Попри те, що питання підвищення цін на проїзд у житомирських маршрутках вже давно висить у повітрі, все ж новина про тариф у розмірі 5 гривень неабияк сколихнула громаду міста.
Дослухатися думки житомирян з приводу нових тарифів на проїзд у приватних перевізників у міськраді наважилася 14 березня, влаштувавши громадські слухання.
Як розповіли посадовці, перші прохання підвищити ціни на проїзд почали надходити ще у вересні минулого року, однак тоді їх розрахунки виявилися не надто переконливими для влади. Цього ж разу маршрутчики таки знайшли аргуманти, чому вони більше не можуть (чи не хочуть?) возити городян за 3 гривні.«Уперше так детально департамент економічного розвитку аналізував документи, що надали перевізники», – наголосив Дмитро Ткачук, намагаючись переконати обурену громаду в тому, що тариф 5 грн є цілком виправданим.
Серед головних чинників підвищння вартості проїзду – збільшення мінімальної заробітної плати, здорожчання шин і збільшення вартості паливно-мастильних матеріалів на 10 %.
Перевізники, котрі прийшли на засідання відстояти свою думку, наголошують: 5 гривень – вимушений захід.
«Ми зараз на колінах, – нарікає Віктор Пилявський, котрий представляє ТДВ "Житомирське автотранспортне підприємство 11827", – Останні кілька років ми збиткові. Продаємо нерухомість, щоб вижити», – ділиться перевізник.
У той же час власники маршрутів зізнаються, що навіть з новими тарифами чекати на оновлення рухомого складу – зась, оскільки цих грошей має вистачити якраз щоб виживати в нинішніх умовах і виконувати ті функції, які він взяв на себе щодо перевезення пасажирів у місті.
Своєю думкою щодо стану маршруток поділилася депутат Житомирської облради Олена Галагуза:
«У Житомирі є «перевізницька мафія», яка форсує свої права і не зважає на інтереси простих громадян. У попередні роки ви підписували меморандум з Житомирською міською радою, де вчітко вказувалося, що підвищується вартість проїзду, а ви берете на себе відповідальність за підвищення якості сервісу, – нагадала депутат. – Деякі перевізники – як виняток з правил – декілька автобусів купили, але загалом погоди вони не роблять, тому що наші маршрутки можна сміливо назвати хлівами, сараями і так далі. Я думаю, що громада, та й ви самі, водії, погодитесь з цим».
У купу до всього жоден з перевізників не зміг озвучити точної кількості пасажирів, яку вони перевозять. Керівник ГО «Захист прав споживачів громадського транспорту» Роман Мусійчук наголошує, що перш за все необхідно проаналізувати пасажиропотік по кожному з маршрутів, а лише після цього переглядати вартість.
«Перевізники не показують реальної кількості пасажирів», – переконує Роман Мусійчук.
У тому, що транспортна система міста потребує змін говорять і самі перевізники, які не лише дублюють тролейбусні лінії, але й одне одного. Кажуть, що існуюча система не конкурентна для перевізників і не зручна для пасажирів.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер