Що зобов`язані робити ЖЕКи?

Що зобов`язані робити ЖЕКи?
Щомісяця ми отримуємо рахунок із ЖЕКу, так звану «квартирну плату». До цієї платіжки входять послуги з утримання житлових будинків і прилеглих до них територій.

Кожен будинок має свій термін експлуатації – це ні для кого не секрет, у тому числі і для житлових контор, які покликані стежити за тим, щоб наше з вами життя проходило в затишку і безпеці. Більш того, правила утримання житлових будинків і прибудинкових територій працівники ЖЕКів зобов'язані знати напам'ять!

Послуги, які мають надавати жителям багатоквартирних будинків ЖЕКи

1. Прибирання прибудинкової території – щодня;

Відео дня

2. Прибирання сходових клітин;

3. Вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення).

4. Прибирання підвалів, технічних поверхів та покрівлі;

5. Технічне обслуговування ліфтів;

6. Обслуговування систем диспетчеризації;

7. Технічне обслуговування внутрішньо-будинкових систем: гарячого та холодного водопостачання; водовідведення; теплопостачання; зливової каналізації;

8. Дератизація;

9. Дезінсекція;

10. Обслуговування димовентиляційних каналів;

11. Технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності;

12. Поточний ремонт конструктивних елементів внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, розміщених на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків);

13. Поливання дворів, клумб і газонів;

14. Прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами;

15. Експлуатація номерних знаків на будинках;

16. Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води;

17. Енергопостачання ліфтів;

18. Періодична повірка, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі, їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки.

ЖЕК зобов'язаний самостійно підтримувати двори і технічні споруди в належному стані. Зокрема, урядовими нормативами визначено, що ЖЕК повинен здійснювати вологе підмітання вестибюлів, сходових площадок і маршів перших 3-х поверхів, місць перед завантажувальними камерами сміттєпроводів і приміщень загального користування, а також прибирати під'їзди. Зокрема, мова йде про миття вестибюлів, сходових маршів, а також пофарбованих олійною фарбою панелей – 2 рази на місяць.

Окрім того, працівники ЖЕКу зобов'язані по мірі забруднення промивати вікна на сходових майданчиках, обмітати пил і павутину зі стін і стель місць загального користування, протирати підвіконня в під'їздах, віконні грати, поручні, поштові скриньки.

При цьому важливо розуміти, що вимагати з мешканців багатоквартирного будинку окремо оплату за миття під'їзду або посаджені навколо будинку дерева ЖЕК не має права.

Ці послуги входять в квартирну плату, зокрема, йдеться про послугу утримання та обслуговування будинків і прибудинкових територій, за яку споживачі розраховуються щомісяця. Такі тарифи, з урахуванням витрат ЖЕКу на виробництво послуги, встановлюють місцеві влади для кожного будинку окремо, виходячи з вартості обслуговування квадратного метра.

Не варто забувати, що на співробітників ЖЕКів, крім безпосередніх обов'язків по утриманню будинку, покладені зобов'язання з проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи з мешканцями.

Так, згідно з українським законодавством, ЖЕК повинен надавати таку інформацію для мешканців: на фасаді будівлі має бути табличка з назвою вулиці і номером будинку; біля входу в під'їзд – покажчик з номером під'їзду, а також нумерацією квартир, розташованих у ньому. У дворі будинку на видному та прохідному місці повинен розміщуватися список адрес і телефонних номерів диспетчерської служби ЖЕКу, райадміністрації, організацій по наданню послуг тепло-, газо-, електро-, водопостачання і водовідведення, пожежної охорони, відділення міліції, швидкої допомоги, санепідемстанції, аварійних служб житлового господарства.

Двічі на рік (навесні і восени) співробітники ЖЕКу повинні проводити сезонні огляди житлових будинків. У разі необхідності, ЖЕК проводить ремонт покрівлі, фасадів, трубопроводів на горищах і в підвальних приміщеннях, систем водопостачання та центрального опалення, їх регулювання і гідравлічні випробування, а також ремонт вхідних дверей в під'їзд та їх утеплення. Всі ці, а також деякі інші роботи повинні проводитися негайно, щойно проблеми виявлені.

Силами і засобами ЖЕКу здійснюється заміна труб загального стояка, електрощитка на сходовому майданчику і лампочок в під'їзді. Лампочки повинні працювати на кожному поверсі в кожному під'їзді, а також при вході на вулиці. Ліхтарі вздовж доріг також повинні бути справні, їх розміщують приблизно через кожні 40-50 метрів. Щоправда, відповідальність за їх експлуатацію і ремонт ЖЕКи не несуть. Цим повинні займатися в міськенерго. Однак слід пам'ятати, що саме працівники ЖЕКу (а не мешканці) повинні повідомити про непрацюючі ліхтарі у дворі у відповідну службу.

Мешканці, які проживають у неприватизованих квартирах, мають право вимагати від ЖЕКу заміни таких технічних засобів житлових будинків у разі, коли їх експлуатаційні терміни (згідно з українським законодавством) перевищено: газових і електроплит – 20 років; сталевих ванн – 25 років; чавунних емальованих ванн – 40 років; унітазів – 20 років; кухонних мийок і раковин – 15-30 років; водорозбірних кранів – 10 років; дерев'яних рам – 40 років; вхідних дверей в квартиру – 40 років; підлоги паркетної – 30 років, з лінолеуму – 10 років, з плитки – 10 років.

Згідно законодавства, існують планові і позапланові огляди житлових будинків відповідними фахівцями житлово-експлуатаційних контор. З позаплановими все ясно – їх проводять після аварій, стихійних лих і т.д. За їх результатами роблять безкоштовні ремонти. Що стосується планових оглядів, то їх ділять на загальні і профілактичні.

Споживачі житлових послуг одержують на руки коротеньке повідомлення: в одному рядку – вартість тарифу (завжди за всі послуги) і нарахована сума грошей до оплати, в іншому – про борг.

Права і обов'язки ЖЕКу регулюються ст. 21 закону України «Про житлово-комунальні послуги».

ЖЕК

Адрес

Телефон

КВЖРЕП № 1

вул. Старочуднівська, 12

24-54-57, 24-54-56

КВЖРЕП № 3

вул. Черняховського, 13

22-28-47, 22-55-83, 22-28-83

КВЖРЕП № 4

вул. Потапова, 7

41-70-76, 41-72-30

КВЖРЕП № 5

вул. Старовільська, 14

37-24-58, 37-34-39, 37-51-57

КВЖРЕП № 6

проспект Миру, 2

25-42-48, 25-08-20, 25-47-70

КВЖРЕП № 8

вул. Київська, 55

37-23-89, 37-45-63, 34-50-02

КВЖРЕП № 9

вул. Київська, 94

36-23-32, 36-04-27

КВЖРЕП № 10

вул. Вітрука, 56

33-09-88, 33-49-36, 33-40-81

КВЖРЕП № 11

вул. Гоголівська, 16

37-25-58 , 37-45-81

КВЖРЕП № 12

вул. Гагаріна, 18

34-05-29 , 34-24-46

КВЖРЕП № 13

проїзд Тутківського, 15

33-19-54, 33-19-35

КВЖРЕП № 14

вул. Гречка, 5

26-82-38 , 26-85-61

КВЖРЕП № 15

вул. Войкова, 23

25-04-19, 25-42-17, 25-95-07

КВЖРЕП № 16

вул. Шевченка, 24

22-34-61, 22-18-36

Куди звертатися, якщо вас ігнорує ЖЕК

Якщо в житлово-експлуатаційній конторі вас все ж таки ігнорують, ви можете скаржитися заступнику голови вашої районної адміністрації, що відповідає за ЖКГ, у Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства.

Що необхідно робити споживачеві для захисту своїх прав

В разі, якщо у Вас виникають претензії до роботи ЖЕКа, можна діяти декількома способами.

Перший спосіб

Вимагати того, що ЖЕКу однозначно під силу: складення актів-претензій з приводу якості послуг, зокрема актів у разі аварійних ситуацій в квартирі; проведення перерахунків за ненадані або неналежним чином надані послуги; оперативне усунення невеликих аварій; проведення елементарних планових робіт з підтримки будинку в нормальному стані – тої ж таки гідравлічної промивки системи теплопостачання перед початком опалювального сезону або знищення гризунів; проведення планових техоглядів будинку, щоб вчасно скласти плани поточного ремонту і заявки до бюджету на виконання капітального ремонту.

Другий спосіб

Піти на принцип та примусити ЖЕК зробити все через суд – оскільки, є у ЖЕКа гроші чи ні, він зобов’язаний утримувати будинок згідно із законодавчими документами, і якщо внаслідок неналежного утримання будинку споживачам було завдано збитків, тоді суд, як правило, ухвалює рішення про компенсацію цих збитків.

Відповідно до пункту 5 статті 20 Закону «Про житлово-комунальні послуги», споживач має право на зменшення в порядку, визначеному договором або законодавством, розміру плати за надані послуги у разі їхнього ненадання або надання не в повному обсязі, або у випадку зниження їхньої якості. Також відповідно до пункту 7 тієї самої статті цього закону отримувати від виконавця компенсацію в розмірі, визначеному договором, рішенням суду чи законодавством, за перевищення нормативних термінів на проведення аварійно-відновлювальних робіт.

Право на перерахунки за зовсім не надані або вчасно не надані послуги є для споживача дійсно могутнім інструментом у відстоюванні своїх прав.

За допомогою перерахунків можна взагалі довести квартплату до нуля, оскільки усунення більшості несправностей ЖЕКом відбувається з порушенням термінів, якщо взагалі відбувається.

Ілона-Анастасія Карпич.

Опитування

Який жек впершу чергу треба перевірити?

 

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up