Майже шість років війни, але не для «патріотів» з міськради, які знову уклали договір на обслуговування сумнозвісних валідаторів з російською фірмою «Сімбол Системс».
В суботу та неділю багато хто з містян був дуже неприємно здивований, побачивши списання коштів зі своїх карток нібито за поїздки у міському транспорті. Але, наприклад, в автора цих рядків списання почалося з самого ранку. Ця пригода торкнулася ще багатьох житомирян, та так, що вже сам міський голова Сергій Сухомлин змушений був відреагувати на цей випадок. Тільки уявіть собі: майже пів міста житомирян, які вночі їздять неіснуючим транспортом, ніби зомбі. Жартувати можна далі, але такий собі «зомбіапокалапсис» місцевого, житомирського, розливу влаштувало комунальне підприємство «Житомиртранспорт», яке починаючи з суботи та неділі, почало раптово списувати з карток містян плату за неіснуючі поїздки.
Коли почалися обурення серед містян, то на сайтах КП «Житомиртранспорт» та Житомирської міської ради з’явилися повідомлення наступного змісту: «Щодо роз'яснень відносно списання з банківських карток при оплаті проїзду. На жаль, в ніч з 12.03.20 на 13.03.20 відбувся збій у роботі серверів системи АСООП в зв'язку з аварійним відключенням енергопостачання. Це стало причиною відсутності інформації в Системі по проїздах у міському транспорті. Протягом 13.03.20 працівниками КП «Житомиртранс» система була відновлена та запрацювала у штатному режимі. Вся інформація по проїздам жителів громадським транспортом за 11.03.20-13.03.20 вже потрапила на банківський сервер, тому багато жителів побачили одразу декілька списань з банківської карти. Просимо усіх уважно перевірити дати списань та порівняти з фактичним проїздом у транспорті».
А от чому у комунального підприємства відсутні «нормальні» телефони і зв’язатися з ними можна тільки за допомогою месенджерів Вайбер та Телеграм – це окрема розмова. На всі намагання отримати відповідь по Вайберу співробітники «Житомиртранспорт» просто відповідали, що нададуть інформацію завтра-післязавтра на каналі СК-1, на сайті та інше… Тобто «відморожувались» по повній.
Ми спробували звернутися до ПриватБанку, що випустив картки, якими користуються також багато містян. Але на «гарячій лінії» нам повідомили, що це проблема банку-еквайєра, тобто тієї організації, яка відповідає за збір грошей при розрахунку з терміналів та валідаторів.
Після наполегливих спроб з’ясувати причину появи незрозумілих транзакцій на сторінці управління транспорту і зв'язку Житомирської міської ради у фейсбуці нас почали запевняти: «Як ми раніше і зазначали, більшість випадків списання – це списання коштів за попередні поїздки, які не були авторизовані раніше. Причина затримки списання коштів полягає в аварійному припиненні енергопостачання до серверу системи».
Нісенітниця цього пояснення полягала в тому, що в багатьох чітко в «особистому кабінеті» системи було видно, що списання були продубльовані. Тобто двічі-тричі з кожного з нас списали гроші за одну й ту ж поїздку. Тобто, простіше кажучи, нас обікрали.
На сторінці Житомирської міської ради в тому ж фейсбуці з’явилося знову повідомлення про нібито списання грошей за попередні поїздки: «Як раніше повідомляли у КП «Житомиртранспорт», у ніч з 12.03.20 на 13.03.20 відбувся збій у роботі серверів системи АСООП. Тому багато жителів побачили одразу декілька списань з банківської карти за проїзд у громадському транспорті. Просимо усіх уважно перевірити дати списань та порівняти з фактичним проїздом у транспорті. Керівництво підприємства інформує, що у більшості випадків – це списання коштів за попередні проїздки, які не були авторизовані раніше. Причина затримки списання коштів полягає в аварійному припиненні енергопостачання до серверу системи». З’явилося навіть посилання на форму-звернення, яку пропонувалося заповнити, та запевнення в тому, що представники КП «Житомиртранспорт» обов'язково розглянуть та опрацюють її.
Цікаво, яким чином вони мали це зробити?
Трохи історії… Наше видання вже публікувало матеріали на тему валідаторів, хлопчиків-патріотів з КП «Житомиртранспорт» та про інші кримінальні речі.
