Ну що, приїхали? Проблеми і реалії транспортної мережі Житомира

Ну що, приїхали? Проблеми і реалії транспортної мережі Житомира

Вкотре без вивчення транспортних потоків у Житомирі міська влада змінила маршрути та провела конкурси – і все безуспішно.

У вересні у Житомирі змінилася мережа руху тролейбусів. Також були проведені конкурси на автобусні перевезення. В підсумку маємо, що одразу після оголошення результатів конкурсу кілька перевізників відмовилися від виграних маршрутів через різке подорожчання газу. Тож як наслідок чекаємо на вже оголошене збільшення тарифів з перевезення громадським транспортом. До того ж міська влада попередила, що всі приміські маршрути, які підпорядковуються обласній владі, відмовилися від валідаторів.

Циклічна ситуація

Патова ситуація, яка свідчить про перманентні проблеми з транспортним сполученням у місті та нездатністю міської влади їх вирішити. Адже майже щороку нас запевняють, що ось-ось останнє збільшення тарифів, і в нас буде просто чудове транспортне сполучення між усіма районами міста. А по факту ми маємо щоразу тільки нові проблеми та незрозумілі маршрути.

Основною обіцянкою минулого разу, навіть кількох разів, було встановлення у всіх маршрутках GPRS-трекерів та валідаторів. Проти валідаторів із самого початку житомиряни бунтували, але всупереч гучним скандалам з повторним зняттям грошей з карток та сумнівним походженням самих валідаторів, все ж змирилися та почали очікувати, коли молода команда мера» втілить в життя ці чудові проєкти. Але, крім балачок, молоді новатори нічого так і не змогли реорганізувати, крім того, вляпалися в низку фінансових скандалів, від яких КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» продовжує трясти, як від землетрусу у 9 балів, і просто зробили вигляд дуже ображених невдячними містянами геніальних новаторів й зникли у невідомому напрямку. До речі, дехто зі згаданої молодої команди почав з’являтися на аналогічних посадах в інших областях України. 

Якщо підсумувати подібну діяльність, то висновків два: перший – Житомирський міський голова своїх не кидає напризволяще, навіть якщо вони повні бовдури, другий – зруйнували транспортну систему у Житомирі, зруйнують її й по всій державі.

Підозра керівнику ЖТТУ

У багатьох викликали певне здивування результати конкурсів на автобусні перевезення по місту, адже власне комунальне підприємство майже нічого не виграло, проте після затримання СБУ очільника КП «ЖТТУ» все стало на свої місця.

Нагадуємо, що минулого тижня керівнику КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» було оголошено підозру у постійних порушеннях тендерного законодавства. Через недбалість чиновника міський бюджет зазнав збитків більш ніж на 3 мільйони гривень – про це повідомив пресцентр СБУ на власному офіційному сайті.

«За наявною інформацією, зловмисник тричі за рік переглядав угоду з підприємством, яке виграло тендер на постачання електроенергії очолюваному ним депо. І щоразу ціна на електроенергію для міського електротранспорту росла. В середньому – на 10 відсотків порівняно з попередньою», – йдеться в офіційному повідомленні спецслужби. Також варто додати, що КП «ЖТТУ» з 12 листопада 2019 очолює Андрій Нечуйвітер.

«Перевірка, проведена фахівцями Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, підтвердила, що ця угода завдала бюджету Житомира збитків більш ніж на 3 мільйони гривень», – зазначили в СБУ. 

Зараз керівнику комунального підприємства, відповідальному за укладення договорів, повідомлено про підозру за частиною 2 статті 367 (службова недбалість) КК. Санкція вказаної статті Кримінального кодексу передбачає позбавлення волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на термін до трьох років та зі штрафом від 250 до 750 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого. 

Спостерігаючи за великою кількістю корупційних справ у судах Житомирської області, можна переконатися, що справу будуть розслідувати якомога довше і закінчиться вона, ймовірно, винесенням суто символічного покарання.

Так вже було неодноразово. Навіть не дивно буде, якщо взагалі порушника виправдають та компенсують йому моральні збитки. Це також вже було по аналогії зі злощасним «Житомирводоканалом» та зайвою сплатою за теплопостачання минулого року.

