З кожним може бути, або Випадкове пошкодження товару у магазині

З кожним може бути, або Випадкове пошкодження товару у магазині

Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, і він розбивається чи пошкоджується. 

І, як правило, працівники магазину/адміністрація/охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар. 

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала/розмістила цей товар в торговому залі, чи, можливо, зовсім інший покупець?

Нам на допомогу приходить канал юридичних знань «БЛОГ ПРАВА».

Відео дня

Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). 

Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів. 

Згідно зі ст. 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин. 

Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його. 

Якщо ж адміністрація/охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте складання акту про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять саме вашу вину. 

Слід наголосити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд!

Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст. 17 ч. 2 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. 

Однак споживачу необхідно довести, що він розбив/зіпсував товар випадково. І у цьому може допомогти запис із камери відеоспостереження. 

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції. 

Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання. 

Якщо після всіх цих доводів вас продовжують примушувати платити за пошкоджений товар і відмовляються складати акт і фіксувати ситуацію на місці , слід написати заяву на ім’я керівника підприємства з проханням не пред’являти вимоги про оплату вартості за розбитий товар на підставі Закону України «Про захист прав споживачів» (не забутьте простежити за реєстрацією заяви).

При застосуванні працівниками магазину фізичної сили або не менш подібних намірах відразу викликайте поліцію.

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:45 Как стулья на работе влияют на спину: важность правильной поддержки (Новини компаній) 17:00 З початку року патрульні зафіксували 8857 порушень водіями швидкісного режиму 16:40 В Україні почастішали випадки укусів кліщів: як вберегтися 16:20 У Житомирі бухгалтерка лікарні нараховувала собі більшу зарплату за рахунок інших працівників Від читача 13:56 На платформі Мегого вийшов короткометражний фільм Віталія Кікотя «Сумні портрети». 16:00 Увага! В Україні очікуються сильні пориви вітру! 15:39 У Радомишлі затримали грабіжника, який вирвав з рук 80-річної бабусі сумку 15:20 На Житомирщині зменшилася кількість виявлених онкохворих з початковими стадіями захворювання 15:00 Як отримати державну допомогу при народженні дитини? ІНФОГРАФІКА 14:40 У Житомирі вночі та вранці 20 квітня сильні заморозки у повітрі! 14:21 Лікарня, що повірила у реформу, матиме ще й наглядову раду 14:00 Військовим передали чергову партію допомоги від Житомира 13:00 Житомир в Instagram: весняний вайб play_circle_filled 12:39 Понад 600 страв: В Україні презентували новий збірник рецептур для шкільних їдалень 12:20 Упродовж доби рятувальники Житомирщини двічі прибирали аварійні дерева 12:00 Чуднівська окружна прокуратура попередила незаконну оренду ставу площею понад 60 га 11:41 У Центру захисту тварин з’явилися нові друзі-волонтери 11:21 У Житомирській обласній універсальній науковій бібліотеці імені Олега Ольжича створено безбар’єрний простір 11:00 Поліцейські у Житомирі вилучили у перехожого великий пакунок з наркотиками photo_camera 10:40 Сьогодні тимчасово призупинено рух трамвая
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up