Локомотиви і технології зі США. Що може замінити радянські потяги?

Локомотиви і технології зі США. Що може замінити радянські потяги?

У лютому Міністерство інфраструктури вразило українців сенсаційною заявою: у країні може з’явитися високошвидкісна залізниця нового покоління – Hyperloop.

Технологія, яку розробляє відомий американський винахідник Ілон Маск і яку досі ще ніхто не запровадив для масових перевезень. Але, крім цього, міністерство має й інші амбітні плани щодо покращення залізниць. Які саме, дізнався Центр громадського моніторингу та контролю.

Американські локомотиви на українських коліях

Минулого року українські потяги перевезли 206,6 млн пасажирів і 339,5 млн тонн вантажу. Переважно це ще радянські вагони, які потребують якщо не повної заміни, то суттєвого оновлення. Саме тому цього року «Укрзалізниця» планує витратити 18 млрд грн на модернізацію рухомого складу: як пасажирського, так і вантажного. Крім того, близько 10 млрд грн передбачено на 6 інфраструктурних проектів, серед яких електрифікація та реконструкція колій.

«Минулого і позаминулого року саме питання роботи нашої тяги, дефіциту вагонів, недостатнього фінансування пасажирського господарства було одним із найгостріших питань функціонування залізниці, і з цього приводу була найбільша кількість нарікань як з боку вантажовласників, так і з боку пасажирів», – наголосив в.о. «Укрзалізниці» Євген Кравцов.

Перші інвестиції у новий рухомий склад уже зроблені. 23 лютого «Укрзалізниця» уклала рамкову угоду з американською компанією General Electric вартістю 1 млрд доларів. Строк дії угоди – 15 років. Як розповів Президент Петро Порошенко, який був присутній на підписанні, початок угоді поклав його візит до США у червні 2017 року.

«Ми домовилися з президентом США Дональдом Трампом про співпрацю у кількох сферах: оборони, енергетики, машинобудуванні, транспортному будуванні. Я запросив компанію General Electric увійти до Інвестиційної ради, і ми домовилися про співпрацю між залізницею і General Electric», – повідомив Порошенко.

За словами Глави держави, договір передбачає придбання, модернізацію та спільне виробництво 300 локомотивів. Тобто, крім виготовлення 225 нових локомотивів, General Electric займеться технічним оновленням 75 українських тепловозів. Уже цього року «Укрзалізниця» отримає 30 американських локомотивів у фінансовий лізинг. У майбутньому певну частину техніки планується виробляти на українських заводах (одним із варіантів є Крюківський вагонобудівний завод).

«Перша партія з 30 локомотивів передбачає локалізацію виробництва на рівні 10%, в подальшому локалізація має вирости до 40%. Це створення нових робочих місць і інвестиції в українську економіку», – зазначив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

За словами Посла США в Україні Марі Йованович, угода з General Electric вигідна як США, так і Україні, оскільки створить нові робочі місця і допоможе інтеграції економік двох країн. Однак це не єдиний амбітний проект Мінінфраструктури, пов’язаний із США.

Hyperloop по-українськи

Окрім американських локомотивів, в Україні може з’явитись абсолютно нова швидкісна транспортна система за принципом Hyperloop. Це – швидкісний транспорт, який має вигляд наземного трубопроводу із вакуумом, в середині якого рухаються капсули з пасажирами. За задумом Ілона Маска, новий вид транспорту може замінити високошвидкісну залізницю чи авіасполучення, оскільки швидкість капсул може коливатися від 400 до 1220 км/год.

Щоб втілити цю ідею, Міністерство інфраструктури запускає проект транспортних інновацій HypeUA. До ініціативи долучаються спеціалісти Національної академії наук, ДК «Укроборонпром», Octagonal Corporation, ВО «Південмаш», ПАТ «Каховський завод електрозварювального устаткування», Агентство розвитку Дніпра та інші організації.

Проект HypeUA, за словами Володимира Омеляна, передбачає створення інноваційного середовища для розвитку транспортних стартапів. Базою для цього має стати аерокосмічний кластер у Дніпрі, в якому побудують півкілометрову тестову трубу. За словами керівника HypeUA Олександра Озерана, вартість тестового майданчика обійдеться від 11 до 17 млн доларів.