Тролейбусна лінія на Мальованку

Повертаючись до комунального транспорту, згадаймо й про певні проблеми з місцевими жителями під час будування нової тролейбусної мережі по вулиці Героїв Пожежних. 

Ця, безперечно, чудова ініціатива міської влади натикається на нерозуміння мешканців прилеглих до дороги будинків, навіщо їм взагалі цей транспорт потрібен. Але таємниця легко розкривається, якщо звернути увагу на те, що майже всі межі ділянок не зовсім відповідають зазначеним на плані контурам. А все тому, що певний час назад, коли про будівництво тролейбусної мережі взагалі ніхто навіть гадки не мав, місцеві мешканці саморозширилися, використовуючи тротуари. 

Зважаючи на те, що навколо переважно приватні будинки, ніхто не звертав на це уваги. Згодом домовласники ретельно все легалізували під час приватизації земель та оформили офіційно. А тротуари як явище в цьому районі майже зникли. Отже, зараз і виходить, що встановлювати опору для нової контактної мережі тролейбусного маршруту доводиться або посеред тротуару, або посеред приватної території. У будь-якому разі виникає конфлікт.

До того ж на деяких житомирських телеграм-каналах з’явилася інформація про те, що виділено 2 млн євро – безповоротна фінансова допомога (грант) на будівництво нових тролейбусних ліній. Також дописувачі повідомляють, що горе-водії неодноразово збивали встановлені опори, які падали на паркани та будинки. Дивом обійшлося без жертв.

І знову валідатори

Повертаючись до комунального транспорту, нагадаємо, що на початку 2017 року у тролейбусах та трамваях Житомира встановили перші валідатори для оплати проїзду банківською карткою, проїзним, смартфоном.

У квітні 2019 року жителям міста (пільговикам) почали видавати картки житомирянина – банківську картку Ощадбанку з транспортним чіпом. Людям поставили умову: скористатися нею в електротранспорті можна лише на терміналі, який носить кондуктор. На дверних валідаторах вона не працювала 3 роки.

На початку серпня 2021 року на кількох тролейбусних маршрутах була здійснена нова прошивка валідаторів від КП «Житомиртранспорт». Тепер ці валідатори на середніх дверях почали приймати карту житомирянина для пільгового проїзду. Про це повідомив тоді в.о. директора КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Сергій Лазарєв.

На відміну від комунального транспорту, у приватних перевізників валідатори почали зникати. Отже, скористатися пільгами на маршрутах, підпорядкованих області, які пролягають майже через все місто, стало неможливо. І це всупереч численним обіцянкам.

«До роботи не дібратися, в школу не доїхати»

А поки йдуть розмови про подорожчання, повторимо, міська влада провела кілька конкурсів на обслуговування нових автобусних маршрутів. І одразу з’явилися перші незадоволені. Вірніше, незадоволеними виявилися всі.

«До роботи не дібратися, в школу не доїхати» – саме такі були перші враження від нових автобусних маршрутів у Житомирі після того, як з 2-го жовтня автобуси та маршрутки почали обслуговувати пасажирів за новими маршрутами.

Ба більше, ця реформа знову призвела до чергового колапсу у місті – ніхто уяви не мав, яким саме чином прокладені нові маршрути у місті, й до того ж більшість водіїв відверто чхати хотіли на всі транспортні реформи міської ради, а тому їхали саме так, як їм заманеться, незважаючи на чудово надруковані кольорові оголошення із зазначеними новими маршрутами руху.

З’явилася лавина скарг на невиконання або невідповідність заявленого інтервалу та напрямку руху громадського транспорту. В результаті люди масово спізнювалися в школу і на роботу. Ба більше, їм доводилося користуватися послугами таксі, а це неабиякі додаткові витрати.

Дехто з пасажирів наївно намагався зателефонувати на гарячу лінію управління транспорту міської ради, але без успіху. Слухавку просто ніхто не брав.

