Третя частина.
Маршрутки – це зло для міста
Проблема громадського транспорту Житомира – це маршрутні таксі. Маршрутка – це зло для транспортної системи міста. Але альтернативи у найближчі роки місто не має.
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити Lada в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
Транспорт Житомира є жахливим через те, що вже після 21-ї години проблематично добратися з одного району міста до іншого. Тролейбуси масово прямують в депо, а маршрутки починають «зникати» з власних маршрутів.
Управління транспорту та зв’язку міської ради, яке має контролювати дотримання перевізниками умов перевезення та виконання затверджених графіків руху, може щодня поповнювати бюджет міста на десятки тисяч гривень, фіксуючи порушення та застосовуючи фінансові санкції до перевізників.
Але складається враження, що такого управління в місті не існує, інакше як пояснити те, що відбувається з транспортом у місті?
Приватні перевізники мають затверджений графік руху на маршрут, в середньому це час з 6:00 до 23:00. Одні маршрути починають працювати пізніше, інші – раніше. Але середній час закінчення обслуговування маршруту близько 23:00. На практиці ж, окремі перевізники вже о 21:30 припиняють обслуговувати свій маршрут, деякі залишають на маршруті лише кілька автобусів. Чому перевізники так роблять? Відповідь дуже проста: ввечері маршрут не такий рентабельний. Адже вигідніше возити пасажирів у «часи пік», коли усі поспішають додому або на роботу.
Що б мало бути, якщо б управління транспорту працювало?
Усі маршрутки обладнані GPS-трекерами. В режимі реального часу можливо відслідковувати, хто порушує графіки руху і змушувати перевізників працювати відповідно до взятих зобов’язань. Можливо влаштовувати виїзні перевірки: і зранку, і ввечері. Адже робочий час чиновника, який працює в інтересах міста та мешканців, не закінчується о 18:00.
Якщо до цього додати те, що в салонах маршрутних таксі під ногами пасажирів лежать колеса, під час дощу вода біжить з даху, салон брудний, а водій може палити в салоні і одночасно розмовляти по телефону, постає досить логічне запитання – чому житомиряни мають утримувати чиновників, які «закривають на це очі», чи вони утримуються не лише коштом платників податків?
Микола Череднік
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 13 від 3 квітня 2024
Читати номер