Відомо, що до 2017 року планується удосконалення системи оплати проїзду міським електротранспортом шляхом впровадження електронних засобів безготівкової оплати. Така міра передбачена Постановою Кабміну від 20 січня 2015 №25.
Відповідні зміни внесено до Державної цільової програми розвитку міського електротранспорту на період до 2017 року. Встановлено, що безготівкова оплата проїзду передбачена для організації ефективного управління міським електротранспортом та використання його майнового комплексу.
Дмитро Ткачук – заступник Житомирського міського голови з питань діяльності виконавчих органів каже, що міська рада не орієнтується на Постанову, проте розглядає можливість встановлення єдиного електронного квитка, який фактично і стане варіантом вирішення і питання безготівкової оплати:
– Окрім того, це введення передбачає забезпечення ряду інших функцій: це більш точний підрахунок пасажиропотоку і можливість, здійснюючи пересадку, не платити повторно. Зараз ми розглядаємо пропозиції від 4-х компаній, нам надіслали кілька презентацій. На жаль, поки не можна сказати нічого конкретного щодо фінансової частини, бо не зрозуміло скільки це буде коштувати – процес непростий.
Пан Дмитро зазначив, що в найближчий місяць заплановано здійснити публічну зустріч з представниками цих компаній, аби детальніше обговорити як ця система буде працювати, які переваги, які додаткові можливості:
– Бо насправді, це майбутнє, яке дає можливість багато чого нашаровувати, включаючи систему пільг, з приводу яких зараз дуже багато проблем. Тому ми зараз, як ніколи, націлені закладати кошти і в бюджет розвитку на впровадження цієї системи. Відповідно, до кінця року можемо говорити про якийсь результат.
Про точні дати впровадження безготівкової оплати говорити, поки що, не доводиться, бо вона повністю не запроваджена ні в одному місті України. Дмитро Ткачук стверджує, що є лише старти у Вінниці, Львові, Києві та Дніпропетровську:
– Але повного і єдиного (в усіх розуміннях цього слова) електронного квитка немає ніде. Є десь часткові речі, які не дають можливості відчути усі переваги. Самі розробники системи стверджують, що лише на її становлення треба приблизно півроку, бо потрібно забезпечити можливість поповнювати картки (це можуть бути термінали, будки і т. д.), обладнання рухомого складу – це все ємкий процес. Прийняти рішення набагато простіше, а от забезпечити технічну сторону - недешево: від десятків мільйонів гривень.
Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
№ 11 від 20 березня 2024
Читати номер