Професія, як адреналін: як журналіст «20 хвилин» на швидкій працювала

Професія, як адреналін: як журналіст «20 хвилин» на швидкій працювала
Журналісти «20 хвилин» продовжують розповідати про переваги й недоліки різних професій за допомогою експерименту, в якому журналіст змінює професію. Цього разу опанували одну із найбільш важливих професій, від якої залежать тисячі людських життів. Це професія медика невідкладної швидкої допомоги.

Виклики бувають різні: від укусу кицьки до летального випадку

– «103» слухає.

– У молодого хлопця підозра на інфаркт.

Відео дня

– Назвіть адресу.

– Вулиця Лесі Українки, перша поліклініка.

– Прізвище, ім'я, по батькові, вік хворого.

– Бригада виїжджає.

Так 2 червня розпочалася зміна у працівників центру екстренної швидкої медичної допомоги. І щоразу диспетчери оперативно записують виклики та розпитують, яка потрібна невідкладна медична допомога і передають виклики бригадам.

Цього разу мене взяли на одноденну роботу стажером-санітаром невідкладної швидкої допомоги. Спочатку керівництво запропонувало побути в диспетчерській, так би мовити, побачити роботу «стержня» центру швидкої допомоги, а потім поїхати на виклики з фельдшерськими бригадами. Отже, спостерігаю за роботою диспетчерської, де сидять три жіночки і приймають виклики. Усе відбувається надзвичайно оперативно, адже від них також залежить наскільки швидко зможе виїхати бригада, щоб надати першу медичну допомогу.

Диспетчер пані Ольга розповіла, що телефонують у «швидку» різні люди: дехто оперативно розповідає, що сталося, яка потрібна допомога, а інші – ні. На жаль, у паніці часто люди не називають правильної адреси проживання чи дають недостовірні дані. Це ускладнює роботу, бо не завжди можна швидко знайти помешкання хворого. До того ж треба заповнити облікову документацію, «Журнал запису звернень про невідкладну медичну допомогу», де вказати адресу, ім'я та прізвище хворого, вік, телефон, причину виклику, хто викликав. Але говорять, що найобразливішим буває, коли телефонує молодь і нецензурно виражається.

«Досить часто буває, коли телефонує молодь і починає обзиватися, некультурно виражатися. Можна зрозуміти, що у людини нерви, але й нас повинні зрозуміти, що ця процедура необхідна для того, щоб наші медики швидше приїхали. До того ж це свідчить про низьку культуру нашої молоді», – розповідає пані Ольга.

У диспетчерській розповідають, що виклики бувають різні: від скарги, що кішка вкусила і, на жаль, до летального випадку.


 

Навіть якщо пацієнту стало зле в медичному закладі, все одно викликають швидку

Мене відправляють з однією із бригад «швидкої» на виклик в першу поліклініку, де у молодого двадцятивосьмирічного чоловіка підозра на нестабільну стенокардію. Дорогою фельдшер Наталія розповідає, що зараз, на жаль, у молодих людей такі випадки почастішали. Після приїзду Наталія надає чоловіку першу невідкладну медичну допомогу і ми терміново веземо його на госпіталізацію до першої міської лікарні. Заповнюємо всі необхідні документи та чекаємо, доки прийде лікар, щоб прийняли хворого на стаціонар.

Дорогою назад запитую в Наталії, які випадки для неї виявлялися найскладнішими та як вона бореться з цим на психологічному рівні. На що вона відповідає, що випадки бувають різні. З самого початку було це надзвичайно важко сприймати, але це робота, де потрібно з цим справлятися і далі допомагати людям. Хоча, незважаючи на свій  восьмирічний стаж, до цих пір найболісніше, коли щось стається з маленькими дітками.

Погані дороги та байдужість водіїв – причини затримки «швидкої»

Згідно з нормативами одна бригада «швидкої» має обслуговувати тисячі людей. І розріз часу екстренного виклику повинен складати 10 хвилин по місту і близько 20 за межами міста. Тому іноді трапляється, що «швидка» приїжджає на виклик із запізненням. Тож іноді жителі району нарікають на їх неповороткість. Звісно, коли в небезпеці здоров’я близьких, – нам не до сентиментів і проблем служби «103». Нікого не цікавить, чому за викликом терміново не приїхала «швидка». Хоча причини бувають різні.

Фельдшер Наталія з цього приводу пояснює: «Машини швидкої не простоюють. Якщо одна може бути, наприклад, в одному, а друга – в іншому кінці району, тоді не можемо вчасно прибути. У нас працюють досвідчені водії, але їхати нашими дорогами проблематично. Нерідко буває, що вмикаємо звуковий сигнал, проте ніхто не реагує, що це «швидка», тож змушені стояти у заторах», – розповідає фельдшер Наталія.

Диспетчерська важливий сегмент у роботі швидкої допомоги

Як відбувається процедура виклику, мені розповіли колеги в диспетчерській. Коли надходить виклик, працівники диспетчерської в першу чергу мають запитати адресу, адже зв'язок може перерватися, а в цей час хтось потребує невідкладної допомоги. Після чого запитують прізвище, причину виклику, хто викликає та беруть контактні дані, щоб хтось зустрів.

Також машини «швидкої» обладнані системою GPS, яка допомагає слідкувати, де перебувають машини, щоб в разі чого до місця виклику послати найближчу бригаду. Якщо ж на місці виклику більше, ніж троє потерпілих, тоді відправляють дві бригади. Як правило, у диспетчерську надходить близько 130 викликів за день. І це тільки на центральній станції, а ще в місті працюють дві підстанції.

Говорять, що не винятком є й псевдовиклики. І в основному це випадки, коли перехожий бачить, що людина лежить на дорозі і, думаючи, що їй погано, повідомляє у швидку. Частіше за все виклик зробили і далі пішли, а медики, приїхавши за адресою, нікого там не знаходять.

Виклик за викликом

Приїжджаємо на базу. У диспетчерскій пані Ольга знову прийняла виклик і бригада поспішила на допомогу. Цього разу мене відправили з іншою фельдшерською бригадою. Фельдшером на ній виявилася дівчина Яна, яка має за плечима п'ятирічний досвід, однак незважаючи на труднощі любить свою роботу, як і її колега Наталія. Ми приїжджаємо за вказаною адресою, нас зустрічає заплакана жінка і розповідає, що була на роботі, а її тринадцятирічний син випадково сів на ніж і отримав глибоку рану стегна. Фельдшер швидко обробляє рану хлопця, вводить знеболююче і веземо хлопця до станишівської лікарні, де надалі йому вже нададуть допомогу інші кваліфіковані медики.

Знову приїжджаємо на місце і для нас знову новий виклик. Цього разу виявилося, що жінка на кухні білила стіну і впала на газову плиту, як наслідок, перелом ребра. Коли приїхали за адресою, особисто мені було не по собі, коли я побачила бідну жінку, яка кричала від болю. Але фельдшер та санітарка виявили людяність та професійність, окрім того, що надали допомогу, то ще й виносили її майже на собі, в прямому розумінні.

Труднощі з якими зіштовхуються працівники «швидкої»

Праця лікаря і без того справа нелегка, а праця на «швидкій» ще тяжча, мотатися по всьому місту за викликами, тягати важенних, часом, хворих на носилках. А ще лікар чи фельдшер швидкої допомоги зобов'язаний бути універсальним лікарем і вміти швидко, без Інтернету, Вікіпедії і медичних довідників визначити – що з хворим і як його рятувати. Рахунок часом на секунди.

Дуже важко і морально, і фізично. Бригада виїжджає на виклик, і ніхто не знає, що там чекає. У більшості бригад, як правило, є тільки фельдшер. А це найчастіше дівчата, молоді жінки. А члени бригади повинні володіти відмінними знаннями, хорошою реакцією, кмітливістю, адже машина оснащена мінімально, а часто треба в лічені хвилини прийняти рішення і почати діяти.

