Українські діти та чеська школа - реалії воєнного часу

У межах співпраці Державної служби якості освіти України з Чеською шкільною інспекцією працівники управління Державної служби якості освіти у Житомирській області долучилися до міжнародного онлайн-семінару «Навчання українських дітей та учнів у чеських школах – досвід, виклики, рекомендації».
Спікером заходу був Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської шкільної інспекції.
На заході було презентовано проміжний звіт щодо інтеграції до навчання українських дітей та учнів. Так, за даними звіту:
-
загальна кількість українських дітей та учнів, які внаслідок збройного конфлікту в Україні виїхали до Чехії, складає близько 30000 осіб, з них – 4000 навчаються у чеських дитячих садках, 26000 – у базових школах;
<Відео дня -
враховуючи принципи безбар'єрності, у більшості шкіл освітній простір закладів освіти облаштовано двомовними вказівниками;
-
у 2/3 чеських шкіл було здійснено моніторинг психічного стану українських учнів, результати якого показали, що у дітей присутня емоційна вразливість та закритість, проте це не призвело до труднощів у навчанні;
-
задля полегшення процесу адаптації українських дітей у двох третинах шкіл та майже половині дитячих садків було призначено координаторів, а для ефективної комунікації між українськими дітьми та їх чеськими однолітками створено адаптаційні групи, де вивчається чеська мова та здійснюється процес соціалізації;
-
здобувачі освіти з України переважно навчаються у загальних групах спільно з чеськими учнями, проте близько 10% шкіл організували освітній процес відділено (тобто створено групи виключно з українських учнів) та 7% шкіл – комбіновано (так зване вирівнювальне навчання українців в окремій групі та навчання у класі з чеськими учнями);
-
90% учнів забезпечено навчальними матеріалами, шкільними обідами та позашкільними заняттями.
На основі результатів досліджень фахівці Чеської шкільної інспекції розробили рекомендації для Міністерства освіти Чехії, закладів освіти та їх засновників, що сприятимуть інтеграції українських дітей до чеської освітньої системи та полегшать процес їх адаптації.