ботанічного саду. Далі розпочалися малі й великі виборчі кампанії, а міську раду періодично лихоманило. Зрештою Володимир Дебой отримав «відставку» і «не досидів» у кабінеті мера майже півтора року. Нова владна команда на чолі з Сергієм Сухомлиним до питання про можливість забудови нового мікрорайону біля аеропорту вже й не поверталася. Можливо тому, що на той час (йшов 2015-й рік) у пріоритетах Сергія Сухомлина значились «аеропорт» та «робочі місця», а житлова забудова, як виявилось, опинилась в умовах хаотичного вибору нових будівельних майданчиків. Їх сьогодні у Житомирі немало, але стрункої логіки, розрахунку можливих наслідків новітнього урбаністичного «наступу» у ряді районів міста нинішня влада не має. І, скоріше за все, тому, що процес житлового будівництва у Житомирі поки що так і не отримав свого концептуально-універсального обгрунтування.

Ну, а на місці колись запропонованого мікрорайону тепер облаштовують індустріальний парк. Можливо вище згаданий нами Павло Шеремета мав на увазі, що саме технопарк на східній околиці Житомира стане епіцентром «проривів» житомирського розвитку на перспективу до 2030 року. Проте подібна перспектива має очевидні прогалини і куди слабший потенціал, аніж  вище згадана нами Концепція розміщення нового житлового мікрорайону, яка виявилася сьогодні всуціль забутою.

Микола Корзун

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
15:00 На проходження НМТ у Житомирській області за два тижні зареєструвалося 6 649 кабінетів здобувачів освіти 14:41 З 1 квітня збільшиться розмір компенсаційних виплат роботодавцям, - Держслужба зайнятості 14:20 На Бердичівщині через необережність під час паління згоріла оселя - господар загинув 14:01 Прокуратура повернула Ружинській громаді з приватної власності греблю вартістю понад 800 тисяч гривень Від читача 15:28 У Житомирі гештальт-терапевтка та волонтерка Ксенія Лавріна проведе тренінг про те, як спілкуватися з військовими 12:40 ДТП з мотоциклом на Олевщині: дві жінки в реанімації, травмований і нетверезий керманич photo_camera 12:21 На вимогу Екоінспекції в Житомирі впорядковано територію на схилі річки Лісна біля Сосновського мосту 12:00 Чемпіони України з футзалу U-15 (2009 р.н.) photo_camera 11:40 Як отримати "Пакунок малюка" 11:19 У Житомирі відкрили Почесне Консульство Естонії. ВІДЕО play_circle_filled 11:00 Підвищення пенсій з 1 квітня: кого стосуватиметься 10:38 43-річний житомирянин, у якого стріляли вчора на Польовій, помер у лікарні 10:20 «Незламні постаті Житомира»: стартував ґрантовий проєкт для молоді 10:00 Готівкою у громадському транспорті Житомира можна буде розраховуватися до 1 червня 09:41 Майже до 440 тисяч осіб зросли загальні втрати росіян в живій силі 09:20 Оперативна інформація станом на 06.00 28 березня 2024 року щодо російського вторгнення 09:00 28 березня: яке сьогодні свято, прикмети, традиції і погода у Житомирі 17:57 Які послуги реабілітації безкоштовно надаються ветеранам та ветеранкам? 17:22 З 1 квітня завезти гуманітарну допомогу буде можливо лише з використанням онлайн-системи 17:01 Три заклади охорони здоров’я Житомирської області надають послуги раннього втручання
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up