З кожним може бути, або Випадкове пошкодження товару у магазині

З кожним може бути, або Випадкове пошкодження товару у магазині

Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, і він розбивається чи пошкоджується. 

І, як правило, працівники магазину/адміністрація/охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар. 

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала/розмістила цей товар в торговому залі, чи, можливо, зовсім інший покупець?

Нам на допомогу приходить канал юридичних знань «БЛОГ ПРАВА».

Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). 

Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів. 

Згідно зі ст. 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин. 

Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його. 

Якщо ж адміністрація/охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте складання акту про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять саме вашу вину. 

Слід наголосити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд!

Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст. 17 ч. 2 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. 

Однак споживачу необхідно довести, що він розбив/зіпсував товар випадково. І у цьому може допомогти запис із камери відеоспостереження. 

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції. 

Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання. 

Якщо після всіх цих доводів вас продовжують примушувати платити за пошкоджений товар і відмовляються складати акт і фіксувати ситуацію на місці , слід написати заяву на ім’я керівника підприємства з проханням не пред’являти вимоги про оплату вартості за розбитий товар на підставі Закону України «Про захист прав споживачів» (не забутьте простежити за реєстрацією заяви).

При застосуванні працівниками магазину фізичної сили або не менш подібних намірах відразу викликайте поліцію.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:55 Житомирян та гостей міста запрошують на відкриття виставки Юрія Камишного “Життя на папері” 17:29 У Житомирській області майже 30 тис. громадян замовили витяг з Державного земельного кадастру через електронний сервіс 17:00 У Черняхівському районі шукачі металу серед стерні знайшли 27 боєприпасів часів війни 16:39 Рятувальники області регулярно здійснюють заходи із  запобігання ймовірному поширенню ковідінфекції Від читача 16:12 Росіяни продовжують блокувати український радіосигнал на окупованому півострові 16:19 Двох бердичівлянок затримали за розповсюдження метадону: у них вилучено наркотиків на 80 тисяч гривень 16:00 Не коронавірусом єдиним: на які інфекційні хвороби хворіють українці 15:38 У Житомирі відбувся круглий стіл за тематикою «Підвищення ефективності  та екологічної безпеки сільського господарства Житомирщини в сучасних умовах» 15:36 За тиждень поліція Житомирщини повернула додому 12 дітей 15:18 На Житомирщині підприємство сплатить на користь двох сільських рад понад 300 тис. грн за зрізані дуби 15:00 Рейтинг областей: Житомирщина - 10-та 14:50 У Житомирі на Смолянському кладовищі висадять канадські дуби в честь загиблих цьогоріч воїнів 14:38 На реконструкцію Житомирської гімназії №32 з бюджету міста виділять 15 мільйонів гривень 14:21 За добу рятувальники двічі ліквідовували кубла небезпечних шершнів в оселях 14:15 У Новоград-Волинському районі у ДТП загинув 17-річний хлопець 14:00 Міські депутати звернулися до обласної влади щодо надання фінансової підтримки КП «ФК «Полісся» 12:40 В Україні подорожчає комуналка 12:36 Адвокат по ДТП про Драгер, TruCAM, камери швидкості та автокрісла для дітей 12:30 У середу відчутно похолодає - синоптики 12:19 Протягом вихідних на Житомирщині зареєстровано 7 летальних випадків від коронавірусної інфекції
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up