Нагадаємо, не без участі колишнього заступника міського голови Дмитра Ткачука та колишнього очільника КП «Житомиртранспорт» Іван Фурлета, що пропагували ідеали Майдану та Революції гідності, було укладено договір на обслуговування системи зі збору оплати за проїзд у місті Житомирі з ТОВ «Сімбол Системс», яка де-факто і де-юре належить представникам Російської Федерації. Це дуже «патріотично». Особливо на шостому році кровопролитної війни.
Кінцевим бенефіціарним власником зазначено компанію «Фріотрон холдінгс лімітед». Там же є дані про засновників: Васін Юрій Валерійович, Російська Федерація, 123098, місто Москва, вулиця Гамалії та Лаврентьєв Леонід Геннадійович, Російська Федерація, 125195, місто Москва, вулиця Біломорська. Цікаві дві речі: в якості українського партнера-засновника зазначено ТОВ «Ідентех-Україна»: 04071, м. Київ, Подільський район, вулиця Ярославська, будинок 39-Г, з внеском до уставного фонду аж у 52,50 грн! Тобто з долею в 0,1%! А ось компанію «Фріотрон холдінгс лімітед» зареєстровано на далекому Кіпру: м. Нікосія, вул. Георгіу Каріу. Відповідно внесок до уставного фонду в розмірі 52 447,50 грн. Тобто 99,9%! Чи є сумніви в когось в тому, кому належить насправді нібито «українська» компанія?
Ситуацію з гумором прокоментував для житомирських ЗМІ міський голова Сергій Сухомлин: «Тільки спокій! В результаті проведення технічних робіт на "Житомиртранспорті" списання коштів за минулі поїздки відбулося практично одночасно. Перевірте попередні поїздки в плані списання. "Житомиртранспорт" не списував зайві поїздки (на 99%). Перевіряємо», – написав Сухомлин.
Але якщо ми зайдемо на сайт Житомирської міської ради, то дізнаємося, що обов`язки директора підприємства було покладено на Олену Кирилюк. «Розглянувши подання заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Шевчука О. С., виконання обов’язків директора комунального підприємства «Житомиртранспорт» Житомирської міської ради покласти з 21 січня 2020 року на заступника директора цього підприємства Кирилюк Олену Олександрівну», – зазначається у документі.
Але ще цікавіше, чому мовчать наші «патріоти» та керівництво міської ради, якщо на сайті держзакупівель ми знаходимо тендер на 180 тисяч гривень на «Технічну підтримку програмного забезпечення», який чудово виграло ТОВ «Сімбол Системс» і з яким 6 лютого 2020 року Олена Кирилюк уклала договір № 22/01/20. Тобто під час складної ситуації у країні всі дані з банківських карток житомирян повністю доступні представникам російської фірми. Згадуються обіцянки Івана Фурлета про казкову систему контролю за перевезенням пасажирів у Житомирі, але при цьому він також розповідав про те, що на роботу були набрані студенти з «політеху». Ось ці «студентики» і наробили такого, що зараз без відома власників банківських карток в них з рахунків було списано кошти за неіснуючі послуги. При цьому всі роблять вигляд, що все нормально.
Приблизно підраховуючи тільки заявлені у соціальних мережах скарги, можна зробити припущення, що з рахунків житомирян зникло за один раз не менше 60 тисяч гривен. Але назвати точну цифру неможливо, адже доступу до серверів не має у Житомирі майже ніхто. Навіть перевізники не мають інформації, скільки їм винне КП «Житомиртранспорт», а банки повторюють мантру про банківську таємницю. Але все ж приблизні розрахунки зробити можливо.
Ситуація, яка склалася цими вихідними, довела, що нею зобов’язані зацікавитися відповідні структури. Наприклад, підрозділ кіберзлочинності Національної поліції повинен пояснити житомирянам, як так сталося, що на шостому році війни повний доступ до кондиційної інформації з власних карток містян має російська фірма. Прокуратура зі свого боку, напевно, має пояснити, яким чином та відповідно до яких законів України взагалі здійснює свою діяльність ТОВ «Сімбол Системс» разом з КП «Житомиртранспорт» Житомирської міської ради. А також, на думку житомирян, з чиїх карток були списані гроші, Служба Безпеки України повинна також пояснити, який взагалі зв'язок між цими двома фірмами.
Руслан Мороз
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 19 від 2 липня 2025
Читати номер