У вівторок, 5 жовтня, у міській раді провели брифінг для журналістів стосовно жахливої ситуації з маршрутами у Житомирі. Більшість скарг, за словами заступника міського голови з питань транспорту Олександра Шевчука, пов'язана зі стрімким подорожчанням палива, а саме газу метан.

«На сьогодні ми мали ціну на газ 14, 15, 16, 19 гривень – зараз ми маємо ціну 36-37 гривень, офіційно заявлену Нафтогазом України. Більшість маршрутів у нас на газу, і подорожчання змусило водіїв швидко переобладнуватися на газ пропан-бутан або переходити на бензин, тому більшість машин не змогли виїхати», – зазначив Олександр Шевчук. 

Стосовно маршрутів руху заступник міського голови повідомив, що зміни пройшли по 16 маршрутах.

Поступово за минулий тиждень ситуація почала нормалізуватися, але дуже повільно. Найбільше проблем з виходом автобусів спостерігалися на маршрутах №№ 8, 37, 33. Маршрутне таксі № 44 минулого понеділка на маршрут не вийшло зовсім, у вівторок, 5 жовтня, на маршруті працювало 7 автомобілів.

Аналогічна ситуація виникла з приміським маршрутом № 104, який не працював з 2 по 6 жовтня. Маршрут обіцяли відновити з 7 жовтня, про це повідомила Березівська сільська рада.

Маршрут № 33 «Корабельна – Селецька» з 7 жовтня обслуговує КП «ЖТТУ» – на ньому працюватимуть комунальні автобуси МАЗ. Перші автобуси виходять на маршрут з кінцевих зупинок о 06:00, інтервал руху складає 15 хвилин. Про це повідомив у Facebook Роман Мусійчук.

Чому не вийшов на лінію маршрут № 55? Новий маршрут № 55 сполученням «Богунія – дитяча обласна лікарня», який обслуговуватиме КП «ЖТТУ», минулого тижня також не діяв: комунальні автобуси не виходили на новий маршрут, щоб у разі необхідності забезпечити рухомим складом проблемні маршрути.

За повідомленнями заступника міського голови Олександра Шевчука, домовленості з більшістю перевізників – переможців конкурсу ще не підписані, оскільки вони не виконали вимоги, виставлені міськрадою. Конкурс відбувся, перевізники визначені, але на сьогодні договір підписаний тільки з комунальним підприємством «ЖТТУ», яке обслуговує маршрут № 23.

На сьогодні тільки близько 45% машин мають встановлене GPS-обладнання, тому побачити більшість автомобілів у системі «Дозор» неможливо. Вже кілька років про це йшла мова, і під час минулих підвищень тарифів саме про це наголошувала міська влада. Що маємо врешті-решт? Автобуси № 5, 8 та 30 курсують за старими маршрутами руху. Маршрут № 27 від 7.10.2021 тимчасово не курсуватиме. Не змінювалися і працюють у звичному режимі автобусні маршрути №№1, 7, 58, 33, 26 та 25. За новими маршрутами рухаються №№ 3, 4, 10, 11, 14, 18, 19, 23, 25(А), 44 та 37.

Невакцинований? Ходи пішки

Поки містяни сперечаються з міською владою, Кабмін затвердив нові правила пасажирських перевезень на час карантину. Про це повідомляє пресслужба МОЗ. 

З 21 жовтня міжрегіональні перевезення пасажирів у регіонах з «жовтим», «помаранчевим» або «червоним» рівнем карантину будуть дозволені за умови наявності у всіх водіїв, екіпажу авіатранспорту і пасажирів одного з цих документів:

Нові правила стосуються як регулярних, так і нерегулярних перевезень пасажирів. Йдеться про автобусні маршрути, авіаційний і залізничний транспорт міжобласного сполучення.

Відповідні правила не будуть застосовуватися до міських і внутрішньообласних перевезень.

Як довго житомирянам очікувати нормального транспортного сполучення, залишається під питанням. 

Руслан Мороз, Марія Кравчук

 

Хочете отримувати новини першими – приєднуйтеся до нас у соцмережах

Коментарі

keyboard_arrow_up