Після підвищення вартості проїзду в маршрутках житомиряни скаржаться, що платять тепер чи не вдічі більше, а зміни якості сервісу досі не відчули. Однак і самі перевізнки, які так довго добивалися перегляду тарифів, уже не так раді реформі й нарікають на збитковість.
На засіданні міськвиконкому 19 липня начальник управління транспорту і зв'язку міськради Вікторії Климчук-Побережник розповіла, що все ж таки змінилося за цей період і з якими проблемами стикаються щодня влада, пасажири і перевізними.
Перші штрафи
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити Lada в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
Житомирських перевізників почали карати за порушення умов договору. Управління транспорту і зв'язку міськради здійснювало перевірки і надсилало листи перевізникам, які мають сплатити штраф. За словами начальника управління Вікторії Климчук-Побережник, деякі перевізники вже ці штрафи сплатили:
“Перевізник приносить нам квитацію, яка засвідчує, що штраф уже сплачено. На даний момент таких актів складено і надіслано листів 22, 6 штрафів уже оплачено”, - розповідає Вікторія Климчук-Побережник.
П'ять “древніх” машин всупереч умовам угоди
Однією з умов підвищення вартості проїзду було включення в додаткову угоду пункту про заміну транспортних засобів, рік випуску яких старший 2008 року. За словами начальника управління транспорту, майже всі перевізники привели у відповідність траспортні засоби. Зокрема, 18 з 23-х маршруток, які не відповідали вимогам замінили. Предметом суперечки стали інші п’ять автомобілів. Перевізники маршруту № 1 і № 23 стоять на своєму й стверджують, що ці транспортні засоби в гарному стані. Управління транспорту і зв'язку міськради вивчило це питання і звернулося до членів виконкому з пропозицією створити комісію за участі управління та членів виконкому й перевірити, чи можна лишити ці машини.
“Не очікували, що так збільшиться кількість пасажирів”
Також Вікторія Климчук-Побережник розповіла, що після підяття вартості проїзду стикнулися з такою проблемою, як сутички між водіями та пільговиками, між платною та пільговою категоріями громадян.
“Платні пасажири звертаються до управління стосовно того, що велика навала пільгових категорій в маршрутці — люди не можуть комфортно їхати чи навіть взагалі зайти до маршрутки. Ніхто не очікував, що так збільшиться кількість пасажирів. Ще одна проблема — плутаниця з пільговими категоріями, - жаліється начальник управління транспорту. - Також окрема робота проводиться з водіями, які не зупиняються на зупинках і не підбирають пасажирів, вважаючи, що це пільгова категорія громадян”.
За словами Климчук-Побережник, єдине бачення вирішення проблеми — обмежити проїзд пільгових категорій у часі.
Пасажири без електронних квитків — маршрутки без валідаторів
Заступник міського голови Дмитро Ткачук запевнив, що вже у вересні у житомирян-пільговиків з'являтимуться електронні картки. Ну а поки переважна більшість не користуються ними — у зчитувачах немає сенсу.
“Пункт щодо валідаторів залишається в угодах з перевізниками. Чому ми ставили термін до кінця року? Тому що встановити валідатори перевізникам у момент, поки люди не мають безпосередньо самої карти, яка буде валідуватися і яка забезпечує проїзд — не має логіки, це буде елемент інтер'єру”, - пояснює Дмитро Ткачук. За його словами, минулої п'ятниці (14 липня) було проведено аукціон по закупці 80 тисяч карт і з вересня планується їх поширення.
“50 тисяч таких карт підуть пільговим категоріям громадян. Після того, як у людей будуть на руках карти — буде доцільно втановлення зчитуючих засобів. Тому до кінця року цей процес буде завершено”, - запевнив Дмитро Ткачук.
Що ж стосується питання, чому водії не видають пасажирам квитки, чиновник пояснив: “Функція контролю видачі квитків і оплати за проїзд (тому що квиток — це договір між перевізником і пасажиром) покладена на Державну фінансову інспекцію. Сума штрафу за дане порушення складає 1 гривню. Ось відповідь на питання, чому не дають квитки. Штраф 1 гривня за невиданий квиток — це в 5 разів менше, ніж вартість того самого квитка”, - розповів Дмитро Ткачук.
Приміські перевізники “обкрадають” господарів міських маршрутів
Про проблеми, з якими стикаються внаслідок реформи самі перевізники, розповіла на засіданні міськвиконкому засновниця ПП «Іваницька Т.В.» Тетяна Іваницька:
“Ця реформа по заміні транспорту йде вже 3 роки. Тому коли ми розмовляли з міським головою, з комісією, говорили, що тризначні (приміські — прим.ред.) маршрути підуть з міста і дадуть можливість розвиватися місцевим перевізникам. Сьогодні місцевий перевізник забирає 20 пільговиків на зупинці, а трьозхначний бере 2 і їде через центр міста, забирає платного пасажира, - нарікає Тетяна Іваницька. - Сьогодні наші водії йдуть, збираються не виходити. За рік 6 перевізників пішли з маршрутів”.
Думку про те, що приміські перевізники почерпнули від реформи лише вигідні для себе умови, збільшивши прибуток і нехтуючи пільговиками, розділив і член виконкому Руслан Годований: “Підтримую позицію, що не можуть одні користуватися приміським проїздом і не возити пільгові категорії, а інші змушені возити, бо залежать від міської ради. Або ми відправляємо їх “окольними путями” і хай по місту нам не їздять, змінюємо їм маршрути і ця комісія має це вивчити, або хай вони беруть наших пільговиків тут. Тому я прошу комісію перевірити не тільки, як виконується договір, але і вивчити можливість, щоб ці маршрутки або не їздили по місту, або підкорялись загальним правилам», – пропонує Руслан Годований.
Зрештою, члени виконкому доручили новоствореній комісії перевірити не лише вік п’яти маршруток, а й вивчити питання щодо введення рівних умов проїзду по місту як для приміських, так і міських маршруток.
Анастасія Кузьмич
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер
Олена Юхимчук