Чи буде в Україні техогляд авто по-європейськи?

Чи буде в Україні техогляд авто по-європейськи?

У травні змінились правила проходження техогляду для комерційного транспорту.

Також Міністерство інфраструктури оприлюднило законопроект, який пропонує повернути обов’язковий технічний контроль для приватних автомобілів. Свою ініціативу відомство пояснює бажанням зменшити аварійність на дорогах, а також необхідністю імплементувати норми ЄС. Як контролюють технічну справність автівок зараз і що пропонує міністерство, дізнались експерти Центру громадського моніторингу та контролю.

Нові правила для автобусів і вантажівок

Обов’язковий техогляд легкових автівок в Україні було скасовано 2011 року через повсюдну корупцію у цій сфері. Наразі технічний контроль проходять лише авто, які використовуються для комерційного перевезення пасажирів або вантажів, вантажівки і причепи до них, автобуси, таксі і спецтранспорт, що перевозить небезпечні вантажі.

Періодичність перевірки залежить від типу авто: комерційні легковики і вантажівки до 3,5 тонн проходять техогляд що два роки, вантажівки понад 3,5 тонн і таксі – щороку, автобуси і спецтранспорт для перевезення небезпечних вантажів – двічі на рік. Техогляд здійснюють акредитовані МВС центри, і з 2017 року увесь процес фіксується на фото та відео.

За результатами перевірки водій отримує паперовий протокол, а з 1 травня цього року – також самоклейну мітку радіочастотної ідентифікації. Мітка наклеюється зсередини вітрового скла у правому верхньому куті.

За словами прес-служби Міністерства внутрішніх справ, запровадження мітки знизить ризик фальсифікації протоколів техогляду і дозволить створити електронний реєстр транспортних засобів, які пройшли сертифікований техогляд. Планується, що доступ до цієї бази зможуть отримати всі громадяни. На думку експертів, це буде великим кроком до прозорого ринку вживаних авто, оскільки покупці зможуть самі перевірити технічні характеристики у базі даних.

«Буде простіше гарантувати реальність протоколу. Створюється єдиний реєстр. Цю радіопозначку підробити набагато складніше, ніж просто папір А4. В теорії працівники поліції зможуть за умови наявності технічних пристосувань зчитувати всю інформацію», – зазначає автоюрист Денис Конюшко.

Крім того, наявність радіочастотної мітки на авто спростить контроль дорожнього руху. Щоб перевірити допуск транспортного засобу на дорогу, не потрібно буде зупиняти автомобіль. Інформацію із мітки можна буде зчитувати за допомогою спеціального технічного обладнання на відстані. Щоправда, чи готові до цього вже патрульні, МВС не повідомляє.

Зміни у правилах поки що не зачеплять тих водіїв, які отримали бланк протоколу до 1 травня. Вони зможуть користуватися старим документом до закінчення терміну його дії.

Водночас, за чинним законодавством, не підлягають обов’язковому технічному контролю приватні легкові автомобілі, мотоцикли, мопеди, мотоколяски тощо, легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонни із строком експлуатації до двох років, а також машини АПК.

Техогляд, як у Європі

Згідно з Угодою про асоціацію з ЄС, Україна повинна запровадити європейські директиви у сфері безпечності дорожнього руху. Тож у травні Міністерство інфраструктури представило до публічного обговорення проект змін у сфері безпеки експлуатації автотранспорту відповідно до вимог Угоди. Текст документу опублікований на сайті відомства (mtu.gov.ua).

Це вже другий законопроект, який пропонує уряд. Перший – №7386 – був внесений до парламенту ще 2017 року, однак так і не розглядався Верховною Радою.

Нинішній проект Мінінфраструктури передбачає періодичний технічний контроль приватних автівок, відповідно до європейських стандартів, з 2022 року. Зокрема, після першої реєстрації авто технічний огляд повинен проводитись через 4 роки, а далі – що два роки. А комерційні авто і таксі повинні проходити техогляд щороку.

Контроль за своєчасним проходженням техогляду покладається на Національну поліцію. З 1 січня 2022 року вона буде штрафувати порушників. Штрафи зі свого боку збільшуються з 20 до 100 неоподаткованих мінімумів (з 340 до 1700 грн).

Крім того, відомство пропонує передати право техоглядів незалежним приватним компаніям. Зокрема, законопроект забороняє сертифікувати СТО, які ремонтують чи технічно обслуговують автомобілі.

На думку юристів, це позитивне нововведення, однак навіть за цих умов може залишитись простір для корупції.

«З одного боку акредитація – це добре, бо людина отримає якісну послугу, а якщо ні, то за це відповідатимуть. З іншого – це черговий корупційний фактор, бо акредитацію треба отримати через інстанцію, а вона може видати цей дозвіл через хабар», – вважає автоюрист Євген Пронін.

Щодо комерційних авто, то законопроект зобов’язує їх встановити пристрої для обмеження швидкості руху. На міжнародних маршрутах – з 1 липня 2019 року, на внутрішніх – з 1 січня 2020 року. Також комерційні транспортні засоби повинні бути обладнані цифровими тахографами – приладами, що фіксують дотримання нормативів водіння, графіка роботи та відпочинку водіїв. Такі зміни покликані покращити умови праці водіїв, а отже, підвищити безпеку руху.

У відомстві наголошують, що зміни в законодавстві знизять аварійність на дорогах і підвищать якість пасажирських та вантажних перевезень. Експерти тим часом позитивно оцінюють ідею переходу на європейські стандарти, однак до ініціативи міністерства ставляться з осторогою.

 

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Житомира за сьогодні

16:40 Житомирське "Полісся" обіграло хмельниччан у товариському матчі 16:20 На Житомирщині у день голосування правопорядок забезпечуватимуть близько 1800 поліцейських і нацгвардійців 16:00 Малин, Червоне, Коростишів, Глибочиця і Городське – переможці конкурсу «Малі міста-великі враження» 15:41 Житомирянину, який намагався за одну тисячу грн відкупитися у патрульних за нетверезе водіння, повідомлено про підозру у скоєнні злочину Від читача 12:25 Нова платформа EDI Network 2.0 - 1000 документів за 10 секунд 15:34 Кандидат у нардепи Ігор Герасименко – Герой України – на службі у топ-корупціонерів?! 15:24 У Житомирі розшукують рідних жінки, яка втратила пам'ять 15:21 Названо переможців турніру TETERIV OPEN 2019 15:00 У Житомирі міжнародні спостерігачі місії ENEMO зустрілись з керівництвом поліції 14:40 Рятувальники області перевіряють стан дотримання правил пожежної безпеки в місцях збирання та зберігання врожаю 14:20 Запрацювала насосна станція, яка обслуговує водою будинки в центральній частині міста 14:02 “Доступні ліки” в дії: жителі Житомирщини отримали більше 164 тисяч електронних рецептів 13:15 Спокушені грошима політиків: як пишуть про вибори житомирські онлайн-ЗМІ 12:22 На сайті МОН опубліковано рейтинг вступників 12:00 Погодні гойдалки: до нас знову наближається спека 11:56 У Житомирі через коротке замикання горів будинок на трьох господарів 11:48 У Житомирі стартував польовий етап дослідження STEPS 11:41 Забуті у власній країні і кинуті напризволяще, або Знову про санаторій «Тетерів» 11:21 Дитинство Короленка у Житомирі 11:01 Малинська поліція встановила особу загиблої в ДТП жінки і затримала водія
Дивитись ще keyboard_arrow_right
keyboard_arrow_up