Першокласникам введуть свідоцтво досягнень замість табелів.
У Міністерстві освіти і науки України підготували нову модель оцінювання для першачків.
Про нові правила оцінювання та методичні рекомендації для учнів першого класу журналістам «20 хвилин» розповіла методист науково-методичного Центру управління освіти Житомирської міської ради Тетяна Камінська.
За словами методиста, нова система покликана замінити стару модель оцінювання. Відтепер оцінюватимуть не результат учня, а насамперед процес навчання.
«Оцінювання навчального поступу розпочинається з перших днів навчання дитини у школі і триває постійно. Невід’ємною частиною процесу оцінювання є формування здатності учнів самостійно оцінювати власний прогрес. Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний поступ учнів; формувати в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів; запобігати побоюванням помилитися», - розповіла Тетяна Камінська.
Також методист науково-методичного Центру додала, що оцінювання досягнень учнів необхідно спрямовувати на формування позитивної їх самооцінки.
«За сприятливих умов навчання і виховання у дітей починає формуватися адекватна самооцінка, яка стосується їхніх особистісних якостей, досягнень і можливостей. Створюючи такі умови, слід ураховувати індивідуальні особливості кожного учня. Важливо не протиставляти дітей одне одному. Стимулюючим має бути порівняння роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як працювала дитина раніше. Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів. Про складнощі у навчанні необхідно говорити з учнем індивідуально, аби не створювати ситуацію колективної зневаги до дитини», - зазначила Тетяна Адамівна.
Водночас доцільно вчити дітей взаємооцінюванню, при цьому формувати уміння коректно висловлювати думку про результат роботи однокласника, давати поради щодо його покращення.
«Це активізує навчальну роботу, сприяє розвитку критичного мислення, формуванню адекватного ставлення до зауважень, рекомендацій, зміцнює товариськість та відчуття значимості кожного в колективі», - додала фахівець.
Наразі, нове свідоцтво досягнень надіслали в школи, отримавши зворотний зв'язок із учителями, Міністерство внесе корективи і надасть нову форму оцінювання всім першим класам. Відповідна система має запрацювати вже з 2018/2019 навчального року.
Алла Герман
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер