У Житомирі 15 лютого знову почалася «війна» між перевізниками й чиновниками мерії, однак жертвами цих «бойових дій» стали знову жителі міста.
У маршрутках № 23 з`явилися оголошення, що з 15 лютого перевізник відмовляється перевозити пільговиків.
«У ході перевірки було встановлено, що в салонах автобусів розміщені оголошення щодо перевезення певних пільгових категорій громадян за свій рахунок з 15.02.2019 року. Дані оголошення було вилучено та долучено до документів перевірки», – інформують у міській раді.
Заступник начальника управління транспорту та зв'язку Житомирської міської ради Валентин Васянович розповів, що управління транспорту доручило перевізнику ФОП Добровінському зняти всі оголошення з салонів автобусів. За результатами перевірки складено акт про порушення умов договору з наступним накладенням штрафних санкцій.
Сам перевізник Олег Добровінський у своїй заяві пояснює свої дії тим, що «не може конкурувати з другими маршрутами та несе величезні фінансові втрати». Те ж саме він підтвердив у телефонній розмові з журналістами.
Спробуємо розібратися в ситуації, яка виникла в місті вже досить давно, але ніяким чином не вирішується. На сьогодні повністю відсутня система комунікації між жителями міста та мерією. Влада нас не просто не чує, а, можливо, взагалі не бажає цього робити?!
Голова громадської організації, яка займається відстоюванням інтересів містян «Центр розвитку громади та суспільних комунікацій», Олександр Рошко наводить приклад: «Ми відкриваємо сьогодні Фейсбук і читаємо, що водій нагрубив, водій когось набив, когось висадив... Але міська влада, чиновники, які повинні реагувати на це, ніяким чином не реагують! Їм взагалі байдуже, тому що за це з них ніхто не питає!»
Міський голова Сергій Сухомлин обіцяє вирішити проблему транспорту, його заступник з транспортних питань Дмитро Ткачук обіцяє... А тим часом обіцяної нової транспортної мережі і пріоритету для комунального транспорту так ніхто і не побачив. Кількість дублюючих рух комунального транспорту приватних маршруток росте, як на дріжджах, при цьому управління транспорту дивується, чому падає виручка ТТУ, і жодним чином не реагує на пропозиції управління про внесення змін у вже існуючі маршрути. Здається, що Дмитро Григорович став забувати про те, що саме він курує не тільки комунальне підприємство, а й приватних перевізників, які і валідатори обіцяли встановити після підвищення тарифу, і рухомий склад оновити, але замість цього GPS-трекери самостійно вимкнули і їздять, як заманеться, бо не виконують графіків руху і не несуть за це ніякої відповідальності.
Дуже зручна позиція. Провальна реформа заступника мера і байдужість управління транспорту вбивають не лише комунальне трамвайно-тролейбусне управління, а й усю транспортну систему загалом.
Будь-яка проблема не вирішується у міській раді. Але у цьому випадку міська рада повинна забезпечити якісне транспортне сполучення. Містян не повинно цікавити, хто це буде робити. Влада повинна чітко розписати правила, яких всі будуть дотримуватися. Цього немає. Потрібно нарешті вивчити пасажиропотік з урахуванням не лише тих маршруток, які «прописані» в місті, але й усіх, які курсують вулицями міста. А це й приміські маршрути, які чомусь обслуговують саме центр міста. Вони також знімають пасажиропотік. Немає правил комунікації між пасажиром та водієм.
«Заходить дитина, і водій вимагає у неї учнівське посвідчення. Це, може, правильно, але де це написано? Дитина у вісім років не повинна вступати в конфлікт з водієм, а водій з дитиною тим паче! Яким чином водій має спілкуватися з дитиною? Хто повинен це контролювати? Цього, на жаль, не знає ніхто. Кожен гребе на себе. Бізнес знахабнів! А громада пройшла бар'єр байдужності. Будуть бити, вбивати, красти, ґвалтувати, але кожен перехреститься, скаже: слава Богу, що не мене, та піде далі», – обурюється Олександр Рошко.
Приміські маршрути перетягують на себе частину пасажирів, які можуть заплатити. А ті, хто не може, їдуть міськими маршрутами, які практично не отримують за це кошти та їм ніхто не збирається їх компенсувати, незважаючи на гучні заяви міського голови. Тобто знову ми маємо повну відсутність комунікації між членами громади і владою. Доки ми самі не будемо захищати свої інтереси, ніхто наші інтереси не захистить. Досить сумні висновки, але почалося все з одного оголошення у маршрутці...
Руслан Мороз
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер