Не користувалися банківською картою, а потім виявили заборгованість - що робити?

Не користувалися банківською картою, а потім виявили заборгованість - що робити?

Кожна третя скарга споживачів фінансових послуг до Національного банку стосується кредитних відносин із банками. 

Однією з поширених проблем щодо вирішення яких звертаються до НБУ є така:

клієнт у банку отримав карту, щомісячний платіж за її обслуговування складає умовно 20 грн. Упродовж тривалого часу – 2-3 років – він не користувався картою, а потім виявив, що має заборгованість перед банком на суму умовно 20 тис. грн (або й значно більшу).

Справа в тому, що банк самостійно відкрив кредитний ліміт, щоб за рахунок нього списувати кошти за обслуговування картки. Водночас споживач не підписував із банком кредитного договору, а також не отримував від банку інформації про реальну річну процентну ставку за відкритим кредитом та про платежі у випадку прострочення.

Відео дня

Як вирішити таку ситуацію?

Вам варто спочатку звернутися безпосередньо до банку і вказати на відсутність кредитного договору з установою. Поясніть працівникам банку, що вам не надавалась інформація про реальну річну процентну ставку, загальну вартість кредиту, платежі у випадку прострочення.

Наголосіть, що вимоги банку про погашення боргу за кредитом є  безпідставними, адже банк списав борг та відсотки за рахунок кредиту, на який ви навіть не погоджувалися.

Упродовж місяця банк має надати вам відповідь. Якщо вона вас не задовольнила, звертайтеся до Національного банку. Профільний підрозділ – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг – розгляне скаргу і звернеться до банку за поясненнями, якщо ваші права справді були порушені.

Практика свідчить, що після звернень Національного банку до банків у таких ситуаціях банки переважно погоджуються з аргументами регулятора та споживача і в результаті списують нарахований борг.

Зокрема, у ситуаціях щодо звернень, які надходили до НБУ, регулятор використовував такі аргументи:

  • відповідно до Умов та правил надання банківських послуг самого банку він може списувати платіж за рахунок наявних на рахунку коштів (а не відкриваючи кредит);
  • відповідно до Умов та правил надання банківських послуг самого банку списання платежу за обслуговування карти припиняється, якщо картою не користуються протягом 90 днів;
  • споживач не підписував кредитний договір та не давав згоду на встановлення кредитного ліміту, що є вимогою українського законодавства;
  • споживач не був ознайомлений із документами, де вказано реальну річну процентну ставку за кредитом, його загальну вартість, платежі у випадку прострочення, що є вимогою українського законодавства.

Довідково

У рубриці "Питання дня" ми аналізуємо конкретні звернення до Національного банку. Споживачам це має допомогти ліпше орієнтуватися, в яких випадках є ознаки порушення їх прав та як варто діяти. А банкам – розуміти, як побудувати свою роботу, аби споживачі справді розуміли умови отримання послуги та могли сумлінно виконувати свої зобов’язання.

Джерело: НБУ

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі (2)
  • Николай Соболев

    Якщо бажаєте взяти кредит, то раджу почитати статтю, яка поможе вам вибрати кредитора http://www.mukachevo.net/ua/news/view/2086982

  • Ігор

    Дякую за корисну інформацію. Також підготував невеликий матеріал про захист платіжної картки від шахраїв: https://youtu.be/v4chDvihUjA

Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
17:00 Продаж авто: скільки платити податків 16:06 Повірка лічильника води: що потрібно знати 15:45 У Житомирі чоловік замаскував коноплі, які сягали людського зросту, у кукурудзі та малині 15:24 Дві жительки Житомирщини втратили більше 100 тис. грн, перейшовши за лінками для «підтвердження платежу» Від читача 21:56 Українська поезія в Берліні . Літературне об'єднання "Жито.Мир" 15:00 За добу на Житомирщині ліквідовано 4 пожежі 14:40 Малий та середній бізнес може отримати грант до 150 000 грн на юридичний супровід: як долучитися 14:20 З історії у забуття: у Житомирі остаточно знесли кінотеатр «Першотравневий» play_circle_filled 14:00 «Доступні кредити 5-7-9%»: від початку 2025 року підприємці Житомирської області уклали 646 пільгових кредитних договорів 12:49 На Житомирщині 100 працівників з інвалідністю мають цьогоріч адаптовані робочі місця 12:20 Стали відомі переможці відкритого чемпіонату Житомира з баскетболу 3х3 12:00 Житомирщина вимирає: у 2025 на кожного новонародженого припадає троє померлих 11:40 Звягель запрошує на заходи до Міжнародного свята літератури і мистецтв «Лесині джерела»: програма 11:20 СБУ та Нацполіція затримали у Житомирі рекетира на повторному вимаганні «боргу» ще з одного підприємця 11:00 До 5 років позбавлення волі засуджено житомирянина, який напав на свого сусіда з ножем 10:40 У Бердичівському районі двоє підлітків побили 8-річного хлопчика: батьки відмовилися подавати заяву 10:20 Малинська міська рада скасувала результати конкурсу на посаду директора лікарні, який виграла PR-менеджерка 10:00 На Звягельщині випадковий водій допоміг повернути 6-річного хлопчика, який втік з подвір`я і блукав трасою 09:40 За добу противник втратив 1180 вояків, 135 БПЛА, 47 артсистем 09:20 180 бойових зіткнень - оперативна інформація станом на 08:00 18 липня щодо російського вторгнення
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up