«Наші економісти та інженери підрахували, що будівництво Hyperloop мінімум в два рази дешевше, ніж будівництво євроколії», – зазначив він.

Частина експертів і ЗМІ досить скептично зустріли такі новини, пригадавши досі не добудоване метро у столиці і загалом утопічні обіцянки політиків. Журналісти сумніваються, що проект справді буде реалізований. А директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк вважає, що сьогодні слід дбати про модернізацію вже наявної інфраструктури, а не витрачати гроші на дорогий експеримент.

Однак у міністерстві запевняють, що мають чітку стратегію. Зокрема, проект будуть втілювати у три стадії. На першому етапі науковці вивчатимуть економічну й технологічну доцільність використання Hyperloop в Україні. Вираховуватимуть його ризики і потенціал. Лише після цього команда HypeUA перейде до другої стадії, а саме до тестового будівництва. Причому за приватні, а не державні кошти. Автори проекту планують залучити під будівництво венчурні інвестиції. У разі успішного запуску тестового майданчика розпочнеться промислове виробництво вакуумної залізниці.

Тарифи на Hyperloop, зауважують експерти, коливатимуться залежно від окупності цього проекту. За підрахунками виконавчого директора Українського інституту майбутнього Віктора Андрусіва, квиток може коштувати 500-600 грн, якщо термін окупності проекту розтягнути на десятки років. Водночас, якщо вкладені у проект гроші потрібно буде повернути швидко, то ціна квитка може сягнути 4 тисячі гривень.

Зараз експерти не прогнозують, коли Hyperloop може з’явитися в Україні. Однак сходяться на думці, що модернізації українській залізниці не уникнути.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю

0
0
0
0
Сьогодні у Житомирі Сьогодні у Житомирі
Від криміналу до культури: млявий прогрес житомирських медіа Від криміналу до культури: млявий прогрес житомирських медіа
«Дерибан» на будівництві житомирських амбулаторій «Дерибан» на будівництві житомирських амбулаторій Газове підприємство обходить заборони АМКУ Газове підприємство обходить заборони АМКУ На Житомирщини з’являться відкриті дані про комунальне майно На Житомирщини з’являться відкриті дані про комунальне майно У Житомирі ГЕС знищує екосистему на річці Тетерів. ВІДЕО У Житомирі ГЕС знищує екосистему на річці Тетерів. ВІДЕО
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

17:55 В День довкілля житомирські екологи висадили "дуби Шевченка" та прибрали біля Голубого озера 17:28 Рятувальники Житомирщини закликають громадян дотримуватися правил безпеки під час святкування Великодня 17:07 Сьогодні суд спробував нав'язати Василю Муравицькому безкоштовного адвоката і обрати новий запобіжний захід. ВІДЕО 17:00 Житомиряни успішно виступили на Кубку України з веслування на байдарках та каное Від читача 18:45 Як за 2 місяці заробити більше ніж за рік в Україні! Правда про заробітки, яку не розкаже ніхто! 16:40 У Житомирі пройдуть заходи до 33-ї річниці Чорнобильської катастрофи. АНОНС 16:20 Уже в травні перше тестування ЗНО-2019 16:19 У Магістрат переселять мамонта та створять музейний сад 16:16 Куди звернутися за медичною допомогою на період Великодніх і травневих свят 16:00 35 жителів області цьогоріч отримають відшкодування за встановлену сонячну станцію 15:40 Житомирський музично-драматичний театр запрошує 15:20 На Житомирщині день волевиявлення пройшов спокійно та без грубих порушень правопорядку 15:00 Житомирське «Полісся» зіграє домашній матч з ФК «Черкащина-Академія» 14:38 У Житомирі пройшов дебатний турнір із політичних реформ 14:19 У Радомишлі на пожежі врятовано жінку-інваліда 14:00 Овруцькі поліцейські затримали вуличного грабіжника 12:42 І про погоду: Леонора принесе в Україну сонце 12:22 30 червня перші вибори відбудуться ще у 2 громадах Житомирщини 12:17 Через ремонтні роботи у сквері на Лятошинського мешканці навколишніх будинків залишились без води 12:02 Діти ледь не спалили пустуюче обійстя в Радомишлі
Дивитись ще keyboard_arrow_right
keyboard_arrow_up