Як у Житомирі будуть запроваджувати систему адресних грошових виплат, дізнавались журналісти «20 хвилин».
Незабаром облдержадміністрація має затвердити розміри щомісячних виплат пільговикам, а органи місцевого самоврядування повинні вирішити, чи давати гроші людям на проїзд на руки, чи залишити все, як є зараз.
На сьогодні у Житомирі майже 60 тис. осіб можуть користуватись пільгами на проїзд, проте під перелік категорій, які зазначені в постанові Кабміну про монетизацію, підпадає лише 18 тис. 686 містян.
За якою схемою діятиме монетизація пільг і чи вигідно це місцевій владі, коментує заступник мера Дмитро Ткачук.
«Наразі в підвішеному стані перебувають дві категорії, одна з яких найчисельніша - пенсіонери за віком та інваліди 3 групи. Пільга на проїзд для них сьогодні не передбачена Законом України і, відповідно, не врахована в постанові про монетизацію. Таких осіб в Житомирі майже 40 тис.», - пише заступник мера на своїй сторінці у Фейсбук.
Сума очікуваної виплати для людей може становити 90-108 грн на місяць. За словами чиновника, цих коштів буде недостатньо для комфортного користування пільговим правом проїзду.
«Відносно незначна сума для осіб, які часто користуються транспортом, але суттєва при розрахунку навантаження на міський бюджет. Перспективи грошової монетизації, навіть зазначених категорій, на місцях є доволі примарними, як з позиції органів місцевого самоврядування, так і з точки зору самих користувачів у містах», - наголошує Дмитро Ткачук.
За задумом постанови КМУ, саме органи місцевого самоврядування, в разі погодження на такий механізм монетизації, повинні забезпечити ці виплати. Дмитро Ткачук зазначає, що міська влада має свої думки та ідеї з цього приводу, які презентують найближчим часом.
Сама ж готівкова монетизація, яку пропонує уряд, охоплює усі види транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах. Винятком є залізниця та річковий транспорт.
Підприємства-перевізники, своєю чергою, обома руками за монетизацію пільгового проїзду. На їхню думку, зникне та напруга, яка існує, коли людина заходить в автобус і не оплачує проїзд, а показує посвідчення.
«Для нас, перевізників, водіїв, і для самих пільгових категорій була б дуже зручною система монетизації. Не було б непорозумінь морально і фізично. Адже виникає певне обурення і з боку водія, бо через велику кількість пільговиків він не може зібрати плановий виторг у касу. Я розумію, що адресна сума, яку пропонують пільговикам, дуже мала, але треба шукати вихід. Якщо у Житомирі буде запроваджена монетизація пільг, кожна людина платитиме за проїзд, зникне величезна кількість непорозумінь.У нас міський маршрут, район ринку, кладовище, тож наразі дуже тяжко: водії працювати не хочуть, вони виснажені, бо коли в тебе повна маршрутка людей, з них тільки 2 людини заплатили, це просто невигідно», - коментує журналістам «20 хвилин» перевізник м. Житомира Валентин Савіцький.
У Житомирі, за даними міської ради, станом на сьогодні близько 10 перевізників облуговують громадян. Підприємці наголошують, що вони «не отримують ніякої компенсації з пільгових категорій громадян, тому це – великі суми втрат».
Нагадаємо, 30 березня суд визнав незаконними часові обмеження безкоштовного проїзду для пенсіонерів у житомирських маршрутках, але на сьогодні рішення в дію не вступило і може бути оскаржене протягом місяця.
Аліна Бойко
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер