Покупець завжди правий, або як захистити права споживача

Покупець завжди правий, або як захистити права споживача
Навіть в епоху ринкової конкуренції любов і повага продавця до покупця – це, швидше, міф, ніж реальність.

На практиці споживачам доводиться відстоювати свої права щодня. І постійно бути напоготові, знати закони, проявляти наполегливість і навіть безстрашність. Споживач повинен бути «озброєний» калькулятором і тактикою поведінки з продавцем.

Кожен з нас, зайшовши в магазин, кафе, турагентство і навіть ВЖРЕП, відразу стає споживачем, потрапляючи під крило Закону «Про захист прав споживачів». В основну частину правового акту, що регулює відносини продавця і покупця, були внесені зміни. Вони торкнулися визначення прав споживачів та механізмів їх захисту, а ще – реалізації державної політики у цій сфері. Теоретично, український споживач став ще більш захищеним. Правда, це не вплинуло на кількість порушень його прав.

Випадки, які порушують права споживачів

Відео дня

Найпоширенішими прикрими випадками, які порушують права споживачів, є те, що люди нерідко знаходять у продуктах харчування сторонні предмети, а інколи й мертвих істот. Це може бути тарган в батоні, муха в пляшці з дитячою сумішшю, комар у кефірі і т. п.

«Нещодавно зі мною сталася пригода. Я купила сік «Сандора» і допиваючи його, виявила у ньому чужорідне тіло. Але, на жаль, я нікуди не зверталася. Не було бажання і часу»,  –  розповідає Анастасія Рибак.

З не менш прикрим подібним випадком зіштовхнулася споживач Людмила Оніщенко.

«Нещодавно придбала в супермаркеті плавлений сирок у надії, що туди менше «пруть» усякої гидоти. Коли почала різати, то знайшла  шматочки поліетилену, довелося викинути. Більше не буду купувати. Я  ні ковбасні, ні молочні продукти не купую, знаючи, які там домішки  –  жити хочу.

На жаль, часу розбиратися з цією справою не було, та й не знала, як правильно зробити дану процедуру»,  –  каже Людмила Оніщенко.

Як захистити свої права, радять експерти

За словами експертів, в таких одиничних випадках довести, що чужорідний предмет потрапив на виробництві, практично неможливо. Виробник виходить з того, що він міг потрапити іншим шляхом: підклали, підкинули і т.д. А за нормативними документами, для проведення лабораторних досліджень потрібно, щоб продукт був у закритій упаковці. Зазвичай виїжджає фахівець, відбирається партія, в лабораторії зразки відкривають та перевіряють. Моральної компенсації за збиток у таких випадках навряд чи можна дочекатися. Можуть повернути хіба що гроші за продукт. Але фахівці говорять, що заявляти про неякісну продукцію потрібно обов’язково.

За словами юристів, якщо з вами стався подібний інцидент, то необхідно обов’язково зберегти чек і упаковку. У першу чергу, з претензіями слід звернутися до виробника, найчастіше вони готові залагодити інцидент мирно.

«Якщо виробники не визнають своєї провини, то можна звернутися в управління захисту прав споживачів. А якщо ви маєте намір подавати до суду, то вам знадобиться експертиза, яка підтвердить, що чужорідне тіло в упаковці, і це є порушенням Державного стандарту і санітарних правил та інше»,  –  каже юрист Микола Лещенко.

Виробник повинен відшкодувати вам кошти

Виробник має відшкодувати вартість товару неналежної якості та, якщо справа дійде до суду, відшкодувати покупцеві моральну шкоду.

Якщо через несподівану знахідку ви отримали травму, наприклад, поламали зуб або отруїлися, то можна вимагати у виробників відшкодування збитків. Для цього необхідно зберігати всі чеки за платні медичні послуги, що надаються вам у зв’язку з травмою, а також за ті медикаменти, які ви купували в аптеці за призначенням лікаря.

