Влада в країні вже змогла зробити «подарунок» у вигляді підвищення тарифів на комунальні послуги та безглуздих законів «про секс за розпискою», над яким практично всі сміються.
Житомирська влада вирішила не відставати від влади державної та зробити свій внесок у «веселе» життя містян. У Житомирській мерії 9 січня за закритими дверима відбулася зустріч з перевізниками міста, на якій вони вимагали збільшення тарифу як мінімум до 7 гривень.
Але шило в мішку не втаїш, і інформація просочилася. Першим свій коментар до такої несподіванки надав діючий начальник Житомирського трамвайно-тролейбусного управління Євгеній Демчик на своїй сторінці у Фейсбук 9 січня цього року:
– Скажу чесно, що мене просили про це не писати, але я вважаю, що житомиряни повинні знати подібні речі. До того ж я обіцяв бути відкритим перед громадськістю, а я привчений відповідати за свої слова. Сьогодні після засідання виконкому, коли журналістів попросили покинути прес-центр, відбулися збори всіх міських перевізників з ініціативи заступника міського голови з питань транспорту Дмитра Ткачука. На порядку денному стояло питання перегляду тарифу на проїзд у громадському транспорті. Мене, такого, як виявилося, небажаного гостя, на цю зустріч запросило управління транспорту і зв'язку міської ради. Збори почалися з того, що заступник мера запропонував перевізникам надати своє бачення з приводу підвищення тарифу перед членами виконкому. Деякий час ніхто не виявляв бажання говорити, і лише через кілька хвилин слово взяв Сергій Вікторович – господар ПП «Шерифф». Перше, що він попросив у представників виконкому, стосувалося безпосередньо моєї присутності на цих зборах як начальника КП «Трамвайно-тролейбусне управління». На його думку, присутність, як він сказав, його прямого конкурента – неприпустимо. Мені дуже приємно, що за такий короткий термін приватні перевізники стали вважати для себе трамвайно-тролейбусне управління серйозним конкурентом і навіть трохи побоюватися його. Це приємно, але сьогодні я хочу написати не про це. Попри все, що відбувається, я все-таки залишився і, як виявилося, недарма. Якщо в загальних рисах описати те, що говорили приватні перевізники, то у них було до влади кілька основних претензій: відсутність обіцяної транспортної реформи, відсутність оптимізованої транспортної мережі, відсутність компенсації за перевезення пільговиків.
Дійсно, наші читачі вже звикли до того, що приватні перевізники намагаються вести якусь гру поза законом та без відома громади міста вирішувати свої інтереси. Ця таємничість та відсутність прозорості в переговорах є підґрунтям для того, щоб вже підозрювати, що міська влада і перевізники вже про все домовилися, а це була просто невеличка вистава для громадськості. Також можна припустити, що перевізники не бачать майбутнього для свого бізнесу в Житомирі, тому не хочуть інвестувати в нього свої капітали.
Вся транспортна реформа в Житомирі, про яку весь цей час говорив Ткачук, під час цієї наради лопнула, як мильна бульбашка. Достатньо згадати, що неодноразово жителі району картонного комбінату вимагали спочатку змін у транспортному сполученні з центром міст, а потім вже, зневірившись та побачивши байдуже ставлення до себе, звільнення Дмитра Ткачука.
Цілком зрозумілі інтереси перевізників. Адже в трамвайно-тролейбусному управлінні ті ж проблеми. Приватний бізнес не може собі дозволити оновити парк і їздити у збиток собі. Але заступник мера Дмитро Ткачук вважає, що комунальний транспорт – може. Адже кому могло прийти в голову купити в лізинг автобуси, а потім майже відразу ж поставити на маршрут дублюючого приватного перевізника, заганяючи ТТУ, що належить нам з вами, в багатомільйонні збитки?
Навіть найбільш лояльні до Дмитра Ткачука члени виконкому побачили явне лобіювання інтересів приватних перевізників з його боку, а брати участь у цій неприкритій афері вони явно не хотіли.
Наостанок кілька слів з офіційного коментаря Дмитра Ткачука. До речі, саме він зараз відповідатиме за стан шляхів у нашому місті. Не дуже хочеться вірити в цю божевільну задумку, але, як то кажуть, поживемо – побачимо. Отже, коментар Дмитра Ткачука:
– Після виконкому в міськраді відбулася зустріч перевізників з представниками влади. Ініціаторами цієї зустрічі були перевізники. Зустріч пройшла у форматі наради, тому ніяких рішень не виносилося. Перевізники скаржилися на відсутність компенсації за проїзд пільговиків, ріст зарплат, цін на пальне і тариф у 5 гривень, який не покриває цих затрат. Хтось порахував, що буде достатньо 7 гривень, хтось порахував, що не менше 12. По суті це були одні емоції. Перевізників вислухали. Що стосується розрахунків і цифр, то за це відповідає департамент економіки, деякі розрахунки повертаються по два-три рази.
Житомирський міський голова Сергій Сухомлин традиційно дещо відсторонився від скандалу, що можна зрозуміти як небажання псувати свою майбутню політичну кар'єру перед наступними виборами: якщо вірити непідтвердженим чуткам, міський голова мріє про те, щоб стати народним депутатом. А якщо таке станеться, лайно у вигляді кредитів, лізингів та іншого доведеться після виборів розгрібати іншому міському очільнику.
Нагадуємо, що з 1 грудня 2017 року пасажири житомирських маршруток платять по 5 гривень за проїзд. У жовтні 2018 року на деяких приміських маршрутах Житомира вартість проїзду зросла на 30%.
Руслан Мороз
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 8 від 28 лютого 2024
Читати номер
Nataliia Savchenko
Сергій reply Nataliia Savchenko
Наталия Алексеева
Владимир Крот
Василий Котенко reply Владимир Крот
Владимир Крот