Права та обов’язки споживачів комунальних послуг

Права та обов’язки споживачів комунальних послуг
Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо вам це знайомо, ми спробуємо допомогти знайти правильну відповідь на ці суперечливі питання у цій статті.

Вода. Слід зазначити, що при появі в сім’ї дитини істотно збільшується витрата води на прання білизни, купання і т.д. При цьому поки вигідніше оплачувати воду за загальним тарифом без водолічильника. У разі нерегулярної подачі води або слабкого напору телефонуйте диспетчеру водопостачальної організації. Найчастіше причиною даних незручностей може бути забивання труб біля водолічильника або прийшли в непридатність комунікації в будинку. У даному випадку необхідно звертатися з вимогою усунення неполадків у ЖКГ або в Комунальне підприємство «Житомирводоканал».

Якщо у вас виникли проблеми з водопостачанням, звертайтеся до Комунального підприємства «Житомирводоканал» за контактним номером (0412) 24-69-10.

Газ. Тут слід згадати, що в приватному будинку оплата газу проводиться по лічильнику, і ми радимо розраховувати споживання газу на рік так, щоб не перевищувати лімітів установлених категорій тарифів, в іншому випадку коефіцієнт кожен раз збільшується вдвічі.

Відео дня

За питаннями, що стосуються газопостачання, звертайтеся до Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» за контактним номером (0412) 554-000, який працює цілодобово.

Квартплата. Згідно правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій, обслуговуючі організації і ЖЕКи зобов’язані утримувати двори в чистоті, ремонтувати під’їзди і житлові будинки згідно затверджених планів, прибирати сухі дерева та ліквідовувати аварії, віднесені до їх компетенції. Тому якщо ви не задоволені прибиранням сміття, чистотою підвалів, жахливим станом свого під’їзду і т.п. – не чекайте, поки ЖЕК сам прийме рішення вам допомогти – дійте, пишіть скарги, дзвоніть і нагадуйте про свої права. Дуже діючим важелем є збір підписів мешканців будинку з подальшим спрямуванням їх на ім’я міського голови, народних депутатів та ін.

Оплату квартплати ви можете здійснити на онлайн-сервісах, у відділеннях банку або у ВЖРЕПі, який відповідає за ваш будинок.

Електроенергія. Для сім’ї з дитиною перевитрата електрики є великою проблемою, оскільки величезна її кількість споживає пральна машина, бойлер, кондиціонер та інша побутова техніка.

Радимо хоча б раз на півроку отримувати в абонвідділі акти звірки вашої заборгованості, щоб мати на руках документи, які підтверджують, що ви є добросовісними споживачами. Дізнайтеся ім’я і телефон свого контролера, познайомтеся з ним, але не пускайте його в квартиру – досить повідомляти показання усно або по телефону безпосередньо в абонвідділі.

У випадку, якщо ви сумніваєтеся в якісній роботі вашого лічильника, перед тим, як викликати представника постачальника електроенергії, проконсультуйтеся з фахівцями, а для надійності запросіть його на зйомку лічильника на перевірку. Усі ці дії повинні фіксуватися відповідними актами. Пам’ятайте, що ви маєте право бути присутніми при перевірці вашого лічильника.

За питаннями, що стосуються електроенергопостачання, звертайтесь до енергопостачальної компанії «Житомиробленерго»  за номером (0412) 40-21-27, 40-21-23  або можете скористуватися телефоном  довіри (0412) 40-21-28.

Тепло. Перевірте співвідношення загальної і опалювальної площі вашої квартири по техпаспорту з виставленим вам рахунком, у разі розбіжностей звертайтеся з письмовою заявою. Якщо температура у вашій квартирі в холодну пору нижче 18 °С, ви маєте право на перерахунок оплати поставки тепла. Не поспішайте міняти старі чавунні батареї на нові сталеві або алюмінієві – чавун довше тримає тепло. Корисно наклеїти за батареєю спеціальну відображаючу фольгу – і в кімнаті стане тепліше.

На початку опалювального сезону радимо запросити фахівця для перевірки системи опалення у вашій квартирі. Цим ви забезпечите себе від ризику затоплення сусідів знизу і пов’язаних з цим фінансових і моральних втрат.

Радимо також дізнатися телефон чергового вашого районного виконкому, оскільки через чергових також передаються повідомлення про аварії у відповідні організації для їх якнайшвидшого усунення.

І ще кілька порад

-         Дізнайтеся в райвідділі міліції ім’я, розклад прийому і телефон дільничного міліціонера, оскільки необхідність його допомоги найчастіше виникає несподівано.

-         Вивчіть і запишіть телефони всіх екстрених служб, навчіть дітей, як набирати ці номери.

-         Знайте, що для установки на даху супутникової тарілки необхідне узгодження організації благоустрою – з’ясуйте цей момент до установки антени, щоб уникнути зайвих проблем.

-         Особливу небезпеку для дітей представляють бродячі собаки. Функції з їх вилову покладені на виконком міської ради. Для реагування радимо направляти письмові заяви, бажано приклавши підписи мешканців будинку.

-         Радимо спочатку знайти контакт із сусідами, виробити взаємоповагу, оскільки війна між квартирами може тягнутися роками і не коштує тих нервів і грошей, які на неї витрачаються. Часом навіть отримавши рішення суду, не завжди можливо буде його виконати. Повірте, що компроміс можна знайти завжди.

Останнім часом також активізувалися фірми, які розсилають листи з вимогою погасити старі борги, термін позовної давності яких значно перевищує три роки, погрожуючи в разі невиплати стягненням боргу через суд в подвійному розмірі. Не варто вестися на вудку подібних ділків, а в разі будь-яких подальших спроб вибити з вас гроші, ми радимо звертатися за захистом ваших прав до кваліфікованих юристів.

Зазвичай квартири купуються без боргів, однак ціна неуважності може бути висока, і тому обов’язково при купівлі житла запитуйте у продавця довідки про відсутність заборгованостей на день продажу. Також слід зауважити, що згідно договору дарування, особа погоджується прийняти борги по квартирі на себе.

Уся вищевказана інформація, звичайно, не охоплює повний спектр пропонованих населенню комунальних послуг, та й проблеми деколи виникають неординарного характеру. Тому при виникненні непорозуміння з боку організацій, що надають комунальні послуги, ВЖРЕПів, влади і третіх осіб, ми радимо вам не намагатися вирішити всі проблеми самостійно, а звертатися до фахівців, у тому числі до юристів – якщо не за захистом ваших прав у судовому або досудовому порядку, то хоча б для отримання кваліфікованої консультації.

Якщо у вас виникли питання комунального спрямування, ви можете звернутися за телефоном 15-80, який працює цілодобово. Саме тут обіцяють прийняти вашу заявку, проконсультувати та вирішити питання найближчим часом у залежності від характеру проблеми.

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up