Якщо травма призвела до втрати працездатності, то розмір відшкодування буде розраховуватися за правилами, передбаченими Цивільним кодексом України (ст.1 195-1 199 ЦК). Тобто, ви маєте право вимагати, щоб вам відшкодували втрачений у результаті травми дохід. Також можна вимагати відшкодування морального збитку.

Але навіть якщо порушення прав мало місце, перед тим, як іти зі скаргою до контролюючих органів, потрібно звернутися до продавця з письмовою заявою. Той зобов’язаний повернути вартість або замінити неякісну покупку в триденний термін. Якщо ж питання якості товару або послуги спірне, буде потрібен висновок експертів.

Експертизу проводять фахівці торгово-промислової палати. Тільки маючи на руках їхні висновки і чек, покупцеві є сенс звертатися до органів із захисту прав споживача або доводити свою правоту в суді.

 Споживач має право подати позовну заяву до суду, зажадавши компенсувати збитки і моральний збиток. Пред’явити позов можна в суд за місцем свого проживання, за місцем проживання відповідача або за місцем заподіяння шкоди.

Споживачам потрібно вимагати чеки завжди і всюди. Законом передбачено, що скрізь, у тому числі на ринку, на вимогу вам зобов’язані видати розрахунковий документ. Якщо не дають, підійдіть до адміністрації ринку і напишіть заяву. Договір оренди з недбайливим підприємцем буде переглянутий.

Далі, на торговому кіоску, як правило, вивішені копія свідоцтва про держреєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності і торговий патент, який був виданий міською владою. Тому, якщо ви на місці правди не добилися, можете звернутися з письмовою скаргою до відділу по захисту прав споживачів або в контролюючі органи.

Компетентні служби перевірять, яким чином зберігаються продукти в цьому кіоску, чи не порушені санітарні та технологічні норми. Якщо підтвердяться ваші претензії, підприємець буде оштрафований на користь бюджету міста, а гроші за товар продавець вам поверне.

У сформованій ситуації знання споживачами своїх прав дасть можливість не тільки уникнути конфліктних ситуацій, а й досягти позитивного результату.

Слідкуйте за новинами Житомира у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Житомира за сьогодні
13:00 Житомир в Instagram: весняний вайб play_circle_filled 12:39 Понад 600 страв: В Україні презентували новий збірник рецептур для шкільних їдалень 12:20 Упродовж доби рятувальники Житомирщини двічі прибирали аварійні дерева 12:00 Чуднівська окружна прокуратура попередила незаконну оренду ставу площею понад 60 га Від читача 13:56 На платформі Мегого вийшов короткометражний фільм Віталія Кікотя «Сумні портрети». 11:41 У Центру захисту тварин з’явилися нові друзі-волонтери 11:21 У Житомирській обласній універсальній науковій бібліотеці імені Олега Ольжича створено безбар’єрний простір 11:00 Поліцейські у Житомирі вилучили у перехожого великий пакунок з наркотиками photo_camera 10:40 Сьогодні тимчасово призупинено рух трамвая 10:20 Допоможемо молодій дівчині зібрати кошти на акумулятори для електровізка! 10:00 Поки овручанин спав, сусід винес з його будинку побутову техніку та інші речі photo_camera 09:40 Втрати ворога: 9 танків, 21 артсистема і 870 осіб ліквідовано минулої доби 09:20 Оперативна інформація станом на 06.00 19 квітня 2024 року щодо російського вторгнення 09:01 19 квітня: все про цей день, яке церковне свято, що не можна робити і погода у Житомирі 17:50 Підтвердження статусу критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період 17:30 100-річний ювілей відзначив житомирянин Віктор Іванович Поліщук 17:00 Сьогодні з 18 до 22 години для бізнесу та промисловості діятимуть обмеження споживання електроенергії 16:41 Підвішені закони: чому Зеленський затягує із підписанням ініціатив? 16:18 Житомирський обласний центр крові має потребу в донорській крові з негативним резус-фактором 16:00 Незаконна реєстрація права оренди на 170 земельних ділянок – на Житомирщині держреєстратора підозрюють у службовій недбалості
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Житомирі Ваші відгуки про послуги у Житомирі
keyboard_arrow_up