В Україні стали чинними зміни до ПДР, які стосуються водіїв, пасажирів, велосипедистів та пішоходів.
Про це на своїй сторінці у Facebook розповів перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
Якщо раніше водії та пасажири таксі могли не пристібатися під час руху в населеному пункті, а інструктори з водіння і за його межами, то тепер всі вони повинні бути пристебнуті. Це правило зобов'язує водіїв таксі забезпечити наявність ременів безпеки як на передньому, так і на задньому сидінні і нагадувати пасажирам про необхідність їх використовувати.
Не пристібатися в населеному пункті дозволяється лише водіям і пасажирам з інвалідністю, якщо це фізіологічно неможливо, а також водіям і пасажирам оперативних та спеціальних транспортних засобів.
<Поспілкувавшись з інструктором однієї з житомирських автошкіл, можна сказати, що від нових правил він, м’яко кажучи, не в захваті.
Змоделюємо ситуацію: ви навчаєтесь водінню та вперше з інструктором виїхали у місто. Звичайно, будь який учень спочатку буде хвилюватися і велику роль у подоланні цього страху відіграє саме інструктор, який підстраховує учня.
Важливо розуміти, що кожна людина реагує на стрес по різному: декого може заціпити, хтось, не розрахувавши сили, виверне кермо чи не встигне вчасно натиснути на гальмо. Інструктор відповідає за учня та за авто, тому має оперативно зреагувати у критичній ситуації. Ремінь безпеки в цьому випадку може стати йому на заваді – інструктор повинен мати змогу вільно рухатись, щоб діставати до всіх елементів панелі управління.
Також забороняється змінювати розміри, форму, позначення, колір і розміщення номерних знаків, наносити на них додаткові позначення або закривати їх, вони повинні бути чистими і достатньо освітленими!
Велосипедистам дозволений рух смугою для маршрутних транспортних засобів.
Тепер пішоходи обов'язково мають використовувати світлоповертальні елементи в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості.
В темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїжджою частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи. Це зазначено в п.4.4 ПДР України.
Водночас жодних штрафів за відсутність таких елементів поки що не передбачено.
Цікаво, що ж думають українці про нововведення. Ми почитали коментарі під публікацією заступник начальника Департаменту патрульної поліції, відібрали самі цензурні та ділимось з вами. Скажемо одразу – думки дуже різні.
«А як вчасно! Пiд час довбаноi пандемiї. Щоб лишнiй раз обмацати всi ременi в таксi i щоб пiсля когось вони по тобi терлись. Театр абсурду ще не не досяг свого апогею», – ділиться своєю думкою Volodymyr Kosiachenko.
«Я ось теж за ремені безпеки не згідний, якщо людина не хоче ними користуватися це його життя, безпека, в такому випадку потрібно законом чи новими правилами заставити і подушки безпеки на всі авто встановлювати, це ж теж для безпеки», – написав Andrei Korsun.
«Шановний пане Олексію! Ви мабудь не в курсі що інструктору з навчання необхідна деяка свобода рухів коли за кермом учень?», – написав Анатолій Бульба.
«Пристібаюсь і всім раджу. А от з останнім пунктом не зрозуміло. Не знаю дівчат які на норкову шубу будуть світловідбивальні маркери ліпити», – Григорій Голубничий.
«Сорі, щодо світлоповертальних елементів – як це працюватиме? Поліція буде зупинятись та штрафувати пішохода за те, що він перейшов дорогу без цих елементів на одязі?», – цікавиться Андрій Лохматов.
«Сподіваюсь, що тепер стане легше водіям транспортних засобів. Маю на увазі пішоходів зі світлоповертальними елементами. Тих, хто виконуватиме Правила, однозначно стане більше, а значить видимих пішоходів побільшає, а щодо тих, хто Правила не виконував і не збирається, у водіїв буде більше шансів захистити себе у випадку ДТП з пішоходом», – розмірковує Hennadii Panasenko.
«В "жигулях" та інших авто, не іномарках, на задньому пасажирському сидінні не має ременів безпеки. Хто ці правила придумав, не всі їздять на крутих іномарках!», – пише Анна Дорож.
«Дуже добре. А як щодо цивільної відповідальності велосипедистів? Адже вони є повноправними учасниками дорожнього руху, а на полосі для маршрутних транспортних засобів, читай - на дорозі, вони також можуть стати винуватцями ДТП. Як з цим? Коли для велосипедистів буде обов'язок мати страховий поліс цивільної відповідальності?», – Valentyn Krotevych.
Кравчук Марія
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 15 від 17 квітня 2024
Читати номер