Також, як виявилося, великими труднощами є заробітна плата працівника на «швидкій». Адже їхня ставка становить 1300 грн, і це зважаючи на те, що багато хто з них винаймає житло, яке коштує, як відомо не дешево. Мені розповіли, що за їхній заробіток прожити тяжко, але стримує те, що вони кожен день надають невідкладну допомогу, рятують людські життя і це їх стимулює надалі працювати.

У медиків «швидкої» є сумки для медикаментів, необхідних для надання першої медичної допомоги. У каретах швидкої допомоги – дефібрилятор, кардіограф, киснева маска. Хоча це далеко не все, що може знадобитися для надання медичної допомоги, і в цьому медики також вбачають не менш важливу проблему. Що стосується карет швидкої допомоги, то нещодавно з'явилися нового зразка, але ще не на всі бригади вистачає, є ще такі, які доїхати до пацієнта навіть не зможуть.

Професія працівника швидкої допомоги важка і навіть небезпечна

Якщо ви вважаєте, що професія працівника швидкої допомоги безпечна, то це не так. Адже пацієнти бувають різні, швидку допомогу викликають і неблагополучні люди, алкоголіки, наркомани, які особливо не турбуються з приводу свого здоров'я. Також потрібно бути фізично сильним, тому що іноді крім фельдшера, санітара та водія нікому нести носилки з пацієнтом. Сміливість у цій роботі також є невід'ємною частиною, тому що в квартирі може чекати весела галаслива, а часто неадекватна компанія, злий собака і ще багато небезпечних сюрпризів.

 

 

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
16:25 У Житомирській області 8 553 пацієнти у 2023 році безоплатно отримали реабілітаційну допомогу 16:00 У Житомирі викрили групу ділків, які синтезували амфетамін у підвалі багатоповерхівки і розповсюджували серед наркозалежних photo_camera 15:44 Під час виконання бойового завдання героїчно загинув житомирянин Олександр Павлюк 15:39 У Житомирі у квітні триватиме міська весняна толока - приєднуйтесь до прибирання у місті Від читача 15:28 У Житомирі гештальт-терапевтка та волонтерка Ксенія Лавріна проведе тренінг про те, як спілкуватися з військовими 15:21 Упродовж доби на Житомирщині ліквідовано 15 пожеж у природних екосистемах на загальній площі майже 17 га photo_camera 15:00 Алгоритм отримання компенсації при працевлаштуванні ВПО 14:41 ДТП на Коростенщині: 15-річний хлопець на мопеді зіткнувся з парканом 14:20 Станом на 29 березня на Житомирщині вже виникло 177 пожеж у природних екосистемах 14:00 Цієї ночі прикордонники Житомирського загону збили ударний БПЛА «Shahed-136/131» 12:40 СБУ затримала на Житомирщині ділків, які постачали до рф граніт для виготовлення пам’ятників загиблим рашистам photo_camera 12:15 На вулиці Театральній у Житомирі помер чоловік 12:00 50 FPV - дронів та 2 "Мавіки" полетіли на передову: Житомир передав чергову допомогу військовим photo_camera 11:41 Збір затискачів від упаковок з хліба! Житомиряни, долучайтесь, це працює на перемогу! 11:19 У Житомирі відбувся відкритий турнір з волейболу присвячений пам’яті Героя АТО Дмитра Ільницького photo_camera 11:00 Україна і Польща домовилися спільно шукати українські родини у Польщі для дітей, евакуйованих з інтернатів через війну 10:40 Об’єднана штурмова бригада Національної поліції України запрошує воїнів перемоги! play_circle_filled 10:20 Збитки на понад 4,3 мільйона гривень і шкода довкіллю: ексдиректору підприємства з видобування лабрадориту в Новоборівській громаді повідомлено про підозру 10:00 Судитимуть жителя Харківщини, який переробляв стартові пістолети в бойові і продавав через інтернет photo_camera 09:39 Оперативна інформація станом на 06.00 29 березня 2024 року щодо російського вторгнення
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up